Ascona B TurboDiesel rallywagen

Forumindex Forums Modellen Ascona Ascona B TurboDiesel rallywagen

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 212)
  • Auteur
    Berichten
  • #17206920
    Opel Rally Lover
    Bijdrager
    • Topics 4
    • Reacties 188
    Lid sinds:
    2 March 2005

    Daar het topic verloren gegaan is geef ik hier nog eens kort het verhaal. :)

    Ik kocht de wagen van een maat die hem dringend kwijt wou. Hij had de wagen al in het oranje laten spuiten. Voor 1500 euro werd hij dus mijne.
    Opel Ascona B 4-deurs
    Motor: 2000cc diesel
    Bwj: 1979

    Zo zag hij eruit bij de aankomst:

    Hier nog een foto van de spuitwerken:

    Eerst nam ik de motorruimte onder handen:

    Daarna kwamen de spiegeltjes, witte velgen en Lexmaul voorbumper:

    Dit was al een heel andere wagen, maar het moest en zou de rallytoer opgaan ermee.

    Toen tikte ik iets heel schoon op de kop :D
    De ATS 8J en 7J :wub en sparco’s

    Toen kwam de kofferspoiler uit nederland :angel

    Daarna werd het licht :Dking:

    Het werd toen tijd om het oranje beest een sportievere look te geven, die werd gekopieerd naar de rallywagen van mijn maat:

    De striping was een gekkenwerk om te doen, maar het resultaat mocht er zijn :thumbup

    ondertussen waren de ATS klaar:

    Toen deze erop stonden werd de wagen eindelijk wat ik er van wilde maken :vertag Een vette rally-look ascona :jerry

    De sponsor (mijne maat) moest er dan uiteindelijk ook op he, en vanvoor kwamen ook 8J velgen:

    Zoals jullie zien veranderden ook constant andere details aan de wagen, zoals achterbumper, opellogo op het dak, zonnebanden,…

    Ook werd de diesel goed gebruikt, hij rijdt zeer goedkoop en dat kwam goed uit. Er werden veel ritten gedaan ermee:

    Ook meeting werd gedaan:

    Navigatieritten mochten natuurlijk niet ontbreken, velen keken verbaasd op toen ze een diesel hoorden kletteren onder mijn kap :D

    Ondertussen had een vrouwtje ingereden op mijn achterkant, dit werd door de verzekering ruimschoots vergoed en dus helemaal in orde hersteld door een echte vakman:

    perfect hersteld en hier nog in grondverf en eerste laag:

    Ook de cockpit werd veel verbeterd:

    Tijdens de laatste navigatierit kwamen al enkele problemen de kop opsteken, de wagen staat vanvoor te laag en dat laat zijn sporen na, het carter werd beschadigd en de voorbumper afgereden op enkele slechte stukken :swear

    De bumper werd verkocht aan een nederlander en het werd tijd voor andere aanpak:

    Ondertussen blijkt dat mijn motor die al meer dan 205.000km heeft toch al vreemd doet. Ik heb namelijk last van extreme druk in mijn carter, wat resulteerde in oliedampen in mijn luchtfilter, dus liet ik mijn carterontluchting in een darm apart opvangen. De wagen dampt nu erg naar olie, ook is de achterste demper eraf van mijn asci en heb ik al een veerpoot moeten vervangen die gescheurd was. Het werd tijd om de wagen eens goed te bekijken.
    Maar eerst lieten we nog eens gaan op een heuse slalom, waar menig mensen groot ogen trokken van wat een koppel mijn diesel heeft :o
    Drifting is no problem!!! :jerry:jerry

    Ondertussen staat een vervangmotor klaar, een gereviseerde 2.1L Diesel blok uit een rekord. Een betere achteras ligt ook klaar en een vooras uit een sloopdiesel. Als alles opgepoetst is en geprepareerd om in een ascona te leggen, gaat de diesel een tijd aan de kant om eens goed onder handen te nemen. Roestbehandeling enzo, het zal nodig zijn om bv nieuwe remleidingen te leggen enzovoort.
    Ik hou jullie op de hoogte als jullie willen..
    Groeten;)

    #17399483
    marcelboukes
    • Topics 6
    • Reacties 242
    Lid sinds:
    25 February 2006

    :angelmooi dat het project er weer op staat.
    was mooi om te volgen,maar nu gaat het verder.
    succes met je andere motor.
    gr marcel

    #17399484
    cruez
    Bijdrager
    • Topics 27
    • Reacties 679
    Lid sinds:
    11 July 2006

    hier zitten vele uren werk, maar ook al vele uren plezier in zo te zien :wub

    hoe zit het met de A?

    grtz

    #17399485
    larsjeG40
    • Topics 56
    • Reacties 570
    Lid sinds:
    23 January 2008

    hoe kom je aan die onwijs gave voorbumper en achterspoiler?
    die moet ik ook hebben :D

    #17399486
    Opelkees
    Bijdrager
    • Topics 72
    • Reacties 2276
    Lid sinds:
    11 September 2007

    dit is wel heel dik en uniek:thumbup

    #17399487
    anoniem
    • Topics 104
    • Reacties 2406
    Lid sinds:
    30 June 2004

    Heel apart, hier in Nederland hebben ze een Diesel in een Manta gezet en veel bekijks, vooral bij het stoplicht, je verwacht zoiets niet.

