Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ik kan er laten bij maken voor de liefhebbers heb een mal laten maken dus kan ze zowel laten opbrengen king:
Naar het einde van dit jaar terug een overzichtje van 2014
wagen werd (nog eens) herspoten, terug naar zijn oranje van vroegeren konden we terug sideways de belgische proeven afrijden:
automatische brandblusser werd verplicht dus geplaatst:
en zo reden we in onze gekende stijl een druk voorjaar met nog steeds dezelfde originele 2.3TDR motor:
de motor werd wel op hard plastiek gezet waardoor de auto plots veel bruter aanvoelde maar alles wel goed vast moet zitten omwille van de trillingen
en bruut gingen we:
soms wat te bruut met dit tot gevolg:
schade viel wel mee en momenteel wordt de auto klaargemaakt voor de laatste rally’s van het seizoen, ondertussen werd de turbodruk verdubbeld van de motor en de nieuwe 5 bak van opel monza wordt ook geprepareerd om erin te steken
;) ;) ;)
Ik vind deze voor rekord E niet direct terug in de catalogus, zou je het typenummer van spax kunnen doorgeven, denk dat ik ook deze ga steken onder mijn rekord
achteraan passen koni of bilstein van manta/ascona dacht ik..
welke schokdempers ga je daaronder monteren? ik ben op zoek naar sportieve schokdempers voor een E1
Blij te zien dat de ascona van Filip in goede handen is :thumbup :thumbup :thumbup
Klein jaar overzicht, volgend jaar terug met de diesel erin rally rijden ;)
[youtube]http://youtu.be/CI41BdC9TV8[/youtube]
en nog veel meer foto’s Hopelijk terug zo een succesjaar 2013 :jerry
@louwe 16 klepper wrote:
mooie plaatjes :thumb
kan aan alles zien dat het doel wel goed gehaald wordt
met veel plezier dwars gaan :wors :worsopelforever in oude pekela heeft mischien nog wel zo,n 2,3 td
mischien zelfs wel nieuw :shock:mischien het makkelijkst om daarvoor eens contact op te nemen met “arjan”
hier op t forum die behartigd het internet gedeelte voor opelforever ;)een nieuwe 2.3? waar kan ik die vinden? :shock: heb wel interesse
ondertussen nieuw filmke van de test van mijn voorbije werken, de wagen bolt terug goed mag zeker niet klagen! :jerry Dit filmke was van vorige zondag in malmedy waar een waalse opelclub het circuit elk jaar afhuurt om fun te maken, ideale test dus
[youtube:3kjio8oj]http://www.youtube.com/watch?v=kaKyEvl0hwI&feature=plcp[/youtube:3kjio8oj]
even korte update:
omdat ik zonder olie gereden had vermoed ik dat mijn turbo eraan is, daarom heb ik hem vervangen door een anderer van mijn backup motor die ik staan had:
Kan iemand mij zeggen of die regelvijs onderaan dient om turbodruk te regelen?
ondertussen is de kas beetje opgelast en proper gezet:
extra steunen aan chassisbalk:
bmw E36 intercooler: (front staat niet scheef lijkt alleen maar zo op deze foto ;) )
En ook deze opgelast:
Motor zit er terug in morgen testen hopelijk gr
@Noordpoolgsi wrote:
Zooow :D dit tipic had ik fff gemist … diesel en rally rijden ging er bij mij nooit in maar nu :jerry
Mooie wagen ook !!!
Kleine vraag tussendoor. : Die motorrubbers waar zijn die te krijgen/ bestellen ?
