Opel Astra K bestuurderzetel probleem

Forumindex Forums Modellen Astra Opel Astra K bestuurderzetel probleem

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #18360260
    Opel-Astra-K-2017
    Deelnemer
      Lid sinds:
      11 September 2018

      Hallo iedereen,

      Ik ben nieuw op dit forum, en kan al gelijk een probleem aan bod brengen. Ik heb zopas een opel Astra K Sport Tourer van 2017 gekocht van een Lease maatschappij. De wagen is slechts 1 jaar oud, en had maar 20.000km. Het is een dynamic versie, Full option inclusief de elektrische verstelbare zetels met massagefunctie enzo.

      Welk probleem ondervind ik nu. Mijn stoel leid een beetje een eigen leven. Ik had de stoel ingesteld naar mijn eigen gemak, en dan geprogrammeerd. Echter nu merk ik TIJDENS het rijden dat ineens de massagefunctie aangaat. Ook de lendensteun knijpt zich ineens dicht.  Ook de extra rugsteun in het midden van de zetel blaast zich ineens op. Zijn er nog die dit probleem ervaren?

      Het is echter niet alleen als ik rijd. Ik heb ook al ondervonden, dat ik de wagen sluit na mijn werk zoals ik altijd doen, ik ’s morgens weer in de auto stap, en zonder dat ik hem gestart heb, de lendensteun, en de rugsteun ineens weer anders staan. Precies alsof hij ’s nachts even de zin heeft zich effe aan te passen. Ik gebruik altijd dezelfde sleutel.

      Ik heb ondertussen ook al bij instellingen alle persoonlijke instellingen uitgezet zoals automatisch oproepen van geheugen, gemakkelijk uitstapmodus, en Persoonlijke voorkeuren. Alles uitgezet. Niets lijkt te helpen, de volgende dag is dat weer zo.

      Als er nog iemand is die dit probleem heeft, of heeft ondervonden mag je gerust je ervaring delen. Ik heb met de plaatste dealer gepraat, maar die had er niet van gehoord, ga er volgende week langs om hem eens te laten uitlezen.

      mvg

      Steven

       

       

       

      #18360274
      aapje1963
      Deelnemer
        Lid sinds:
        28 July 2006

        [quote quote=18360260]Hallo iedereen, Ik ben nieuw op dit forum, en kan al gelijk een probleem aan bod brengen. Ik heb zopas een opel Astra K Sport Tourer van 2017 gekocht van een Lease maatschappij. De wagen is slechts 1 jaar oud, en had maar 20.000km. Het is een dynamic versie, Full option inclusief de elektrische verstelbare zetels met massagefunctie enzo. Welk probleem ondervind ik nu. Mijn stoel leid een beetje een eigen leven. Ik had de stoel ingesteld naar mijn eigen gemak, en dan geprogrammeerd. Echter nu merk ik TIJDENS het rijden dat ineens de massagefunctie aangaat. Ook de lendensteun knijpt zich ineens dicht. Ook de extra rugsteun in het midden van de zetel blaast zich ineens op. Zijn er nog die dit probleem ervaren? Het is echter niet alleen als ik rijd. Ik heb ook al ondervonden, dat ik de wagen sluit na mijn werk zoals ik altijd doen, ik ‘s morgens weer in de auto stap, en zonder dat ik hem gestart heb, de lendensteun, en de rugsteun ineens weer anders staan. Precies alsof hij ‘s nachts even de zin heeft zich effe aan te passen. Ik gebruik altijd dezelfde sleutel. Ik heb ondertussen ook al bij instellingen alle persoonlijke instellingen uitgezet zoals automatisch oproepen van geheugen, gemakkelijk uitstapmodus, en Persoonlijke voorkeuren. Alles uitgezet. Niets lijkt te helpen, de volgende dag is dat weer zo. Als er nog iemand is die dit probleem heeft, of heeft ondervonden mag je gerust je ervaring delen. Ik heb met de plaatste dealer gepraat, maar die had er niet van gehoord, ga er volgende week langs om hem eens te laten uitlezen. mvg Steven[/quote]

         

         

        verwissel je niet per ongeluk de sleutels?

        #18360278
        Anoniem
          Lid sinds:
          1 January 1970

          Heb je de auto op de handrem weggezet? Bij het starten moet de handrem aanstaan op de geheugenfuncties goed te laten werken. Staat niet in het boekje, maar daar zijn we intussen wel achtergekomen.

          Verder: is de auto al eens uitgelezen? Ik kreeg foutmeldingen op de stoel maar die krijgt “ men” niet opgelost. Ook niet na wisselen van motor. De foutmelding had te maken met de massage… Omdat “ men” (lees verkopende dealer en Opel nederland) alles normaal vindt, wordt mijn auto over 2 weken weer voor een onafhankelijk onderzoek weggebracht. Zelf denk ik dat het weer een BCMprobleem is.

