Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Er schiet mij nog iets te binnen, de druk op de olie dop was dusdanig groot dat deze als hij los ligt gewoon ligt te stuiteren.
Dit kan natuurlijk met de carterventilatie te maken hebben. hoe moeten deze 4 buizen aangesloten worden?
Het ziet er wel mooi uit!
Ik denk alleen dat de auto dan toch te laag wordt.En de bumperlip is gewoon zoals die in de catalogus staat?
Heb je er een foto van?Het interieur van een 5 deurs zie je nooit op marktplaats.
Ik heb er ooit 1 gezien, maar dat is dan beschadigd en niet netjes bekleed.
Ik heb nu ook een 3 deurs interieur en gewoon de hendeltjes er af gehaald.Heb je hier een foto van?
Dan kan ik een beetje een beeld krijgen.Ik was toch van mening dat deze koplampen wel van goede kwaliteit zijn.
Je hebt op internet heel veel koplampen die veel slechter zijn.
Ik heb goedkope angel eyes gehad, maar ga ook over op de depo xenon projector lampen.
Als je ze allebei in handen gehad hebt zie je meteen dat de depo lampen kwalitatief veel beter zijn.Nette howto!
De achteruitrijverlichting mag trouwens niet te fel zijn. Er mag namelijk geen xenon in, dan kom je niet door de apk heen.25 maart 2014 om 15:52 In reactie op: Demonteren achterbumper Astra G tbv trekhaak monteren #18226185Van de trekhaak kan ik je niets vertellen.
De bumper zit aan beide kanten vast in je wielkuip bij je achterwiel.
Er zitten dacht ik 2 schroeven onder je achterlicht. Om deze te demonteren moet je in je kofferbak aan de zijkanten de klepjes open maken en je achterlichten los schroeven. Deze zit vast met 2 witte moeren die je met de hand los kan draaien.
Er zitten 3 schroeven op de instapdorpel als je de achterklep open doe.
En er zitten aan de onderkant, onder de auto nog 2 of 3 drukdopjes. Hiervan moet je het pinnetje doorduwen.
Dan kan de bumper los.voorbumper passend maken.
Koplampen en antenne binnen gekregen.Het lijkt mij niet dat hij bij het uitlijnen opeens 3 cm zakt, het zijn waarschijnlijk gewoon verkeerde veren.
18 maart 2014 om 18:50 In reactie op: Astra G koplampen met en zonder elektronische verstelling #18223819Eigenlijk zijn tegenwoordig bijna alle koplampen te verstellen hoor.
Ook de angel en devil eyes koplampen.
Het zit tegenwoordig op bijna iedere auto vandaar dat tegenwoordig bijna alle koplampen te verstellen zijn.Zitten de lijstjes onder de ruiten met stripjes vast dan?
Bij de voordeur zit geen schroef achter het kapje van de spiegels.
De achterdeur zit onder geschroefd, 1 schroef achter de hendel om hem open te maken, en er zit een schroef achter het kapje wat bovenop het handvat/bakje zit.
Hierboven zit een ovaal kapje, deze kun je los wippen en daar de laatste schroef los maken.Ik heb het nog niet met een pasje geprobeerd, ze lijken namelijk erg vast te zitten.
Ik wil niet dat het kapot gaat.
Maar eigenlijk kunnen die er zo vanaf getrokken worden?Die daklijst lijkt mij ook niet moeilijk? Als ze een ruit vervangen maken ze het ook los namelijk..
Iemand die weet hoe het moet?Het is opgelost, in de stekker waren een paar aansluitingen iets terug gegaan.
Daardoor maakte hij niet goed contact.Nee er is geen roest te zien.
Het is ook vreemd dat aan 1 kant het mistlicht aangaat. Want ik heb ze aan 2 kanten.
Het gaat trouwens om een astra g.En ik vind het vreemd dat het alleen bij het achteruit rijden is.
Ik heb het vocht er best aardig uit gekregen.
Nu hopen dat het zo blijft. Gelijk de randen eventjes afgekit.Ik heb geen aansluitschema, ik heb de achterlichten zo gekocht.
Bij mij hetzelfde, ik wilde dit ook al eens los gaan halen.
@usbstick wrote:
Dat zijn wel erg goedkope koplampen, zal even uitkijken voor het lichtbeeld, was bij mij ook, een grote vlek (Apk afkeur)
Verstuurd vanaf mijn Q10 met Tapatalk
Zijn gewoon Depo projector lampen voor Xenon bij de Gm tuningparts vandaan.
