Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@ vierwieler
Klopt als een bus. Probleem bij opel is dat ze in dit geval de aansluiting gemaakt hebben net op de plaats waar de gasveer het meest beweegt. Als de koffer dan veel open en dicht gaat, kan dat wel eens gebeuren. Bij de XC60 die wij ook hebben, hebben ze het net andersom gedaan. Daar hebben ze de aansluiting van de gasveer aan de andere geplaats, op de plaats waar de zuiger dus stilstaat. Kost natuur meer kabel want ze moeten helemaal door het kofferdeksel, maar dan hadden ze dit wel kunnen voorkomen. Het verschil moet er zijn…
We zullen idd zien. Dit is hetgeen ik nu maximaal kon doen. De draad was op 1cm van de ingang gebroken. Was dus van redelijk secure en precies te werken. Zolang het houd, ben ik tevreden en heb ik mezelf 600€ gespaard. Gaat hij opnieuw stuk, zijn dat zorgen voor dan
Hallo,
Hier een kleine update van mij.
Bij mij was er 1 draadje over, een 2de bijna. Ik heb het draadje wat volledig stuk was met een ander klein stukje draad verlengd en terug aan elkaar gesoldeerd, vervolgens dichtgemaakt met wat krimpkous. Het andere draadje dat bijna over was heb ik wat extra tin over gedaan om het wat te verstevigen, hier heb ik wat isolatietape over gedaan. Ik wilde die nu nog liever niet doorknippen omwille van de geringe plaats om aan te werken. Tenslotte heb ik over alle draadjes een extra laagje isolatietape gedaan om het wat te verstevigen alvorens ik de rubber er weer over heb gedaan.
Ik had de gasveer ook graag helemaal gedemonteerd van de wagen, maar had geen zin om uit te zoeken hoe het het binnen-paneel los te maken. Dat zou de reparatie wel wat makkelijker gemaakt hebben. Iemand misschien tips om het achter paneel veilig los te maken zodat ik achteraf eventueel aan de stekker kan van de gasveer zodat ik helemaal kan losmaken?
Op dit moment werkt hij weer. Enigste wat mij nu denkt te opvallen is dat hij blijkbaar wat trager open en toe gaat, kan ook een gedacht zijn omdat ik hem enkele dagen met de hand heb moeten opendoen.
Net hier ook even gekeken, en idd ook beschadiging aan de bekabeling. 1 draadje is volledig over, bij de andere zie je dat het isolatiemateriaal beschadigd is. Morgen de gasveer demonteren van de auto en eens nader bekijken want op de wagen gemonteerd is er zeer weinig plaats om te werken zonder extra beschadigingen te doen. Ik zal proberen foto’s te maken en te posten.
Die gasveren moet je toch kunnen demonteren, niet?
Hallo beste
Ik heb dit zelfde probleem ook sinds vandaag. Als ik koffer wil open doen, gaat hij paar cm open , dan weer dicht. Doe ik hem manueel open, wil ik hem daarna automatisch sluiten gaat hij +- 15 cm naar beneden, maar stopt dan. Je zou bijna zeggen dat het zo geprogrammeerd is… van het weekend ook eens bekijken naar de bekabeling als ik dit zo lees…
[quote quote=18454047]Welk bouwjaar?[/quote]
Is ene van 2021. is een Stock model van Opel. Ik had al eens gebeld naar de dealer zelf, maar van die prijs viel mijn broek af. Als optie kost het 660€ meer bij een nieuw model . Achteraf installeren zou iets van een 2000 – 3000€ gaan kosten… Vandaar mijn vraag of er goedkopere alternatieven zijn…
[quote quote=18399760]
Hoi Steven, Mijn massagestoel is nu ook een eigen leven gaan leiden en ik was benieuwd of het bij jou ooit is opgelost en wat de oorzaak was daar mijn eigen dealer geen idee heeft Tom[/quote]
Is ondertussen opgelost door een software update…
[quote quote=18360278]Heb je de auto op de handrem weggezet? Bij het starten moet de handrem aanstaan op de geheugenfuncties goed te laten werken. Staat niet in het boekje, maar daar zijn we intussen wel achtergekomen. Verder: is de auto al eens uitgelezen? Ik kreeg foutmeldingen op de stoel maar die krijgt “ men” niet opgelost. Ook niet na wisselen van motor. De foutmelding had te maken met de massage… Omdat “ men” (lees verkopende dealer en Opel nederland) alles normaal vindt, wordt mijn auto over 2 weken weer voor een onafhankelijk onderzoek weggebracht. Zelf denk ik dat het weer een BCMprobleem is.[/quote]
Goh niet echt gelet op de handrem. Ga dat wel eens proberen morgen, instellen met de handrem op, en opslaan. Normaal gezien ga ik volgende week vrijdag naar een dealer om hem eens te laten uitlezen. Nu volgens de dealer hadden ze geen weet van het probleem, dus dat zal dan voor mij ook een straatje van lange duur worden.
[quote quote=18360274]
Hallo iedereen, Ik ben nieuw op dit forum, en kan al gelijk een probleem aan bod brengen. Ik heb zopas een opel Astra K Sport Tourer van 2017 gekocht van een Lease maatschappij. De wagen is slechts 1 jaar oud, en had maar 20.000km. Het is een dynamic versie, Full option inclusief de elektrische verstelbare zetels met massagefunctie enzo. Welk probleem ondervind ik nu. Mijn stoel leid een beetje een eigen leven. Ik had de stoel ingesteld naar mijn eigen gemak, en dan geprogrammeerd. Echter nu merk ik TIJDENS het rijden dat ineens de massagefunctie aangaat. Ook de lendensteun knijpt zich ineens dicht. Ook de extra rugsteun in het midden van de zetel blaast zich ineens op. Zijn er nog die dit probleem ervaren? Het is echter niet alleen als ik rijd. Ik heb ook al ondervonden, dat ik de wagen sluit na mijn werk zoals ik altijd doen, ik ‘s morgens weer in de auto stap, en zonder dat ik hem gestart heb, de lendensteun, en de rugsteun ineens weer anders staan. Precies alsof hij ‘s nachts even de zin heeft zich effe aan te passen. Ik gebruik altijd dezelfde sleutel. Ik heb ondertussen ook al bij instellingen alle persoonlijke instellingen uitgezet zoals automatisch oproepen van geheugen, gemakkelijk uitstapmodus, en Persoonlijke voorkeuren. Alles uitgezet. Niets lijkt te helpen, de volgende dag is dat weer zo. Als er nog iemand is die dit probleem heeft, of heeft ondervonden mag je gerust je ervaring delen. Ik heb met de plaatste dealer gepraat, maar die had er niet van gehoord, ga er volgende week langs om hem eens te laten uitlezen. mvg Steven
verwissel je niet per ongeluk de sleutels?[/quote]
Nee verwissel niet de sleutels perongeluk. Wel bewust eens gewisseld, maar het fenomeen bleef hetzelfde.
-
AuteurBerichten