Temperatuurmeter Meriva blijft liggen

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Temperatuurmeter Meriva blijft liggen

  • Dit onderwerp is leeg.
18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17208506
    Opel_Bjorn
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 May 2008

      Mijn ouders rijden met een 9 maand oude Meriva, een 1.7cdti met 100pk. Nu ben ik daarnet is met de wagen gaan rijden en wat me opviel is dat de temperatuurmeter van de wagen na 50km nog steeds tegen de grond lag. De wagen wordt nochtans wel warm vanbinnen. Mijn ouder zeggen dat je er mee in de zomer 30km mee moet rijden eer deze omhoog begint te gaan en in de winter deze steeds blijft liggen. Hun vorige Meriva’s hadden dat ook zeiden ze (hebben er al 4 gehad). Nu lijkt me dat toch niet normaal hoor want dit wilt zeggen dat de motor onder de 70°C en er dus steeds grotere slijtage zou zijn omdat de motor zogezegd niet warm wordt. Is dit misschien bij de andere Meriva rijders ook? Of weet misschien iemand wat dit kan zijn?

      #17460954
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Thermostaat slecht, (laat) deze vervangen, en er gaat een wereld voor je open haha..

        of zijn dit allemaal nieuwe auto’s geweest.

        Willem

        #17460955
        Opel_Bjorn
        Deelnemer
          Lid sinds:
          4 May 2008

          Zijn allemaal nieuwe auto’s want wij kopen elke 9 maand een nieuwe opel (dus deze meriva vliegt er binnenkort ook uit)

          #17460956
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            Okeej vind dit wel apart.

            heb het zelf niet meegemaakt namelijk

            de astra 1.7CDTi waar ik wel eens mee rijdt word wel warm, al duurt het soms wel wat lang.

            Willem

            #17460957
            meriva-lorenzo
              Lid sinds:
              6 January 2009

              Ik rijd ook een nieuwe Meriva, sinds september, na 3 km rijden begint mijn temp.metertje omhoog te gaan, en na zo’n 7 km staat hij op 90 graden…

              Dat was deze week bij zo’n -9 graden buiten. (in Belgie)

              Grtjs

              #17460958
              hobbyist
                Lid sinds:
                3 August 2006

                Ik heb een Meriva bouwjaar 2004. Ik ben een rustige rijder (25000 toeren) Temperatuurmeter bleef ook steeds liggen. Na 80000 km storing ivm vervuilde motor.
                Nu trek ik behoorlijk door in de versnellingen tot 50000. Temperatuurmeter komt nu wel tot plm 80. Rijdt nu steeds rondom 30.000. Te overdreven??

                #17460959
                Tommy666
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 July 2007

                  Lijkt me wel:P.
                  50.000 toeren:P doe je goed:jerry
                  Maar is natuurlijk een 0 minder:P

                  #17460960
                  rensie73
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    15 July 2009

                    heb een zafira van 2004 en ik moet ook zeker een 7 tot 10 km rijden voordat de wijzer omhoog gaat
                    binnen wordt het wel warm

                    #17460961
                    hobbyist
                      Lid sinds:
                      3 August 2006

                      Ik heb een Meriva uit 2004 (120.000 km). De temperatuurmeter komt nauwelijks naar boven; ook na lange trajecten. Ondanks het feit dat de termometer beweegt, kan deze dan toch stuk zijn?

                      Zo ja, het evt. vervangen schijnt prijzig te zijn (2 uur werk + termostaat). Is het rijden met een minder warme motor een probleem i.v.m. betrouwbaarheid?

                      Het interieur wordt wel goed warm. Het benzineverbruik zal wel wat toenemen.

                      Alvast bedankt.

                      #17460962
                      Opelkees
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        11 September 2007

                        2 uur werk?

                        andere garage zoeken:P

                        #17460963
                        CLOG
                          Lid sinds:
                          17 January 2010

                          Hi Bjorn

                          Gezien de auto wel warm wordt heeft de klacht hoogst wwarschijnlijk te doen met de registratie van de temperatuur.

                          Dit kan belangerijk worden wanneer er een siruatie ontstaat waarin de motor over ververhit raakt.
                          Je geeft al aan dat een te lage temperatuur ovematig motor slijtage tot gevolg heeft en dit is inderdaad zo.

                          Echter denk ik dat dit gelukkig niet het geval is bij deze, wat te doen is controleer de temperatuur sensor inclusief stekkers en bedrading.
                          Kijk of de aanjager aankomt BELANGERIJK!!
                          thermostaat kan de klacht zijn maar onwaarschijlijk.