Die van mn manta zijn 145.000 km en 30 jaar oud en meest op dus tijd voor nieuwen :thumb
Jullie zijn goed bezig.Keep up the good work
bedoel je die rubbers voor de motorsteunen? die kan je in elke stockwinkel vinden normaal hoor
tijdje stil geweest op forum maar niet aan de wagen :D
Dit jaar al paar rally’s achter de rug enkele pics
op de laatste foto zie je dat het noodlot er was, we moesten opgeven in laatste rally door gescheurd carter na zware bult te nemen. De voortrein werd uiteen gehaald en carter gelast. Ideaal het moment dus om de voorkant in orde te zetten :hmmz
eerst deed ik de vooras opnieuw want mijn oude was stuk aan het scheuren :( dan maar ophanging eens goed aangepakt vooraan met dank aan Rik voor de tips en foto’s op zijn topic :wors
draagarmen nu op PU en versterkt:
Vooras gestraald en versterkt:
Alle delen klaar voor montage na oplaswerken:
Carter terug gelast en gemonteerd:
no more rubber :jerry
vooras klaar voor montage:
deze week wordt alles terug gemonteerd want eind deze maand wil ik terug koersen, benieuwd wat het effect gaat zijn zonder rubbers in de vooras :angel
dat we maar snel terug in actie zijn :D
Hoi heb vraagje hierover ;) ben momenteel ook bezig daarmee namelijk.
1 Waarom heb je aluminium gebruikt ipv PU aan de chassisbalk?
2 Zou je eventueel tekening met maten hebben van die versterkingen?Je zou me goed helpen ik ben bezig mijn vooras aan het versterken zoals jouwe beetje :angel
[youtube:25sf7cdw]http://www.youtube.com/watch?v=xQoXY1Spg2g[/youtube:25sf7cdw]
@wallaysdieter wrote:
mooi werk!
zie dat je hem hebt gespoten in een bekende garage! :Deen mooie vervanger van koen’s kadett of was het maar voor even?
neen ik zit in zijn plaats nu :D
PS: de motorkap is zelf gemaakt, zowiezo moet het een dieselkap zijn voor mij en met luchthappers van manta 400 die erin gewerkt zijn, nodig voor mijn intercooler die zo nu verse lucht heeft met extra ventilator (hij zit op de plaats van de batterij)
Hoi Rik, de wagen voelt helemaal beter aan hoor! Vooraan ga ik nog wat aanpassingen doen ook maar het verschil is nu al enorm! Gisteren onze eerste rally gereden en met succes, de ascona kan mooi mee met de gewone tweeliters op het parcours qua tijden, maar de fun blijft enorm!!,
foto’s zeggen alles:
Het jaar is bij deze zeer goed ingezet met een 67ste plaats van de 120 gestart maar we kijken niet naar tijden, sideways fun is het doel :jerry :D
Deze winter werd de ascona terug onder handen genomen met nieuwe look en betere ophanging!
het setje van splendid parts:
Andere spatborden en opfrissen van lak op de voorkant nadat alles terug mooi strak gezet werd:
Spuiten van de nieuwe look:
resultaat:
Dan beetje verder het onderstel in orde gezet:
Stalen trompet met sterke rubbers:
Regelbare stang gemaakt:
Betere veren vooraan namelijk Mercedes W130
Dan was de wagen klaar met de nieuwe sponsors erop:
Klaar voor het seizoen 2012 met opnieuw de dieselmotor erin!!
ps: ik zoek ook al geruime tijd een reservemotor maar ze zijn moeilijk te vinden, zou ik meer kans maken bij jullie in nederland? moesten jullie een 2.3TD weten mag je het altijd vertellen hoor! merci mannen :thumb
heel gemakkelijk met da beerke aan het dashboard, onze G-kracht meter :-p
[youtube:3rj9tin8]http://www.youtube.com/watch?v=LQQtqrV3JZo[/youtube:3rj9tin8]
hoi ja Rik wat je zegt klinkt goed, ik ga zeker kijken om ook dubbel stabi te steken vooraan, PU overal en dat zou al veel moeten schelen, alles voor de fun he :)
hoi filip ja idd dat wist ik wel maar had niet door dat dit ook zoveel verschil maakte qua stugheid. Op aanraden van TT heb ik dikkere veren achteraan gestoken en dit scheelde al veel. Nu staat de ascona aan de kant en ga ik naar PU bussen overal deze winter, ik hou geregeld wel een update :kewlpics
grtz
De laatste rally van dit jaar zit erop! Ik had hardere veren gestoken vanachter en was daar heel blij mee. De wagen was een pak stabieler. Hier nog enkele pics van vorige zondag in St Truiden:
deze winter veel werk voor de boeg en de plannen voor volgend jaar laten rijpen :angel
vast leggen met de kas en trekken he :)
-
AuteurBerichten