vervangen stuur astra H

Forumindex Forums Modellen Astra vervangen stuur astra H

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17252852
    opel-mark
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 March 2011

      Via een clublid hier kreeg ik de tip dat een vectra stuur ook in de astra H zou passen met een kleine modificatie(een gat moest groter gemaakt worden voor de stekkers van de cim module).

      dus Zondag aan het werk gegaan samen met een ATC clubmaat (Stefan)

      Oude stuur eraf (rechts zie je al het lederen vectra stuur liggen) :

      En toen het nieuwe vectra stuur passen, ik moest nog een klein beetje wegslijpen maar toen paste het probleemloos.

      Maar toen kwam het, de stuurbediening, het blijkt dat de vectra een andere stekker heeft voor de stuurbediening, in eerste instantie deed het helemaal niks(zelfs geen claxon), met het omdraaien van de stekker gelukkig wel, maar blijkt enkel de rechterkant te werken en de claxon, helemaal geen linkerkant, en als ik de verlichting aanzet doet ook de rechterkant het niet, gelukkig nog wel de claxon.

      Dus ik moet opzoek naar de bedrading van een astra met bijbehorende stekker en die erin doen en dan hopen dat het werkt.

      Astra stekker (6 polig) :

      Vectra stekker (4 polig):

      Mocht iemand toevallig de bedrading van een astra h stuurbediening hebben liggen of er goedkoop aan kunnen komen dan hoor ik dat graag.

      Mark

      #18074955
      didi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 February 2011

        heb je hiervan een duidelijke hwo to met foto’s?
        hoedat je het stuur en airbag enz eraf gehaald hebt?

        #18074956
        opel-mark
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 March 2011

          De airbag is een probleem, dat kanik niet uitleggen dat moet je eigenlijk zien en voelen en is niet makkelijk.
          Het stuur eraf halen is makkelijk dat gaan met een torx50 en wordt nadehand weer vastgezet met 30NM.

          Morgen een nieuw kabeltje halen bij de dealer.

          Mark
          http://www.AstraTuningClub.nl

          #18074957
          didi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            25 February 2011

            kan je in stappen ongeveer uitleggen wat je dan juist gedaan hebt?
            heb je de airbag er ook volledig uitgehaald?

            ik moet eerst zien welk soort opening ik heb (oftewel het gat dat jij bedoelt)
            van deze een foto maken en doorsturen naar iemand die een stuur voor me liggen heeft

            #18074958
            opel-mark
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 March 2011

              accu loskoppelen en 15 minuten wachten, airbag eruit halen, stekkers loshalen van airbag en stuurbediening, moer van het stuur losdraaien, stuur eraf halen, nieuw stuur erop zetten moet voorzien van borgvloeistof, aandraaien met 30NM , stekkers aansluiten, airbag terug plaatsen en accu weer aansluiten

              #18074959
              didi
              Deelnemer
                Lid sinds:
                25 February 2011

                zijn er ergens vijzen waardat ik moet op letten vooraleer ik er aan wil beginnen?
                en hoe haal ik de airbag eruit?

                #18074960
                opel-mark
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 March 2011

                  De airbag moet je losmaken door een schroevendraaier in de achterkant van het stuur te steken en te bewegen en dat is eigenlijk niet goed uit te leggen hoe je dat moet doen, dat moet je een keer gevoeld/gezien hebben.

                  Mark

                  #18074961
                  stefanDTI
                    Lid sinds:
                    10 May 2007

                    @didi wrote:

                    zijn er ergens vijzen waardat ik moet op letten vooraleer ik er aan wil beginnen?
                    en hoe haal ik de airbag eruit?

                    Als je zelf niet zo’n sleutelaar bent zou ik er niet aan beginnen.
                    Je hebt ook gereedschap nodig die niet iedereen standaard heeft. (Denk aan torx doppen etc..)

                    #18074962
                    opel-mark
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      6 March 2011

                      En een momentsleutel.

                      Mark
                      http://www.AstraTuningClub.nl

                      #18074963
                      No Name
                        Lid sinds:
                        8 September 2010

                        Hoezo een momentsleutel? Je kan het toch gewoon aandraaien? :)

                        #18074964
                        opel-mark
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          6 March 2011

                          Het moet met een kracht van 30NM aangetrokken worden, ik vrees dat jij geen meter in je vingers hebt zitten dus dat doe je met een momentsleutel en niet zo maar gokken, zeker niet bij zaken die te maken hebben met de besturing van de auto.

                          Mark
                          http://www.AstraTuningClub.nl

                          #18074965
                          opel-mark
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            6 March 2011

                            Inmiddels werkt de stuurbediening, nieuwe bedrading bij de dealer gehaald, en toen werkte het, ik heb ook meteen de bedrading uitgetekend en het blijkt dat bij de vectra er twee draden omgedraaid zitten.

                            Mark
                            http://www.AstraTuningClub.nl

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.