Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ik heb nog zo een afdichtpakkinkje liggen die je mag overnemen. weet niet wat ze nieuw kosten…
de eerste twee zijn 21kb de andere slechts 18… :cool:
Moet kunnen zonder bij het dashboard te komen. Moet alleen nog even kijken hoe. Maar ik neem aan dat je in de toekomst dat lampje toch wel wilt aansluiten?
PS Kun je uberhaupt die SEH computer uitlezen trouwens?
heb je die autodata-dinges ook al bekeken?
kun je niet op een manier dat motorstoringslampje toch aansluiten? Eventueel een gewoon lampje ertussen. Misschien heeft de computer wel een fout opgeslagen en dan kun je die in ieder geval uitlezen. Weet alleen niet welk draadje moet hebben (bruin/wit?)
origineel gepost door bbg_gendt
Gewoon een NE motor-kabelboom erin hangen.als je Jimmy depressief wil hebben dan moet je zulke dingen zeggen :P Is al derde kabelboom die er nu inhangt, haha
Maar is toch al veelvuldig bewezen dat een ne met seh kabelboom werkt.
@sw: kom op met die uitleg, want ik ben wel benieuwd!groene ?…dat is alleen een gevertje voor de toerental.
groen is dus geen input voor de bobine, maar output?
zijn de zwarte draadjes die uit de injectorrail komen goed aangesloten op de bobine?
heeft dit invloed op de werking van de bobine, of op de brandstofinspuiting? En zitten die direct verbonden met elkaar?
voor de rest goed de massa’s nakijken…eventueel een extra draad vanaf je dynamosteun ( want die hangt in de teflon ) naar de achterkant van je kop trekken ( er zit daar een uitsparing waar je een bout in kan draaien voor de kabelbevestiging )
Jimmy, dat is jouw taak… even kijken jonge :jerry
…ook even een andere bdp sensor proberen.inwendige kabelbreukjes komen zelfs in nieuwe kabels voor ……
de buitenmantel van de sensor ligt bloot op een klein deel, maar lijkt niet beschadigd. Ik heb nog ergens een SEH liggen, heeft die dezelfde sensor?
Testwaarden van de bpd ? Is dit gelijk aan de inductieve implusgever ? :’) Kan in men werkplaatsboek geen BPD sensor vinden. die inductieve implusgever ( waarvan ik denk dat et em is ) is 0.5 – 1.6 Kilo Ohm
Geen idee of het dezelfde is…:(. Waartussen is deze weerstand gemeten? Op de stekker zitten 3 aansluitpunten.
Bedankt voor de reacties :thumbup We komen er wel :D
PS Heeft er toevallig hier iemand de AUTODATA CD’S te koop? Ik heb ze ooit in mijn bezit gehad, maar kan ze niet meer vinden. TIS heb ik al wel, maar de werking snap ik niet :hmmz
update:
Net bezig geweest in de koude :( garage van Jimmy:D. Probleem is dat hij niet vonkt. Daartoe is er een bougie direct op de bobine aangesloten met de bobinekabel.
Voor de rest:
[*] bobine met bobinekabel met bougie is gecheckt op mijn c20ne en werkt goed.
[*] er is spanning op de zwarte contactkabel welke is aangesloten op de bobine.Van de groene weten we nog niks, waarschijnlijk zit hier het euvel. Iemand enig idee van testwaarden van de BDP???
De mijne :D:D:D:D
27 juli 2008 om 19:28 In reactie op: c20ne reageert met vlagen bij koude motor niet op gaspedaal #17416761@corsaboy: Bij warme motor is er geen probleem meer. Dus dan zou ik voor de temp sesnor moeten gaan. Ik zal eens kijken of ik nog ergens iets heb liggen.
@ geert: wat bedoel je met die griptang op de retour?
26 juli 2008 om 10:21 In reactie op: c20ne reageert met vlagen bij koude motor niet op gaspedaal #17416755thnx voor de reactie.
Ik heb de kat er nog geen half jaar terug vanonder gehad, dus ik denk dat dat niet het probleem is van dat gruis. Ik heb ook gerammeld maar ik hoorde niets. Het is wel een kat van een x14xe terwijl ik nu rijdt met een c20ne, misschien dat dat een probleem kan zijn.
Hoe kan ik de ontsteking checken?