Dus wel degelijk goed hoor.@ricksmits wrote:
@sjoerdie wrote:
een expert erbij voor een koplamp?
niet zo zeer voor de koplamp, echter als een schadebedrag boven een grens gaat van meestal 500 euro, dan komt er een expert.. of t nou om je koplamp gaat of over de motorkap. ps. uitzonderingen zijn onlogische schadebeelden.. maar daar gaat t heir niet om.. in dat geval komt er ook altijd een expertmaar het ophangpunt is kapot, dus de koplamp moet gewoon vervangen worden, of dat nou al was ja of nee, is niet hard te maken.
dat ligt eraan.. ik heb ze afgekeurd zien worden.. dit dan omdat de scheur/breuk duidelijk niet vers is.dus als jij een deur met een roestplek hebt, en je wordt aangereden, deur in puin.
dan zegt de expert…ja maar daar zat al roest op, dus krijg je maar de helft van een nieuwe deur???
de helft is nogal rigoureus, maar aftrek kan zekerste weten van toepassing zijn onder schadecode; schade aanwezig voor aanrijding.. in dit geval dan roest. maar in het geval van roest moet het wel heel ernstig zijn. in het geval van oude schade word ( indien je een kieskeurige expert heb ) bekeken voor hoeveel euro schade erop zat voor de nieuwe schade.. en die word (gedeeltelijk ) afgetrokken van het schadebedrag van de huidige schade.bij koplampen heb je het niet zo zeer over oude schade.. maar valt het onder slijtage.. bij koplampen alleen van toepassing bij ernstig verweerde exemplaren.. maar indien wel dan praat je over afschrijving..
enkele regelmatig voorkomende afschrijvingsdelen zijn; Deze worden dus niet volledig vergoed op basis van hoe oud ze zijn en in welke staat.
banden
audioapparatuur ( met in het bijzonder achteraf ingebouwde spullen, deze schrijven zo snel af dat verzekeren nagenoeg onzin is )
distributieriem ( indien beschadigd door aanrijding )
remmen ( bijrvoorbeeld als de schijf gescheurd is )
etc etcheb het even tussendoor ingevuld
Ik snap je punt helemaal!
De expert is echter al langs geweest en heeft gewoon een complete set koplampen gerekend.
Ik had netjes op internet opgezocht wat ze kostten, en uitgeprint. Hij heeft dus voor een nieuwe set koplampen 180 euro gerekend.De totale schade kwam uiteindelijk op 1136 euro.
Dit komt doordat de bumper ook aan stukken ligt, deze kostte al 360 euro (rieger)@Juffer1 wrote:
Als je ze polijst dan doe je niets anders dan schuren. Na het polijsten moet je altijd een bescherming aanbrengen, of dat nu op je koplampen of je lak is.
Op je koplampen zul je na het polijsten een UV werend middel moeten aanbrengen.
Wat Sjoerdie ook al aangaf : claim ze en koop gewoon een set nieuwe (donkere) koplampen.
Zeker als je aangeeft dat er ook een ophangpunt kapot is loop je risico dat je straks met een APK alsnog je lampen kan vervangen.Overigens is een doffe plek niet echt een goed teken, vermoedelijk ben je daar al te zwaar aan het polijsten geweest.
Die doffe plek is niet van het polijsten, het is maar een stukje van 0,5 cm² dus heel erg klein.
Omdat ik dus tegen de bumper en motorkap van de ander aan zat zal dit hierdoor beschadigd zijn.Maar zelfs als ik dus een UV werend middel er op aanbreng verweren ze nog sneller dan nieuwe koplampen?
Het ophangpunt is al 2 jaar kapot, en het is ook niet te zien. Dus ik kom al 2 jaar door de APK.
Maar het zijn al niet van die fijne koplampen, de elektrische hoogteverstelling werkt ook niet, dus met de APK moet ik er ook een andere schakelaar in zetten.Dus jullie zeggen een nieuwe kopen?
Voordeuren zijn 16,5 cm.
Bij een 5 deurs is het achter 13 cm dacht ik.
Ik weet niet of dit bij een 3 deurs hetzelfde is.Passen die losse xenon lampen van h7 op de spullen van h1?
Ik heb zelf ook zitten kijken naar devil eyes.
Ik twijfel eigenlijk nog tussen projector en devil eyes.
Ik ben bang dat de devil eyes een beetje beun achtig staan.Wat vinden jullie het mooist?
Ja dit weet ik zeker.
Staat op de doos van de xenon. H1.
Zijn hier projector lampen voor?
Of weet iemand een leuk sportief alternatief?30 november 2013 om 01:46 In reactie op: aanhaalmoment voor stalen of lichtmetalen velgen hetzelfde? #18192644Ik zet ze gewoon vast met een ratelsleutel.
Gewoon goed strak, ik ben in die 3 jaar nog nooit iets verloren. -
AuteurBerichten