Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik heb ook 2 in 1 voor de Astra en geen climat controll..
@Daver wrote:
@No Name wrote:
Heb je dat hele blok wat ik gefotografeerd had gehaald Daver? Wat waren de kosten als ik vragen mag?
Ik heb deze weerstand comleet vervangen.
Moest er wel 70,- euro voor neertellen.
Thx. Deze is zeker voor de Mariva? Ik zal eens internet afspeuren voor onderdelen. Wordt vervolgt..
Heb je dat hele blok wat ik gefotografeerd had gehaald Daver? Wat waren de kosten als ik vragen mag?
@ Daver: ik dacht dat ik de enige was ;) Ik hoor graag je bevindingen,
@ Mark: dmv meten zijn we er achter gekomen dat niet alleen de weerstand maar het hele ding naar z’n grootje is. :D
Mark, top dat je de moeite wilde nemen om er samen naar te kijken. Jammer dat de afstand wat ver is.
Ik ben vanavond even onder de auto gekropen en heb even wat foto’s gemaakt:
http://i1259.photobucket.com/albums/ii559/H8rm/imagejpg4_zps05a6d087.jpg
(Als jullie foto’s niet kunnen zien hoor ik het graag)
Mocht ik op de sloop een Astra H vinden dan knip ik de draden door en probeer ik de huidige draden aan de ‘nieuwe’ weerstand te solderen. Hopelijk gaat dit werken. Wordt vervolgt… :D
Ik ga morgen even op de sloop kijken. Hopen dat ze daar al Astra H’s hebben staan.. Nog tips waar ik op moet letten? :)
Bedankt voor je reactie. Inderdaad vergeten bij te vermelden; de auto heeft aan uitleesapparatuur gehangen en daarin kwam naar voren dat de vin het niet deed in stand 1 en in de overige standen wel. Daarna zijn we gaan meten..
Ik lees even mee. Heb zelf een astra H (Z16XEP) en hier verdwijnt ineens ook de koelvloeistof.. Kachel wordt snel warm, geen witte rook, geen sporen van lekkage, niets bij de olie te zien (zowel onder de dop als de peilstok), geen zoete geur uit de roosters, binnen niet nat, waar moet je nog meer kijken..
Gister na een kort ritje bij de garage geweest en het enige wat opviel was dat na dat korte ritje er iets meer dan gemiddelde dampen uit het reservoir kwam.. Wordt vanavond even gemeten.. Er staat ook gewoon druk op het reservoir, niet meer en niet minder dan normaal..
Hoop niet op de koppakking maar heb zomaar het idee dat het wel die kant op gaat..
Edit:
Het loopt er wel vrij hard uit. 3 dagen en een kleine 200 km verder was het reservoir leeg. Nu weer gevuld en ik ga hem in de gaten houden.. Nog steeds verder geen problemen..26 maart 2013 om 15:09 In reactie op: Wie weet ofdat dit zal passen: Astra H wie kan me helpen #18118622@corsa1963 wrote:
het bovenste stuur heeft de center plaat van een stuur zonder stuurwielbediening, het onderste stuur heeft de juiste centerplaat.
ik vermoed dat daar het verschil in hoogte uit voort komt m.b.t. het passen van de airbag.
Greetz Dolf
Ik geloof je maar dat is wel apart :) Er zat bij mij standaard al stuurwielbediening in het de airbag paste niet goed in de onderste variant…
26 maart 2013 om 08:29 In reactie op: Wie weet ofdat dit zal passen: Astra H wie kan me helpen #18118620Volgens mij is dat niet helemaal waar. Tijdens het wisselen van mijn stuur kwam ik er achter dat er 2 soorten zijn (let op het binnenwerk, niet op het stuur zelf):
Ik heb de 1e variant en toen ik de tweede variant via marktplaats gekocht had kreeg ik de airbag er met moeite in en stak hij een stukje uit. Het binnenwerk was niet goed over te zetten! Het is dus van belang dat je het zelfde type neemt! (mocht ik er naast zitten dan hoor ik het graag, kan ik ook weer verder met mij zoektocht ;) )
Het is helaas de zilveren buitenrand.. :)
Ja je kan rustig de stekkers loshalen. Dat is geen probleem. Om de radio er uit te halen hoef je niets te demonteren. Je hebt alleen sateprikkers nodig. Dan hangt het vervolgens af van de inbouw van de carkit wat je nog meer los moet halen om deze in het geheel te verwijderen. Ik zou beginnen bij het handschoenenkastje (4 torx schroeven). Dan heb je veel ruimte om achter je dashboard te komen. Maar nogmaals het hangt er vanaf waar je carkit allemaal vast zit..