21 juli 2008 om 18:27 In reactie op: Kadett D 1.3 N, 1983 2 liter… Mag dicht, auto is verkocht #17382865al een update, of hoe zit dat daar in Roosendaal:cool:
9 juni 2008 om 16:37 In reactie op: Kadett D 1.3 N, 1983 2 liter… Mag dicht, auto is verkocht #17382858ziet er goed uit jimmy
En die twee aansluitingen: die kan je idd eraf laten. Maar voor de volledigheid. De onderste komt de koelvloeistof binnen, die van een slang komt vanaf het thermostaathuis. De andere aansluiting gaat met een slang naar je koelvloeistofreservoir.
Door nu een slang direct van je thermostaathuis naar je reservoir te leggen, stroomt er geen koelvloeistof meer langs je inlaat
origineel gepost door modfreak
origineel gepost door stellema
De 2 slangaansluitingen zijn voor koelvloeistof , deze hoef je niet aan te sluiten dit is voor het verwarmen van de inlaatHet “nokje” wat je er af wilt hebben dat kan dmv de 4 boutjes en dan han je het gehele kapje er zo afhalen
De stekker er af knippen zou ik niet doen , mooier is het om aan de auto een stekker te solderen die weer op je motorboom past
bedoelt ie niet alleen dat laatste knietje ?
aan de onderkant zit een plat borg plaatje die kan eruit en dan kan je dat pennetje loshalen.Ja, dat laatste knietje. Maar toen wij vorige keer bezig zijn geweest eraan, konden we geen borg ringetjes vinden of iets dergelijks… moet custom nog maar een keertje kijken dan :P
Jimmy, heb jij ook het andere eind van de stekker? Dus die aan de kant van de ‘autokabelboom’ zit? Want dan zou ik die stekker gewoon aan jouw huidige ‘autokabelboom’ solderen.
Wat betreft je pulsgever. De mijne heeft drie draden.
Als ik kan helpen, dan wil ik wel een keertje ‘s avonds langs komen hoor. Kun je gelijk vergelijken met de mijne.
28 april 2008 om 14:47 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301837origineel gepost door sw16v
was leuk in het begin, de ‘zuidelingen’ konden nooit 16d kineetjes vinden en wij ze maar mooi verkopen allemaal hier hahamaargoed hun zijn ook te lui om naar de sloop toe om zelf dingen te ontdekken ;)
:hmmz ik koop nog eens een keer iets van jou
;)
origineel gepost door Maus010
Originally posted by Spacejam
ik zag gisteravond bij de metropolis in antwerpen ook een nederlandse mat zwarte tigra (redelijk verbouwd) het kenteken zat achter de vooruit en er het was ook een 2de kentekenplaat met zo’n 1 erboven. Is deze ook van hier iemand?Dat is L.O.D. (Timo). Die komt wel vaker bij Metropolis ;)
Heb ik daar ook al eens gespot in de parkeergarage
17 april 2008 om 15:36 In reactie op: Kadett D 1.3 N, 1983 2 liter… Mag dicht, auto is verkocht #17382854… en dat zonder baco :swear
:angel
origineel gepost door custom
Mijn Corsa A was ook groen metallic gespoten en onder de kap nog de oude kleur. Ik heb me er nooit aan gestoord..… ik weet dat het al een tijdje geleden is, maar ikmoet je toch corrigeren Jimmy
:jerry:jerry:jerryStoeltjes zien er goed uit Jimmy. Kleurtje ook uiteraard :thumbup
ik zou ook zeker voor de mim gaan
31 maart 2008 om 18:13 In reactie op: tr corsa:(23-01-2013) Gaat in onderdelen weg, zie te koop! #17374576ik vind dat jij lekker moet doen wat je zelf wil. Wat schiet er mee op om een auto te maken die anderen leuk vinden en jijzelf niet.
:D tip van de week, haha
origineel gepost door carlover
zit een beetje werk aan he.:Dbeetje maar :D
mijne… staat sinds een jaar weer op zijn wieltjes. Gaat van het weekend naar een nieuwe stalplaats.
mooie TR!
14 maart 2008 om 20:19 In reactie op: Copperfield neemt motorruimt Orange Arrow onder handen #17379965ik zou hier niet mee willen rijden,… ik vertrouw dan toch meer op die twee moertjes hoor. Ik vraag me af hoe het zit met de vermoeiing van de twee lasjes?
Het ziet er wel allemaal heel gaaf uit!
13 maart 2008 om 14:51 In reactie op: Kadett D 1.3 N, 1983 2 liter… Mag dicht, auto is verkocht #17382836nog updates?
-
AuteurBerichten