Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Super! Merci voor jullie antwoorden!
ja, tijdens dit ‘accidentje’ leek het wel of de hele voorbumper beschadigd werd als ik terugblik hoe’n vreselijk geluid het maakte… :D
Enfin, gelukkig is het dus dat maar..
Het geluk was van korte duur… Het lichtje met de sleutel is weer gaan branden.
Wat er vandaag ook bijgekomen is, is dat de roetfilter aangeeft dat deze dringend moet verbranden (oranje lichtje dat pinkt), terwijl ik gisteren nog zonder problemen meer dan 100 km gereden heb? Dan zou je toch denken dat alles verbrand geweest moest zijn…
De enige verklaring die ik heb is dat 1 van de gloeibougies kapot is, waardoor dat de roet niet helemaal meer verbrand kan worden en zich nu zit op te stapelen.. Verbeter mij wanneer ik verkeerd ben..
Klopt! Eigenlijk nog nooit problemen gehad tijdens het rijden (enkel 1 keertje schokkend rijden vanwege te weinig benzine.. :rolling: ) en of startproblemen gehad sinds ik deze wagen tweedehands aangekocht heb 3 jaar geleden! (hopelijk blijft dat ook zo hahaha) ik doe er toch jaarlijks 15.000 km mee.
Afgelopen week even getest of het vermogen nog steeds hetzelfde is als anders, dat ging ook super goed. Ik kon even tot 145 km/h optrekken, ik kon nog meer, maar toen werd het wat drukker op de snelweg en ging ik terug naar 120.
Waarschuwingslampje plots uit!
Nadat ik de dag ervoor meer dan 200 km gereden heb, brandde het lampje vandaag niet meer!!
Hopelijk blijft ie nu uit, maar ik zou absoluut niet weten waarom ie plots nu wel uit gegaan is…
Wordt hopelijk niet meer vervolg! ;)
Heb hem bij auto5 laten uitlezen, ben wel 3x moeten terugkeren om steeds een ander type uitleesapparatuur te testen. (1 soort moest overkomen van een andere garage), ik geloof dat ze met 3 types uitgelezen hebben, maar steeds hetzelfde resultaat. (verschillende keren gereset maar steeds terug lichtje dat komt te branden)
Ik dacht inderdaad ook dat het dieselfilter was die afgetapt diende te worden (staat ook in de Corsa handleiding) maar dat zou het volgens de garage niet zijn… Dit kan ook niet meer aangezien ‘insp’ niet meer oplicht nadat de oliefilter gereinigd werd.
Frustrerend vind ik het
In ieder geval al bedankt voor jullie reacties!
Hey,
Ik heb het net even getest, om de code uit te lezen.
Er komt geen code zichtbaar op de display, en wat ik raar vind… Het lichtje brand niet als de sleutel in het contact zit, maar gaat pas branden wanneer de motor gestart is. Ik ben daarstraks ook op onderzoek gegaan of ik defecte lampjes kon vinden en jawel.. De 2 lichtjes die instaan voor de nummerplaat zijn stuk achteraan, misschien dat dat die kortsluiting veroorzaakt? Dat is volgens mij hetgene wat de garagist zag, voor het lampje met de sleutel vond ie geen verklaring voor, maar dacht aan de gloeibougies…
Sorry, per ongeluk met verkeerde account geantwoord (account van mijn grootmoeder) :D en krijg de reactie hierboven niet weg
—–
Mijn reactie:
Goede middag allemaal,Bedankt voor jullie reacties maar de verzekering dekt dit jammer genoeg niet.. Heb wel een mini omnium maar dan nog dekken ze deze schade niet. Vandaag langs geweest bij verschillende garages en 1 garage vraagt 830 euro, van de anderen weet ik het nog niet. Nu de offertes van de andere garages afwachten, hopelijk daalt de prijs wat… :-p
Dankjewel voor het filmpje en de info!
Heb gisteren de auto van de garage mogen halen en er zat blijkbaar teveel olie in de auto terwijl niemand olie daarvoor in de auto gedaan heeft. De garage denkt dat dit komt door het regenereren van de filter waardoor er op 1 of andere reden teveel olie bijgekomen is. Ze hebben de filter vernieuwd en nieuwe olie erin gedaan. Wanneer ik 1000 km gereden heb, vroeg de garage om hem even terug binnen te brengen om te kijken of alles wel werkt ivm het regenereren. Ik hou jullie verder op de hoogte!Groetjes,
Niels Spaenjers
Amai dat is veel 3500 toeren per minuut.. Als ik 120 km/h rijd, zit ik nog niet aan de 3000 toeren per minuut. Ik moet wel zeggen dat ik geregeld op de snelweg rijd waardoor mijn filter gereinigd kan worden. Meestal rijd ik dan 25 km op de snelweg, hopelijk is dat genoeg om dit proces elke keer een beetje te laten functioneren. Net langs de garage geweest om hem uit te lezen en jet blijkt een storing in een sensor te zijn van de motorolie werd er mij verteld. De wagen heb ik achter moeten laten voor dit na te checken. Gelukkig dit keer niets met de dieselroetfilter zoals vorige keer en gelukkig valt alles onder garantie. (Tweedehandsgarantie)
Alvast bedankt voor alle reacties!
Groetjes,Niels
Hoi allemaal!
Dankjewel Bart dat je daarvoor me wilt helpen, ik ga maandag naar de garage waar ik hem gekocht heb. Aangezien ik daar nog wettelijke garantie heb, kan ik hem daar even uitlezen. :) Ja over die dieselroetfilter heb ik ook al over zitten denken maar deze filter is 1 maand geleden proper gemaakt. Sindsdien heb ik niet veel meer gereden, hoogstens 1 volle naftbak of 800 km op 1 maand tijd dus ik denk dat het daar niet aan ligt. Toen datzelfde lichte brandde vorige maand, knipperde ook het lampje van de filter, dat is nu niet het geval. Volgens de handleiding heb ik ergens een storing in de motor of koppeling waardoor hij overgeschakeld is op een noodloopprogramma waardoor ik nu wel meer verbruik, dat merk ik ook wel. Meestal rijd ik kleine afstanden maar wanneer het lampje van de filter brandt, wat wil zeggen dat hij deze zelf aan het schoonmaken is en dat ik minstens 2000 toeren moet halen, dan rijd ik tot wanneer dit proces klaar is. (2 keer gebeurd in januari)
Bedankt voor jullie reacties!
Groetjes,
NielsOke dankje!
Ik ben van Zoersel (provincie Antwerpen) :)Groetjes,
NielsHoi!!
Bedankt voor het reageren! Het is een originele radio die erin zit.
Dankjewel voor de tips! Die ga ik zeker eens bekijken of er weldegelijk speakers inzitten :)Groetjes,
Niels -
AuteurBerichten