29 januari 2013 om 09:24 In reactie op: how to demonteren interieurverlichting astra H station 2005 #18100991Hij zit inderdaad geklikt. Als je aan de zijkant begint dan moet je het daar met een schroevedraaier rustig indrukken en naar beneden drukken (aan 1 kant). Deze komt dan los en dan kan je hem er zo uithalen. Het is een beetje spelen en voelen. Gewoon rustig proberen dan komt het helemaal goed. :thumbup
…
24 januari 2013 om 10:44 In reactie op: Nieuwe omtrek aanpassen via opcom en welke bandenmaat #18096446:(
@TerryB wrote:
Gister een mooie schuiver tegen de stoeprand gehad, In de straat de situatie onderschat en de achterkant brak uit en helaas was er geen sturen meer aan!
Het was een beste knal en gelukkig de velg die de klap op ving, ik was namelijk net onderweg naar de keuring :jerry. De band geen schade en de velg nog 100% recht! Toch goede kwaliteit, die OPC-line velgen :thumb.Hier de schade, binnenkort maar weer gaan wegwerken!
Heb je nog tips hoe je dit een beetje knap weg kan werken? Ik heb ook lichte schade aan de buitenste rand van 1 velg en dat stoort me best wel :) Of laat je dit doen?
14 januari 2013 om 16:12 In reactie op: Welke kenmerken voorzien kapot gaan M32 versnellingsbak ? #18094933Hoe weet je welke versnellingsbak je hebt?
Ik ben gewoon nieuwsgierig aangezien de auto mij de laatste tijd al aardig wat gekost heeft.. Of ik moet denken aan nieuwe onderdelen á honderden euro’s of dat het nu eens onder de 100 euro kan blijven..
Kan ik hier nog wel mee rijden?
Een paar maanden terug is mijn inlaatspruitstuk vervangen. Kan het hier mee te maken hebben?
En wat moet er dan precies vervangen worden en wat zijn ongeveer de kosten van het onderdeel?
30 november 2012 om 11:37 In reactie op: Waarschuwingsmelding Slipgevaar Opel Astra H wegdrukken? #18080125@dark-divx wrote:
bij de no ice gaat hij geen slipgevaar melding geven.
met de versie ice wel.duw eens op het knopje dat in het rood omcirkeld staat.
Ik las ‘Noice’.. Geluid dus.. :wtf :jerry
Foutjeeeeeee
30 november 2012 om 09:36 In reactie op: Waarschuwingsmelding Slipgevaar Opel Astra H wegdrukken? #18080122@tbinneveld wrote:
Bedankt vd reacties.
Ik heb geen linker wieletje op mijn stuur en kan ook geen OK knop vinden..
Het was -1.5 graden, heb enige research gedaan en in de handleiding gelezen dat hij deze melding onder de 3 graden geeft.Gewoon de grote ronde middenknop indrukken. Of heb je een aftermarket radio?
@dark-divx wrote:
Dat hangt er van af welke software geinstalleerd staat.
Je kan dit ook goed zien met opcom. je kan kiezen voor een versie “ice” en een versie “noice”Wat is het verschil? :)
Hoezo een momentsleutel? Je kan het toch gewoon aandraaien? :)
@Opeltje17 wrote:
Hoe ga je het nu doen dan?
Hij gaat op zoek naar de software die mij type computer wel pakt..
@Juffer1 wrote:
@No Name wrote:
Helaas nog geen resultaat. Hij kon niet in de computer komen.. Wordt dus nog vervolgt..
Dat had hij van te voren al kunnen weten. Mijn Z16XEP (Astra H) wordt gechipt bij Unlimited Tuning en die hadden dat al aangegeven.
Zij hebben nu de originele software (op VIN nummer) besteld en gaan die aanpassen en terugschieten.
Mocht ik later de chip tuning ongedaan willen laten maken dan kunnen ze zo de originele software weer terug schieten.Ziet er bij jou trouwens ook een dyno run voor en achteraf bij in ? Ben wel benieuwd naar de waardes die ze jou toe hebben gezegd.
Ja heb de dyno run van regulier gehad. De dyno run achteraf is dus niet gemaakt omdat hij er niet in kon komen. Hij schatte de waardes op +/- 10 pk en +/- 15 á 20 Nm
Helaas nog geen resultaat. Hij kon niet in de computer komen.. Wordt dus nog vervolgt..
Thx.. Het wordt inderdaad gedaan bij een goede en ervaren chiptuner. Jullie reacties geven mij iig vertrouwen. bedankt!
-
AuteurBerichten