EGR zelf schoonmaken

Forumindex Forums Techniek Airco, lpg en diesel-vragen EGR zelf schoonmaken

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17210575
    nm2612
      Lid sinds:
      31 March 2008

      Hallo,

      als ik zoek op internet dan zie ik de vraag vaak voorbijkomen, maar veel verschillende antwoorden. Ik heb een Meriva 1.7 CDTI. Ook ik zit nu met het bekende probleem van een vervuilde EGR-klep, ik heb 190.000 km op de teller staan. Motor trekt nu nog goed door maar de lampjes springen bij ieder ritje aan. Opeldealer gaf na uitlezen ook aan dat EGR de boosdoener is.
      Is reinigen bij deze motor zelf goed te doen? Zo ja wie kan het uitleggen?

      #17498491
      Fearless
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 January 2005

        Vaak zit ie vast, remmenreiniger en wd40 en een schroevendraaier.:agent

        #17498492
        nm2612
          Lid sinds:
          31 March 2008

          Oke, dus te doen? Of is dit een karwei voor gevorderde sleutelaars?

          #17498493
          a-manta-turbo
            Lid sinds:
            5 March 2006

            is goed zelf te doen
            steld nie veel voor

            #17498494
            nm2612
              Lid sinds:
              31 March 2008

              Oke, heeft iemand een afbeelding waar de egr precies zit in de 1.7 CDTI:hmmz?

              Edit: zelf al gevonden misschien heeft iemand anders er wat aan. Deze link:http://www.motor-talk.de/forum/aktion/Attachment.html?attachmentId=421823

              #17498495
              JoopvanBennekom
              Deelnemer
                Lid sinds:
                14 February 2009

                Heb je hem al schoongemaakt nm2612? ik heb ook 1.7cdti maar dan in een astra ik wil hem graag preventief reinigen. pas ook met een vivaro gedaan. voorkomen is beter dan genezen.

                #17498496
                nm2612
                  Lid sinds:
                  31 March 2008

                  origineel gepost door JoopvanBennekom
                  Heb je hem al schoongemaakt nm2612? ik heb ook 1.7cdti maar dan in een astra ik wil hem graag preventief reinigen. pas ook met een vivaro gedaan. voorkomen is beter dan genezen.

                  Sorry zie je reactie nu pas. Nee kreeg het zelf dus echt niet gedaan. Nadat ik bij een aantal garages ben geweest heb ik het voor een redelijke prijs laten vervangen. Mijn EGR was niet meer schoon te maken, helaas kapot. Daarnaast was het spruitstuk totaal dichtgeslibt. Schoonmaken was bijna niet te doen, dus maar gekozen voor een nieuw spruitstuk. Totaalprijs viel me eigenlijk nog mee. Mijn wagen zit aan de 2 ton op de teller en wil daar eigenlijk nog weel een jaartje of 2 mee rijden.

                  Niek

                  #17498497
                  JoopvanBennekom
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    14 February 2009

                    En wat was de prijs dan ongeveer als het je meeviel? Ik denk het preventief schoon te maken.
                    ik heb nog geen problemen maar misschien kan ik het voorkomen door de EGR te reinigen.
                    En chippen helpt misschien ook wel?

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.