                          Groetjes
                          Clog

                          #17460964
                          Opel_Bjorn
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            4 May 2008

                            Wagen is ondertussen al lang weg :D haha men vader heeft een nieuwe Meriva gekocht en hij is gisteren weer gaan horen voor een nieuwe Meriva, Zafira oif new Astra :D

                            #17460965
                            aimee
                              Lid sinds:
                              24 January 2010

                              Ik heb een meriva van januari 2007. Ik heb ook problemen met de tempratuurmeter. Zijn vandaag naar lelystad geweest wonen zelf in groningen en de hele weg is de meter niks omhoog gekomen het was buiten min 2.Kan iemand mij vertellen of dit normaal is bij deze buitentempratuur.

                              groet richard

                              #17460966
                              dutch
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                13 July 2005

                                Hallo Aimee,

                                Als het een diesel is zal ie minder warmte produceren dan een benzinemotor. Speel eens met de interieurverwarming. Zie ook mijn topic http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=120117.

                                Als de meter wel omhoog komt als er weinig warmte naar het interieur gaat is de thermostaatklep een verdachte.

                                Greetz, Dutch

                                #17460967
                                kaneelschep
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  30 November 2004

                                  Zijn allemaal nieuwe auto’s want wij kopen elke 9 maand een nieuwe opel (dus deze meriva vliegt er binnenkort ook uit)

                                  :wtf
                                  Elke 9 maanden een nieuwe auto lijkt me wat snel.. Proberen jullie opel uit de crisis te halen ofzo? :D

                                  #17460968
                                  nm2612
                                    Lid sinds:
                                    31 March 2008

                                    origineel gepost door hobbyist
                                    Ik heb een Meriva uit 2004 (120.000 km). De temperatuurmeter komt nauwelijks naar boven; ook na lange trajecten. Ondanks het feit dat de termometer beweegt, kan deze dan toch stuk zijn?

                                    Zo ja, het evt. vervangen schijnt prijzig te zijn (2 uur werk + termostaat). Is het rijden met een minder warme motor een probleem i.v.m. betrouwbaarheid?

                                    Het interieur wordt wel goed warm. Het benzineverbruik zal wel wat toenemen.

                                    Alvast bedankt.

                                    Ik heb het zelfde dus ben bang dat dit bij de Meriva hoort. Mijn verwarming doet het perfect. Temperatuur van de motor loopt bij lage temperaturen ook heel langzaam op, zeker als ik niet harder rij dan 80 km. Op de snelweg staat de meter snel op 85 C. Nadeel van dit alles is wel meer verbruik. Ik rij normaal bijna 800 km met een tank, nu 700 als het vriest en dan moet ik niet al te raar gaan rijden.

                                    Niek

                                    #17460969
                                    dutch
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      13 July 2005

                                      Kan me de tijden herinneren dat ik bij de motor (als in: motorfiets ;) ) een kartonnetje voor de radiator deed om overmatig afkoelen te voorkomen king:

                                      Niek / Aimee: diesel of benzine motor?
                                      ivm de hoeveelheid beschikbare restwarmte, die is bij een diesel minder dan bij een benzineblok.

                                      Gezien 800 km/tank denk ik dat Niek dieselt, zeker bij 80 kmh is dat zo zuinig dat er weinig warmte over blijft om het interieur te verwarmen. Lijkt erop dat Opel de keuze heeft gemaakt om dan toch maar warmte naartoe te sturen, dan maar ten koste van de motortemperatuur :o

                                      #17460970
                                      nm2612
                                        Lid sinds:
                                        31 March 2008

                                        origineel gepost door dutch
                                        Kan me de tijden herinneren dat ik bij de motor (als in: motorfiets ;) ) een kartonnetje voor de radiator deed om overmatig afkoelen te voorkomen king:

                                        Niek / Aimee: diesel of benzine motor?
                                        ivm de hoeveelheid beschikbare restwarmte, die is bij een diesel minder dan bij een benzineblok.

                                        Gezien 800 km/tank denk ik dat Niek dieselt, zeker bij 80 kmh is dat zo zuinig dat er weinig warmte over blijft om het interieur te verwarmen. Lijkt erop dat Opel de keuze heeft gemaakt om dan toch maar warmte naartoe te sturen, dan maar ten koste van de motortemperatuur :o

                                        Klopt ik rij diesel, en gemiddeld rij ik 1:18 en geloof me ik rij niet langzaam meestal. Daar is dus niks van te zeggen. Maar in een winter als dit haal ik dat bij lange na niet, dat verschil is best groot.

                                      18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
                                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.