vragen over 1.8 S motor Ascona C

Forumindex Forums Modellen Ascona vragen over 1.8 S motor Ascona C

  • Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17265878
    Dolmans
    Deelnemer
      Lid sinds:
      27 June 2009

      Hallo allemaal,

      Heb sinds kort een Ascona C met 1.8 S motor. Rijdt prima. Ik vind alleen dat ie stationair rommelig loopt. Lijkt of ie steeds “overslaat”. Hij loopt even goed en dan lijkt het of ie afslaat, maar dat doet ie niet. Staat iets te schudden, niet heel dramatisch. Verder komt het regelmatig voor dat de motor even door blijft lopen als ik het contact uitzet (“nadieselen” heet dat, toch?).
      Nou zit ik zelf te denken om bougiekabels en eventueel bougies te vervangen.
      Zou dat helpen? Iemand ideeën?
      Alvast bedankt voor het meedenken.

      John

      #18234048
      opelpower89
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 September 2009

        waarschijnlijk de flens tussen cabarateur en inlaatspruitstuk kapot bryan heeft t zelfde met mijn 1800s en mijn oude kadett 1800s had dit ook

        http://www.ebay.de/itm/FEBI-Flansch-Vergaser-02884-/131145027464?pt=DE_Autoteile&hash=item1e88da4f88″ onclick=”window.open(this.href);return false;

        alstu !

        #18234049
        Dolmans
        Deelnemer
          Lid sinds:
          27 June 2009

          is dat makkelijk te vervangen? ben geen monteur zoals Bryan.
          En is die flens in Nederland ook te krijgen? Ik zie in de advertentie van jouw link niet dat het ook naar buiten Duitsland gestuurd wordt.

          #18234050
          opelpower89
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 September 2009

            ja vry makkelijk te vervangen
            luchtfilter eraf
            3 bouten op cabarateur los dan kan je die eraf halen
            en dan kom je erbij …

            of die in nederland verkrijgbaar is weet ik niet bestel alles in duitsland

            anders ff verder zoeken op ebay.de onder ascona c 1800 flansch

            als erbij staat dat ze niet buiten duitsland versturen moet je ze ff bellen of mailen dan willen ze m vaak wel voor je naar nederland sturen ….

            #18234051
            Dolmans
            Deelnemer
              Lid sinds:
              27 June 2009

              ik heb inmiddels ook leveranciers in Nederland gevonden, zijn helaas iets duurder.
              Waar zit die flens precies?

              #18234052
              Dolmans
              Deelnemer
                Lid sinds:
                27 June 2009

                @Dolmans wrote:

                ik heb inmiddels ook leveranciers in Nederland gevonden, zijn helaas iets duurder.
                Waar zit die flens precies?

                laatste vraag is beantwoord.
                Bedankt.

                Is het trouwens verstandig om dit op korte termijn te vervangen of kan ik er zonder problemen nog even mee doorrijden?

                #18234053
                opelpower89
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  9 September 2009

                  je kan er een tijdje nog mee rijden
                  maar ik zou m wel zo snel als mogelijk vervangen
                  denk dat hij dan ook wel wat beter loopt en ook wel wat zuiniger word …

                  #18234054
                  asconahobbyist
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    23 June 2008

                    Uhm,3 keer een Ascona met 1.8S blok (E18NV) gehad.
                    En inderdaad,het stationair wat rommelig lopen hoort erbij,hadden ze allemaal,en dat was ook met een nieuwe flens niet verholpen,ik heb het altijd maar geaccepteerd (de meeste C20NE motoren vertonen dit ook een beetje)
                    Nadieselen komt me ook bekend voor,en zuinig liepen ze allen ook evenmin,met 1 op 12 was het wel bekeken.Verder een beresterke motor,best wel snel,vooral in de 2de trap,en olie verbruiken deden ze bij mij geen druppel

                    #18234055
                    Nybra
                      Lid sinds:
                      10 January 2011

                      Heey John,

                      Heb de flens vervangen, en loopt direct een stuk beter stationair. Vervangen stelt niks voor, 3 keer een m6 boutje losdraaien en je kunt m al aan de kant pakken.

                      Zou je voor mij even willen kijken of er een pijpje zit boven het voorste klepje in je carburateur? Dit kun je zien als de luchtfilter eraf is.

                      Mvg

                      Bryan

                      #18234056
                      Dolmans
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        27 June 2009

                        dat ga ik dat ook maar eens doen.

                        Hier foto’s als luchtfilter eraf is:


                        ik hoop dat ze duidelijk genoeg zijn. Is mij nog wel niet duidelijk hoe ik nu bij de flens kom.

                        #18234057
                        opelpower89
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          9 September 2009

                          die 3 donkere m6 bouten los draaien die je op de cabarateur ziet dan kan cabarateur eraf

                          #18234058
                          Dolmans
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            27 June 2009

                            ok, ik snap het nu.
                            flens bestellen en volgend weekend maar eens kijken of het me (met mijn twee linkerhanden :D ) lukt.

                            #18234059
                            Dolmans
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              27 June 2009

                              heb hem vervangen. Oude zag er nog best goed uit, onderkant was wel wat slechter. helaas had asconahobbyist gelijk, geen verschil.
                              Heb er wel nog niet mee gereden, alleen stationair getest. Zien het verder wel, anders moet ik er maar mee leren leven.

                              #18234060
                              AsconaCFreak
                                Lid sinds:
                                6 December 2014

                                HAllo,
                                Ik had met mijn AScona C 1.8 S ook hetzelfde probleem, en heb de carburateurflens vervangen en draait nu een stuk beter. Ik heb m nieuw besteld en de kosten vallen mee. Ik heb ‘m besteld bij mijnautoonderdelen.nl.

                                M.V.G AsconaCFreak

                                #18234061
                                Dolmans
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  27 June 2009

                                  bij mij hielp het helaas niet, maar bij test op een rollenbank bleek er valse lucht aangezogen te worden bij het inlaatspruitstuk. Heb een nieuwe pakking geregeld. Als het goed gaat , ga ik de pakking in de kerstvakantie vervangen. Ik laat hier ook wel even weten of het geholpen heeft.

                                  gr John

                                  #18234062
                                  Dolmans
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    27 June 2009

                                    Vandaag aan het sleutelen geweest. Voordat ik het spruitstuk helemaal los had, nog even gecheckt of de pakking zou passen. Helaas, is niet de goede. :(
                                    Daar het verder toch nog een hele klus is, besloten het voorlopig maar zo te laten. Zaak maar weer vastgezet. Ik kijk wel of ik er nog iets aan ga (laten) doen.

                                    #18234063
                                    Ascona19
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      27 March 2006

                                      Heb je de bougies en kabels al vervangen? Kijk ook je verdelerkap en rotor eens na. Verdelerkap daar zitten je bougiekabels op aangesloten. Haal die eens los en bekijk de kap eens van binnen en kijk dan meteen de rotor na.

                                      Dit is makkelijk zelf te vervangen.

                                      Mvg Michel

                                    17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.