    Trouwens, komt dat rook bij het driften van de banden of van de uitlaat.

    Ik kan mij nog herinneren dat er er in Autoweek eens een foto van een oude Record Diesel stond waarbij ze het typeplaatje hadden veranderd in “rokerd” :P:P

    Kun je er misschien geen 2,3 Turbo Diesel in hangen, heeft nog weer net iets meer en met een oliekoeler zijn ze in principe onverwoestbaar.?

    #17399488
    corres
    Bijdrager
    • Topics 70
    • Reacties 1587
    Lid sinds:
    12 April 2006

    @larsjeg40
    dat zijn gewoon de originele voorbumper en irmscher achterspoiler hoor.
    spoiler is meestal gewoon zwart net als de voor bumper.
    als ie wit is met zwart hebben ze em in 400 look.
    -offtopicstaat nog een hele mooi ascona diesel p marktplaats ziet er geod uit.
    en diesel is zeer zeldzaam tegenwoordig.
    http://link.marktplaats.nl/161081903

    #17399489
    Opel Rally Lover
    Bijdrager
    • Topics 4
    • Reacties 188
    Lid sinds:
    2 March 2005

    hoihoi,

    der gaat nu een 2.1 diesel motor in, maar als deze ooit breekt of vreemd doet, gaat er ZEKER een 2.3 turbo in, ben nu al op zoek naar een omega donor :P

    achterspoiler is van irmscher, maar deze is van rubber en trekt op niks meer, der komt zeker een i400 kofferspoiler op, en vanvoor ga ik iets nieuw proberen, ik zou zeggen hou het topic in de gaten ;)

    #17399490
    Opel Rally Lover
    Bijdrager
    • Topics 4
    • Reacties 188
    Lid sinds:
    2 March 2005

    PS; de rook kwam van de uitlaat en banden samen, niks rookt beter dan een oude diesel :D

    #17399491
    Anoniem
    • Topics 69
    • Reacties 7148
    Lid sinds:
    1 January 1970

    vind t een leuk ding:thumbup

    maar diesel blijft voor mij n vreemde keus:P

    omkeuren naar benzine is nogal n probleem bij jullie geloof ik he ???????????????

    en nog n vraagje over je ats en

    op die eerste foto van die wielen
    is die glimmende velg die vooraan ligt
    met die ietwat roestige bout gaten

    is dat wel n ats velg???????

    kijk er erg raar tegen aan:hmmz:hmmz

    #17399492
    goaaze
    • Topics 1
    • Reacties 86
    Lid sinds:
    18 May 2006

    dit is zeker een ATS velg , maar dan wel de versterkte (competitie) versie
    zijn nog zeer moeilijk te vinden , maar tonen wel breder dan de gewone serievelgen

    greetz , goaaze

    #17399493
    The_Undertaker
    Bijdrager
    • Topics 24
    • Reacties 1355
    Lid sinds:
    24 April 2006

    Mooi werk!

    Hou ons inderdaad maar op de hoogte! Ik kan hier best van genieten ;-)

    #17399494
    Opel Rally Lover
    Bijdrager
    • Topics 4
    • Reacties 188
    Lid sinds:
    2 March 2005

    De keuze voor diesel is eenvoudig te verklaren toch? Ken al genoeg gasten die hun opel laten staan omdat ze teveel geld erin moeten tanken. Dit is een probleem die ik niet heb, vooral in belgië is dieselen echt goedkoop.

    Ben ondertussen begonnen met de inbouwmotor op te poetsen, maar ga nog een steun moeten maken, zulk een zwaar geval :o

    Ik post nog wel foto’s dan, ben ook nog bezig aan een ascona b, een manta B, een kadett c en mijn ascona A :jerry
    binnenkort meer hierover

    #17399495
    cruez
    Bijdrager
    • Topics 27
    • Reacties 679
    Lid sinds:
    11 July 2006

    Vandaag een witte A ascona gespot op het kruispunt bij valckes.
    Toevallig jij nie?

