Astra H stuiteren bij optrekken in de eerste versnelling

Forumindex Forums Modellen Astra Astra H stuiteren bij optrekken in de eerste versnelling

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 26 tot 32 (van in totaal 32)
  • Auteur
    Berichten
  • #17999184
    rickopel
    Deelnemer
      Lid sinds:
      16 June 2006

      Veel moderne auto’s, en dan met name auto’s met dieselmotoren, hebben tegenwoordig een zogenaamd twee-massavliegwiel.
      Dat is een uit 2 delen bestaand vliegwiel waarbij de 2 delen met elkaar verbonden zijn d.m.v. een verenpakket.
      Dit verenpakket dempt de motortrillingen veel beter dan een massief vliegwiel en maakt een soepeler aangrijpen van de koppeling mogelijk.
      Een tweemassavliegwiel is wat slijtage-gevoeliger dan een massief vliegwiel.

      #17999185
      Nybra
        Lid sinds:
        10 January 2011

        Om ook eens even binnen te vallen hier, zelfde problemen met mij Z16XEP, probleem bij warme motor volledig weg.
        Heb overigens geen last van een rammelend geluid…

        Qua dat rammelen betreft, het komt wel eens voor dat er een plaat in je inlaatspruitstuk los komt te zitten, heb hier een link voor je met uitleg hoe en wat.
        https://www.youtube.com/watch?v=vj96BtmHOyE” onclick=”window.open(this.href);return false;
        Misschien heb je hier wat aan.

        Groet!

        #17999186
        J. Stardust
        Deelnemer
          Lid sinds:
          28 December 2012

          Mijn Astra H 1.8 heeft het ook.
          Stuiteren bij optrekken in 1e en daarna ratelen bij versnellen in 2e versnelling. Het is idd een irritante ratel die maar even te horen is als je gewoon doortrekt. Wat ik mij kan herinneren is dat ook nog niet zo heel lang. Kocht de auto met 47.000 km en nu 95.000 km.
          Hoop niet dat het steeds erger wordt en de bak kapot aan het gaan is.

          #17999187
          mich89
          Deelnemer
            Lid sinds:
            16 February 2012

            De mijne heeft het ook. 1.6 twinport.
            Heb geen last van een versnelling die ratelt of iets dergelijks.
            Rijd er al een hele poos mee, en wordt niet erger. Ene keer meer last dan andere keer.

            #17999188
            djnick10
              Lid sinds:
              20 January 2015

              Voelen jullie ook een trilling? Ik heb al een aantal weken van een trilling in me auto voornamelijk te voelen bij me gaspedaal en in de bodemplaat. De ene keer is het aanwezig en de andere keer niet. Voornamelijk met een koude motor is het niet voelbaar. Verder trekt mijne wel prima op en schakelt ook goed.

              #17999189
              opelvin
              Deelnemer
                Lid sinds:
                11 January 2011

                Ik heb een 1.6 twinsport en heeft het zelfde probleem met optrekken verder nergens last van.
                Moet wel zeggen dat het de een keer beter gaat dan de andere keer.
                Verder een prima auto. :thumb

                #17999190
                RixsAstrah
                  Lid sinds:
                  13 November 2014

                  Ik heb ook het zelfde probleem met mijn Astra H 1.4 met optrekken hoor je idd het bekende geluid en trillingen.
                  Soms merk je wat en de andere keer weer niet en mijn auto rijd verder prima.. :D

                7 berichten aan het bekijken - 26 tot 32 (van in totaal 32)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.