          #18360285
          Opel-Astra-K-2017
          Deelnemer
            Lid sinds:
            11 September 2018

            [quote quote=18360274]

            Hallo iedereen, Ik ben nieuw op dit forum, en kan al gelijk een probleem aan bod brengen. Ik heb zopas een opel Astra K Sport Tourer van 2017 gekocht van een Lease maatschappij. De wagen is slechts 1 jaar oud, en had maar 20.000km. Het is een dynamic versie, Full option inclusief de elektrische verstelbare zetels met massagefunctie enzo. Welk probleem ondervind ik nu. Mijn stoel leid een beetje een eigen leven. Ik had de stoel ingesteld naar mijn eigen gemak, en dan geprogrammeerd. Echter nu merk ik TIJDENS het rijden dat ineens de massagefunctie aangaat. Ook de lendensteun knijpt zich ineens dicht. Ook de extra rugsteun in het midden van de zetel blaast zich ineens op. Zijn er nog die dit probleem ervaren? Het is echter niet alleen als ik rijd. Ik heb ook al ondervonden, dat ik de wagen sluit na mijn werk zoals ik altijd doen, ik ‘s morgens weer in de auto stap, en zonder dat ik hem gestart heb, de lendensteun, en de rugsteun ineens weer anders staan. Precies alsof hij ‘s nachts even de zin heeft zich effe aan te passen. Ik gebruik altijd dezelfde sleutel. Ik heb ondertussen ook al bij instellingen alle persoonlijke instellingen uitgezet zoals automatisch oproepen van geheugen, gemakkelijk uitstapmodus, en Persoonlijke voorkeuren. Alles uitgezet. Niets lijkt te helpen, de volgende dag is dat weer zo. Als er nog iemand is die dit probleem heeft, of heeft ondervonden mag je gerust je ervaring delen. Ik heb met de plaatste dealer gepraat, maar die had er niet van gehoord, ga er volgende week langs om hem eens te laten uitlezen. mvg Steven

            verwissel je niet per ongeluk de sleutels?[/quote]

             

            Nee verwissel niet de sleutels perongeluk. Wel bewust eens gewisseld, maar het fenomeen bleef hetzelfde.

             

            #18360286
            Opel-Astra-K-2017
            Deelnemer
              Lid sinds:
              11 September 2018

              [quote quote=18360278]Heb je de auto op de handrem weggezet? Bij het starten moet de handrem aanstaan op de geheugenfuncties goed te laten werken. Staat niet in het boekje, maar daar zijn we intussen wel achtergekomen. Verder: is de auto al eens uitgelezen? Ik kreeg foutmeldingen op de stoel maar die krijgt “ men” niet opgelost. Ook niet na wisselen van motor. De foutmelding had te maken met de massage… Omdat “ men” (lees verkopende dealer en Opel nederland) alles normaal vindt, wordt mijn auto over 2 weken weer voor een onafhankelijk onderzoek weggebracht. Zelf denk ik dat het weer een BCMprobleem is.[/quote]

               

              Goh niet echt gelet op de handrem. Ga dat wel eens proberen morgen, instellen met de handrem op, en opslaan.  Normaal gezien ga ik volgende week vrijdag naar een dealer om hem eens te laten uitlezen. Nu volgens de dealer hadden ze geen weet van het probleem, dus dat zal dan voor mij ook een straatje van lange duur worden.

              #18399760
              Tomtidom71
              Deelnemer
                Lid sinds:
                24 November 2016

                [quote quote=18360260]Hallo iedereen, Ik ben nieuw op dit forum, en kan al gelijk een probleem aan bod brengen. Ik heb zopas een opel Astra K Sport Tourer van 2017 gekocht van een Lease maatschappij. De wagen is slechts 1 jaar oud, en had maar 20.000km. Het is een dynamic versie, Full option inclusief de elektrische verstelbare zetels met massagefunctie enzo. Welk probleem ondervind ik nu. Mijn stoel leid een beetje een eigen leven. Ik had de stoel ingesteld naar mijn eigen gemak, en dan geprogrammeerd. Echter nu merk ik TIJDENS het rijden dat ineens de massagefunctie aangaat. Ook de lendensteun knijpt zich ineens dicht. Ook de extra rugsteun in het midden van de zetel blaast zich ineens op. Zijn er nog die dit probleem ervaren? Het is echter niet alleen als ik rijd. Ik heb ook al ondervonden, dat ik de wagen sluit na mijn werk zoals ik altijd doen, ik ’s morgens weer in de auto stap, en zonder dat ik hem gestart heb, de lendensteun, en de rugsteun ineens weer anders staan. Precies alsof hij ’s nachts even de zin heeft zich effe aan te passen. Ik gebruik altijd dezelfde sleutel. Ik heb ondertussen ook al bij instellingen alle persoonlijke instellingen uitgezet zoals automatisch oproepen van geheugen, gemakkelijk uitstapmodus, en Persoonlijke voorkeuren. Alles uitgezet. Niets lijkt te helpen, de volgende dag is dat weer zo. Als er nog iemand is die dit probleem heeft, of heeft ondervonden mag je gerust je ervaring delen. Ik heb met de plaatste dealer gepraat, maar die had er niet van gehoord, ga er volgende week langs om hem eens te laten uitlezen. mvg Steven[/quote]

                 

                Hoi Steven,

                Mijn massagestoel is nu ook een eigen leven gaan leiden en ik was benieuwd of het bij jou ooit is opgelost en wat de oorzaak was daar mijn eigen dealer geen idee heeft

                 

                Tom

                #18433341
                Opel-Astra-K-2017
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  11 September 2018

                  [quote quote=18399760]

                  Hoi Steven, Mijn massagestoel is nu ook een eigen leven gaan leiden en ik was benieuwd of het bij jou ooit is opgelost en wat de oorzaak was daar mijn eigen dealer geen idee heeft Tom[/quote]

                   

                  Is ondertussen opgelost door een software update…

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.