c20ne reageert met vlagen bij koude motor niet op gaspedaal

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) c20ne reageert met vlagen bij koude motor niet op gaspedaal

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17207381
    NOVA-1.2
      Lid sinds:
      1 July 2004

      Hoi, ik heb sinds twee weken problemen met mijn Tigra. Daar zit een c20ne in. Als ik met koude motor rijd, heb ik soms dat de motor niet reageert op het gaspedaal. Dan zakt de motor in toeren terwijl ik het gaspedaal ingedrukt houd. Door dan een beetje met het gaspedaal te spelen en wat extra gas te geven, pakt hij het op den duur weer op, maar dit gaat gepaard met een knalletje in de uitlaat.

      Heeft iemand een idee waar ik zou kunnen zoeken om dit probleem op te lossen? Gaskleppositiesensor?

      #17416754
      opelkadetje
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 December 2004

        knal uit de uitlaat betekent vaak slechte/ niet goed afgestelde ontsteking…

        zit er een kat tussen? en zo ja is je kat nog wel goed? niet dat er brokken gruis voor het gat zitten.. ff aan de onderkant tikken en horen of je gerammel hoort…

        #17416755
        NOVA-1.2
          Lid sinds:
          1 July 2004

          thnx voor de reactie.

          Ik heb de kat er nog geen half jaar terug vanonder gehad, dus ik denk dat dat niet het probleem is van dat gruis. Ik heb ook gerammeld maar ik hoorde niets. Het is wel een kat van een x14xe terwijl ik nu rijdt met een c20ne, misschien dat dat een probleem kan zijn.

          Hoe kan ik de ontsteking checken?

          #17416756
          geert666
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 December 2004

            benzine pomp of benzine druk

            zet maar ff een griptang op de retourleiding

            #17416757
            corsaboy
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              temp sensor….
              Warm rijdt die wel goed??????

              #17416758
              sebastiaankadettcabriogsi
              Deelnemer
                Lid sinds:
                27 November 2005

                origineel gepost door opelkadetje
                knal uit de uitlaat betekent vaak slechte/ niet goed afgestelde ontsteking…

                zit er een kat tussen? en zo ja is je kat nog wel goed? niet dat er brokken gruis voor het gat zitten.. ff aan de onderkant tikken en horen of je gerammel hoort…

                kan je de onsteking van een c20ne afstellen dan? is toch ECU gestuurd?

                #17416759
                sebastiaankadettcabriogsi
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  27 November 2005

                  origineel gepost door NOVA-1.2?
                  thnx voor de reactie.

                  Ik heb de kat er nog geen half jaar terug vanonder gehad, dus ik denk dat dat niet het probleem is van dat gruis. Ik heb ook gerammeld maar ik hoorde niets. Het is wel een kat van een x14xe terwijl ik nu rijdt met een c20ne, misschien dat dat een probleem kan zijn.

                  Hoe kan ik de ontsteking checken?

                  kamaraad van mij had een kat van een c16nz onder zijn c20xe binnen een maand stuk, en goed stuk, dus meschien….

                  al je klachte te horen doet het mij denken aan een versprongen d- riem maar goed dan zou het ook met warme moter moeten doen.

                  #17416760
                  corsaboy
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    niet reageren op het gas geven zou kunnen duiden op de volgende onderdelen,

                    temp sensor (bij warme motor geen probleem deze eerst vervangen)
                    LMM
                    Gaskleppositiesensor

                    en benzine zoals geert zegt…

                    Ontsteking valt idd weinig aan te stellen, zeg maar helemaal niets.

                    #17416761
                    NOVA-1.2
                      Lid sinds:
                      1 July 2004

                      @corsaboy: Bij warme motor is er geen probleem meer. Dus dan zou ik voor de temp sesnor moeten gaan. Ik zal eens kijken of ik nog ergens iets heb liggen.

                      @ geert: wat bedoel je met die griptang op de retour?

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.