Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Oke ga er van uit dat ze hopenlijk weten wat ze doen. Maar vroeg me af of zo,n kostprijs wel normaal is.
Nee hoor 500 per stuk:puke
Oke dank je:thumbup. Bij de ene Opel-dealer heb ik gehoord om de 10 jaar/120.00 km bij een andere Opel-dealer weer om de 10 jaar/150.000 km. Dat van het motor-type heb je helemaal correct:wors.
Het is een 1.7 CDTI, 101 pk uit 2003.
origineel gepost door dutch
Kan me de tijden herinneren dat ik bij de motor (als in: motorfiets ;) ) een kartonnetje voor de radiator deed om overmatig afkoelen te voorkomen king:Niek / Aimee: diesel of benzine motor?
ivm de hoeveelheid beschikbare restwarmte, die is bij een diesel minder dan bij een benzineblok.Gezien 800 km/tank denk ik dat Niek dieselt, zeker bij 80 kmh is dat zo zuinig dat er weinig warmte over blijft om het interieur te verwarmen. Lijkt erop dat Opel de keuze heeft gemaakt om dan toch maar warmte naartoe te sturen, dan maar ten koste van de motortemperatuur :o
Klopt ik rij diesel, en gemiddeld rij ik 1:18 en geloof me ik rij niet langzaam meestal. Daar is dus niks van te zeggen. Maar in een winter als dit haal ik dat bij lange na niet, dat verschil is best groot.
Ik met mijn Meriva 1.7 CDTI dus ook problemen gehad met een vervuilde EGR. Maar dat is dan ook helaas niet het enigste probleem wat je hebt. De EGR is zo vervangen of met enige moeite schoon te maken. Maar het stuk voor je EGR is er meestal veel erger aan toe, wordt dat niet schoongemaakt dan heeft het niet veel zin! Mijn spruitstuk zat bijv. voor 60% dicht met aanslag, schoonmaken was zelfs niet mogelijk. Dus een nieuwe opgezet. Daarnaast de EGR ook vervangen. En dat zijn zelfs alleen de zichtbare delen, meestal zit er veel meer vervuiling in de motor.
origineel gepost door hobbyist
Ik heb een Meriva uit 2004 (120.000 km). De temperatuurmeter komt nauwelijks naar boven; ook na lange trajecten. Ondanks het feit dat de termometer beweegt, kan deze dan toch stuk zijn?Zo ja, het evt. vervangen schijnt prijzig te zijn (2 uur werk + termostaat). Is het rijden met een minder warme motor een probleem i.v.m. betrouwbaarheid?
Het interieur wordt wel goed warm. Het benzineverbruik zal wel wat toenemen.
Alvast bedankt.
Ik heb het zelfde dus ben bang dat dit bij de Meriva hoort. Mijn verwarming doet het perfect. Temperatuur van de motor loopt bij lage temperaturen ook heel langzaam op, zeker als ik niet harder rij dan 80 km. Op de snelweg staat de meter snel op 85 C. Nadeel van dit alles is wel meer verbruik. Ik rij normaal bijna 800 km met een tank, nu 700 als het vriest en dan moet ik niet al te raar gaan rijden.
Niek
origineel gepost door JoopvanBennekom
Heb je hem al schoongemaakt nm2612? ik heb ook 1.7cdti maar dan in een astra ik wil hem graag preventief reinigen. pas ook met een vivaro gedaan. voorkomen is beter dan genezen.Sorry zie je reactie nu pas. Nee kreeg het zelf dus echt niet gedaan. Nadat ik bij een aantal garages ben geweest heb ik het voor een redelijke prijs laten vervangen. Mijn EGR was niet meer schoon te maken, helaas kapot. Daarnaast was het spruitstuk totaal dichtgeslibt. Schoonmaken was bijna niet te doen, dus maar gekozen voor een nieuw spruitstuk. Totaalprijs viel me eigenlijk nog mee. Mijn wagen zit aan de 2 ton op de teller en wil daar eigenlijk nog weel een jaartje of 2 mee rijden.
Niek
Oke niet allemaal tegelijk…:P.
Helaas geen Beatrix, dan had ik het er misschien nog wel voor over gehad. Probleem is niet de montage maar de klep zelf, kreng is …..duur.
Iemand ervaring met het nog een tijdje doorrijden met een EGR-klep die kuren heeft?De klep kost alleen al 500 euro ex btw, dus montage enzo komt er nog bij:thumbdown!
Is een 1.7 CDTI, Opel meriva!
Ik woon zelf in Roermond, iemand een goed adres voor problemen met de EGR? Betreft een 1.7 CDTI Meriva en ben die lampjes op het display spuugzat:swear.
Oke, heeft iemand een afbeelding waar de egr precies zit in de 1.7 CDTI:hmmz?
Edit: zelf al gevonden misschien heeft iemand anders er wat aan. Deze link:http://www.motor-talk.de/forum/aktion/Attachment.html?attachmentId=421823
Oke, dus te doen? Of is dit een karwei voor gevorderde sleutelaars?
-
AuteurBerichten