Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
1 juni 2015 om 20:02 In reactie op: Astra H stuiteren bij optrekken in de eerste versnelling #17999185
Om ook eens even binnen te vallen hier, zelfde problemen met mij Z16XEP, probleem bij warme motor volledig weg.
Heb overigens geen last van een rammelend geluid…Qua dat rammelen betreft, het komt wel eens voor dat er een plaat in je inlaatspruitstuk los komt te zitten, heb hier een link voor je met uitleg hoe en wat.
https://www.youtube.com/watch?v=vj96BtmHOyE” onclick=”window.open(this.href);return false;
Misschien heb je hier wat aan.Groet!
Lang niks meer gepost hier. Veelal door t facebooktijdperk.
Auto is helaas gesloopt, dus wat mij betreft mag dit topic dicht.Mvg,
Bryan
11 maart 2015 om 21:44 In reactie op: Ascona C meeting 2e editie 07-06-2015 ADRES WIJZIGING !!!!! #18277142Ja jammer is het zeker, maar dit staat in mn agenda! Blijven mooie auto’s. Dus kom graag kijken.
17 juni 2014 om 18:08 In reactie op: Ascona C meeting/bijeenkomst 15 juni 2014 (adreswijziging) #18231483Ik ben t hele weekend in sevenum met een groep vrienden, helaas geen mede ascona-rijders…
Verlagingsset eronder gegooid, voorzijde net zo laag als de vorige van 5cm… achterzijde zelfs hoger. Nu denk ik dat de oude veren royaal zijn doorgezakt door de loop van tijd. Heb nog geen nieuwe foto gemaakt waarop duidelijk de verlaging te zien is.
Carburateurvoet vervangen, was redelijk gaar geworden in de loop van tijd. Nu zag ik op de foto die hier door wim-v6 geplaatst was dat er een pijpje boven de voorste klep zit. Nu was ik bang dat deze weg was en heb ik een andere carburateur gehaald, echter zat dat pijpje hier ook niet op.
Heb deze carburateur er wel opgezet en even wat research gedaan, blijkt dat het pijpje er nieteens op zit bij een E18NV. Wel loopt ie nu een stuk beter stationair, dus zal toch wel iets niet helemaal lekker meer zijn geweest aan de oude.de oude
en de nieuwe ernaast. Oude had aardige scheuren in het verloop van groot naar klein.
Tijdje ervoor heb ik skidragers opgehaald, deze eenmalig gemonteerd maar moet nog een paar ski’s vinden voor erop ;)
Onderweg kwam ik wat onverhard tegen…
En nog maar wat random foto’s, daar zijn ze hier dol op :P
Beetje een voorkeur :thumb
En kwam nog een leuke tigra twintop tegen, denk zet ‘m er ff naast.
Heey John,
Heb de flens vervangen, en loopt direct een stuk beter stationair. Vervangen stelt niks voor, 3 keer een m6 boutje losdraaien en je kunt m al aan de kant pakken.
Zou je voor mij even willen kijken of er een pijpje zit boven het voorste klepje in je carburateur? Dit kun je zien als de luchtfilter eraf is.
Mvg
Bryan
Vandaag mijn 75/55 verlaging ontvangen, wordt vrijdag gemonteerd. Gelijk de fusee en stuurkogels en de veerschotels/lagers maar eens vervangen, waren al advies bij apk. En als ik toch alles los heb kunnen die er ook nog wel even bij.
Verder ga ik even kijken of ik de voet van de carburateur vervangen krijg. Zou na de tips hier makkelijk te doen moeten zijn (heb er alleen nog geen tijd voor gehad).Bij de update komen zeker foto’s!
Groetjes!
Einddemper van een A vec past eigenlijk zonder problemen. Heb er zelf ook een onder hangen, je moet alleen de ophangbeugels iets verbuigen omdat de demper bij een A vec iets meer naar links hangt, waardoor je bij een C Ascona je chassis raakt.
4 mei 2014 om 14:50 In reactie op: Ascona C meeting/bijeenkomst 15 juni 2014 (adreswijziging) #18231445Prima idee! Ik zet m in de agenda!
29 april 2014 om 21:23 In reactie op: Ascona C meeting/bijeenkomst 15 juni 2014 (adreswijziging) #18231422Zeker doen! Ik zal erbij zijn!
Dat is m inderdaad. Maarr hoe kom ik dan bij die voet? Ervaring?
Groet
PM anders ff je nummer. Appen we de rest wel even ;)
Nee niet meer nodig, dus als je m wil hebben :thumb
Die heb ik toevallig nog liggen. Sloopbumper had er geen meer bij.
Netjes! Welk motortje?
Als het goed is ligt er al standaard een kabel in voor een toerenteller. Zou een groene moeten zijn, en zit op je bobine. Deze zit ook al op je stekker aangesloten die nu op je tellerhuis zit. En als ik me niet vergis geeft het ook tellerhuizen met toerenteller en ecometer. Dan is het plug en play!
