Speakers achteraan Opel Corsa

Forumindex Forums Modellen Corsa Speakers achteraan Opel Corsa

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #18337976
    Niels Spaenjers
    Deelnemer
      Lid sinds:
      2 February 2017

      Hoi iedereen!

      Sinds augustus ben ik de trotse eigenaar van een Opel Corsa D (75 pk, 55kw, Diesel 1.3 Eco CDTI).
      Deze is wel een tweedehands auto maar nog maar van 2014 met 47 000 km’s op de teller.
      Tot hiertoe ben ik heel tevreden over de Corsa maar 1 groot minpuntje: Met dit model (inclusief roetfilter die zichzelf reinigt) kan je best niet al te vaak korte ritjes doen. De laatste keer moest de auto al binnen om de roetfilter schoon te maken…
      Buiten dat heb ik nog iets anders waar ik geen raad mee weet.. Weet er iemand hoe ik de speakers achteraan aan de achterbank ingeschakeld krijg? Is daar een specifiek knopje voor? Ik beschik over een radio met cd speler & aux.

      Alvast bedankt!
      Groetjes,
      Niels

      #18338092
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        Originele radio of zelf eentje erin gezet? Vele radio’s zouden zelf de functie moeten hebben om de achterspeakers aan te spreken.. ;-)

        Of de bedrading, bestekkering even checken

        Gr Geeviz

        #18338094
        bart-gsi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 July 2012

          bij een normale enkele DIN radio heb je normaal gesproken 4 speakers uit.. 2 voor en 2 achter… de speakers achter zitten in de zij panelen bij de achterbank naast de gordels voor de voorstoelen… je kunt de kap/paneel verwijderen om te kijken of de speaker aangesloten zit.. of dat er in eerste instantie al wel een speaker zit…
          zit er een speaker en aan draad.. dan doormeten of deze aangesloten zitten..

          voor je regeneratie filter kun je zelf opcom aanschaffen.. mocht je een uitlaat storing krijgen dat je filter verstopt zit kun je zelf handmatig het regenereren starten van je auto.. eenmalig 20 a 30 euro is goedkoper dan iedere paar duizend km bij de garage

          #18338095
          Niels Spaenjers
          Deelnemer
            Lid sinds:
            2 February 2017

            Hoi!!

            Bedankt voor het reageren! Het is een originele radio die erin zit.
            Dankjewel voor de tips! Die ga ik zeker eens bekijken of er weldegelijk speakers inzitten :)

            Groetjes,
            Niels

            #18338096
            bart-gsi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 July 2012

              als die er niet in zitten dan zijn er adapter ringen voor om eigen speakers aan te sluiten en dan 2×2 draden naar de radio voor trekken

              #18338158
              Corsa_GSi
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                Een Corsa D is zover ik weet standaard af fabriek altijd geleverd met speakers voor- én achterin.

                Staat je radio niet ingesteld, dat hij alleen op de voorspeakers geluid geeft?
                Je kan de fading (verdeling tussen voor en achter) via de audio instellingen instellen.

                Ik heb wel een keer gehad dat de kabels in de achterportieren (Corsa D 5 deurs uit 2007) los gegaan waren bij de speaker. Deze weer goed vast gezet en geen problemen meer gehad.

                Mogelijk helpt deze link:
                Radio manual Corsa MY2015

                Link naar handleiding Corsa 2010.

                Infotainment manual Corsa

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.