    #17399496
    Opel Rally Lover
    Bijdrager
    • Topics 4
    • Reacties 188
    Lid sinds:
    2 March 2005

    neen zal ik niet geweest zijn, mijne moet nog zijn platen krijgen, komt binnenkort in orde :vertag

    #17399497
    Chird
    • Topics 4
    • Reacties 34
    Lid sinds:
    3 February 2008

    mooi werk !!

    diesel blijft appart, maar wel heel erg leuk en.. UNIEK !!

    ga zo door met die foto’s, ik smul hiervan !!

    #17399498
    Opel Rally Lover
    Bijdrager
    • Topics 4
    • Reacties 188
    Lid sinds:
    2 March 2005

    Dit weekend rijden we een regelmatigheidsrit in de streek, zal wel weer mooie plaatjes opleveren king:

    #17399499
    Opel Rally Lover
    Bijdrager
    • Topics 4
    • Reacties 188
    Lid sinds:
    2 March 2005

    En de diesel blijft gaan :wors

    Ik ben ondertussen begonnen met een vooras van een donordiesel uiteen te halen. Bedoeling is om deze te laten zandstralen, rood poedercoaten en geventileerde remmen erop te monteren.
    Deze as zal dan klaar staan voor onder de nieuwe motor.
    PS: als iemand me tips kan geven over hoe ik de as voorbereid op straling is altijd welkom. Wat moet ik doen met de as van de remschijf? Afdekken met iets of een oude schijf erop laten zitten? enz.. :wtf

    #17399500
    madmax
    • Topics 1
    • Reacties 25
    Lid sinds:
    15 May 2007

    Echt vette actiepics van de ascona.:wors

    #17399501
    Dirk
    Bijdrager
    • Topics 0
    • Reacties 479
    Lid sinds:
    20 January 2005

    origineel gepost door Opel Rally Lover
    PS: als iemand me tips kan geven over hoe ik de as voorbereid op straling is altijd welkom. Wat moet ik doen met de as van de remschijf? Afdekken met iets of een oude schijf erop laten zitten? enz.. :wtf

    Het beste zorg je dat de as schoon is voor hij naar de straler gaat, dat wil zeggen vuil en vet vrij.
    Alles wat je niet gestraald wil hebben kun je afplakken met ducktape of je kunt je straler vragen het af te plakken.
    Ik zou in ieder geval met de straler bespreken wat er wel en niet gestraald moet worden, hier kan hij dan rekening mee houden tijdens het stralen.

    #17399502
    Anoniem
    • Topics 69
    • Reacties 7148
    Lid sinds:
    1 January 1970

    inderdaad de delen die je niet gestraald wilt hebben

    goed dik afplakken met tape

    en dan de straler ff vertellen dat hij die delen ook wat ontziet
    wel heel goed reinigen voor je de boel weer in elkaar zet

    want de afgeplakte delen beschadigen dan wel niet meer
    maar t straal medium gritt/glasparel
    komt nog wel overal;)

    #17399503
    Opel Rally Lover
    Bijdrager
    • Topics 4
    • Reacties 188
    Lid sinds:
    2 March 2005

    hoi, bedankt voor de tips, ga zeker eens aan mijn straler vragen hoe ik alles moet prepareren. zou graag mijn ascona volledig in het nieuw zetten vooraan. fusee’s kosten wel nog geld, maar een nieuwe vooras is altijd leuk, en ga die lekker beschermen met een goede dikke carterplaat.

    PS: binnenkort filmpjes hier van de sideways fun met de diesel, ge zult verschieten :P

    #17399504
    Opel Rally Lover
    Bijdrager
    • Topics 4
    • Reacties 188
    Lid sinds:
    2 March 2005

    Hier dus de filmkes, kwaliteit is niet vet, maar het was toch amusant :P

    slalom1

    kp reningelst

    :thumbup

    #17399505
    tabula
    • Topics 3
    • Reacties 41
    Lid sinds:
    25 July 2006

    origineel gepost door Opel Rally Lover

    PS: binnenkort filmpjes hier van de sideways fun met de diesel, ge zult verschieten :P

    WTF!! Inderdaad verschieten! echt vet! ben je wel zeker dat daar nog een diesel inligt?? :wors :wors

    nice driving also…

    #17399506
    Opel Rally Lover
    Bijdrager
    • Topics 4
    • Reacties 188
    Lid sinds:
    2 March 2005

    hehe, het moeilijkste is om niet in een zak te vallen als ik stop met slippen, daarom ondergaat mijn auto een kuur: nieuwe gezondere motor, gewichtskuur en zo van die kleine dingen die gaan maken dat hij nog beter uitkomt in de bochten.

    Maar nu is hij nog volledig origineel hoor :vertag

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 212)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.