Eventueel past een kadett E tellerhuis ook, bij mij plug en play in ieder geval.Nounou king: haha
Op t moment nog niet, wordt op zn vroegst ook pas zaterdag..
Heb een vraag over mn carb. Betreft een E18NV motor.
Wil graag de rubberen voet vervangen, deze is nl gescheurd. Heb de voet al liggen.
Nu kan ik 2 bouten bereiken, maar de andere twee niet. Hiervoor zou ik dus mn gaskraan en het vacuüm gedeelte eraf moeten halen.
Waar moet ik op letten, en moeten er meer pakkingen vervangen worden?Dank!
Ik heb nog een voorbumper nodig in mijn kleur :p
Nee weet er zo even geen te staan. Ze worden steeds minder gezien helaas.
Wel mooi dat het een c’tje word!Mvg,
Bryan
Weer een beetje bezig geweest deze week
Heb zondag de 2 liter remmers op de vooras geïnstalleerd, bleken de afgedraaide schijven toch iets te krom te zijn. En op zondagmiddag krijg je nergens meer onderdelen, waardoor ik de boel weer terug heb gebouwd naar origineel. Maandag nieuwe schijven gehaald en s’avonds de boel weer erop gezet, beetje rond gereden, flink roken en maar afvragen waar dat van kwam… even vergeten dat ik de klauwen met hittebestendige verf had gespoten, die was dus aan het uitharden. Een zorg minder dus.
Na een ritje maandagavond trok de auto nog iets naar rechts, wat ook dinsdag en vandaag te voelen was. Bij thuiskomst nog maar eens ontlucht, bleek links nog iets lucht in de zitten. Na een goede rit met veel remmen trekt ie op het moment niet meer naar rechts. Wel worden de remmen rechts warmer dan links, alles is gangbaar en de klauwen zijn gereviseerd… dus kijk het nog even aan en kijk of het verder tot problemen lijdt. Zo niet, dan blijft t lekker zitten.Hier nog met de afgedraaide schijven, maar geeft in indicatie.
Vandaag ook nog maar even het hele ruitensproeiersysteem schoongemaakt, raakte telkens verstopt… Reservoir en leidingen goed uitgespoeld met heet water en de kopjes even met het blaaspistool doorgeblazen, en nu werkt het weer helemaal fantastisch!
En kon het niet laten om het reservoir zwart te spuiten, ziet er toch ietsjes strakker uit. En direct een foto met de veerpootbrug.En nog maar wat aangeprutst, niet erg orgineel, wel oldscool. Zoek nog een blikje dat er fatsoenlijk omheen gaan, deze zijn net te krap waardoor in de zijkant heb moeten insnijden…
Knoop is door, ascona blijft!
Zelf maar beetje bij beetje de zaakjes bijwerken, en als het een beetje mee wil werken (vooral financieel) wil ik ‘m graag laten spuiten.
Wat er op het programma staat om eerst te doen;
– voetpakking van de carburateur vervangen, trekt valse lucht
– voorste veerschotels vervangen, lagers rammelen er zowat uit
– roestplekje in schutbord bijwerken
– achterplaat lassen en bijwerken
– wielrandjes opnieuw bijwerken, vorige keer niet zo goed gedaan of slecht bijgespoten, roest komt er weer doorheen.Bryan
6 april 2014 om 16:12 In reactie op: Corsa B ’99, start problemen/gasklephuis/stappenmotor #18177276Hallo,
heb nog wat vraagjes over de corsa x12xe
– Met starten valt ie terug naar een heel laag stationair toerental, waardoor die weer uitvalt.
– Geef ik met starten direct een beetje gas klimt ie even omhoog en valt die terug naar normaal stationair toerental.
– Het toerental bij gas los laten blijft lang hangen.
Nu had ik het idee om het gasklephuis schoon te maken, en had ergens iets gelezen van het reinigen van de stappenmotor, is er iemand die mij hier iets meer over kan vertellen en eventueel een oorzaak van het probleem kan geven?Verder nog handige tips bij het vervangen van de multiriem? Lijkt me geen al te ingewikkeld klusje, maar als iemand wat inside info heeft maakt dat de boel natuurlijk wel makkelijker.
Zaterdag worden de schijven voor vervangen, de vorige eigenaar heeft er wel nieuwe blokjes op gezet maar de schijven aan de binnenkant hebben een grote geroeste rand, en tril jij uit de auto als je boven de 80 op de rem trapt.
Bryan
Hmm… das niet zo mooi…
Neig er zelf toch steeds meer na om de ascona te houden… de funfactor ligt veel hoger dan een nieuwerwetse auto…
En geld kosten gaat het toch, ook bij een andere auto.Groet,
Bryan
-
AuteurBerichten