Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
bandendruk kan je nazien op de sticker die bij insignia meestal in de bestuurder deur ruimte kleeft rechts onderaan bij geopend portier . hier staat ook het chassie nr en andere belangrijke info + de geleverde banden maat af fabriek op je wagen
op mijn insignia 20″ 2.7 voor en 2.6 a
rijdt vooral zuiniger maar ook iets harder en iets oncomfortabeler
sportief gericht banden druk serieus stukje lager zetten .de bandenmaat kan echt wel geprogrameerd worden
dit kan via een sps gebeuren
via mijn goedkeurings papieren voertuig en voorschrijving van opel heb ik 225/50/17 als winter banden er op liggen 2.0 130 pk diesel van 2009
want soms voorvalt is dat er een pootje op de koplampe een klein baarstje krijgt .
meestal gebeurt dit daar een licht aanrijding of tik .
dit gebeurd ook meestal op het pootje . het dicht naar de grill kant als je de motor kap opent . hier wordt de voorbumper vast geschroeft op de koplamp controleer daar even als er geen barstje is .als je xenon koplampen hebt zeker niet te lang wachten want je controler unit onder de koplamp loopt vol vocht contact verslechte en je gaat kapotte unit krijg + xenon lamp .
bij een halogeen lamp is er minder o je zorge over de maken als nog zou het niet mogen maar het is ook soms niet compleet weg te nemen dit probleem wegens boven stande uitleg .
inverband de chassie nr . je kan ook die andere pgina’s gaan gebruiken ik heb het nog nooit gedaan om dat ik dus . via gm aan de info geraak
over de prijzen van onderhoud . daar bestaan zeker verschillen maar dat is ook onder veel verschillende dealers al een verschil in . dit tegen over stemmen met belgie en nederland zal er altijd wel iemand zijn die een hoger winstmarge zal handteren . maar dat weet ik ook niet allemaal wie hoe of wat telt
hallo beste ik zelf werk bij opel .
en heb het chassie nr even opgevraagd op de gm server .
daar krijg je dan alle RPO codes samen met de uitleg wat het voertuig bezit .ik heb geen van bovenstaande links gebruikt omdat ik wist dat mijn zoekbron . direct en betrouwbaar is .
hoop dat het dit was wat je nodig had
zeer mooie bedrijfswagen . valt op en heeft zeer veel klasse volle uitstraling .
niemand is het precies opgevallen maar je mist nog een wil rand links vooraan
hallo beste . check pm alles staat er in rechtstreeks van de opel server .
het start en stop systeem moet aan een aantal parameters voldoen voor het pas gaat werken
accu spanning
motortemperatuur
aantal verbruikers die gebruikt worden
koppeling bediening .en nog een aantal die me niet direct te binnen schieten
maar het geluid kan ook wel eens de elektrische waterpomp zijn die je hoort als de motor uitgeschakeld wordt
je mag hem mij ook door geven dan stuur ik het je wel even door
ik denk niet dat hij deze waarde kan aan passen na 7 liter .
stel dat hij echt verkeerd calculeert dan kan je wel aan je dealer vragen om deze waardes te gaan reset en terug aan leren op de wagen . dit kan door het opel programma gds 2
maar je gaat er altijd rekening mee moete houden . dat u auto rekening houdt met de rij conditie tank inhoud . voorgaande verbruiken en zo berekent hij verder . dat is dus kort gezegd een interne reken eenheid die dit allemaal doet .
mijn boordcomputer zegt nu bv 7.7 liter/100km maar als ik zelf ga rekenen . en tank de wagen met platte ondergrond tot afslag pistool reken ik zelf uit op 7.2 l/100 km
dus er zal altijd wel wat verschil opzitten
ik heb een 2009 insignia 2.0 diesel 130 pk
is nu 5 j oud heeft 112dkm .
ben zelf technieker van beroep voor opel .
ik zelf heb eigenlijk niks voorgehad met mijn allereerste geleverd insignia .
98dkm achterste remmen 105 dkm voorste remmen voor de restkort geleden paar gloeiers turbo darm batterij en klassiek onderhoud .
heb een vijf deurs Cosmo met opc line 20 ” verlaagden rijdt nog steeds zeer goed . zou zonder twijfel mij terug een insignia kopen
inverband het groeven van de achterste schijven .
opel had hiervoor een tussen komst tot 30dkm kreeg je nieuwe schijven + blokken .
de blokken bevatten ook effectief te veel metaal deeltjes waarbij je deze groeven verkrijgt .
ik heb er nooit geen opel oplossing voor gevonden . maar ik zelf heb ook groeven in mijn schijven en rijd nu op pagid remblokken voor en achteraan . eerlijk na een lange rit durven ze te fluiten . dus ben er ook niet echt te vrede van maar rijdt ze op en dan monteer ik mij de insignia opc blokken . die kosten maar een paar euro meer en gaa we die testen . en ze passen op bijna alle insignia’s .
met de voorste remmen wordt beweerd dat de remmen te heet worden dit en dat . maar ik vermoed dat daar weinig van aan is . ik zelf heb er maar zoeentje gehad voort moment en die reed na de carwash ging zijn auto laten wassen . en na verloop van tijd gebeurde dit .
onze werk volgorde ging als volgende nieuwe schijven + blokken kort er naa geen oplossing
terug nieuwe schijven + blokken van brembo ook kort er naa geen oplossing
dan terug nieuwe opel schijven + blokken+ 2 nieuwe rempompen hebben er zelf een maand mee gereden niks aan de hand . klant gaat er 3 mnd mee rijden gaat na de carwash en vermoedelijk liep daar alles mis . want heb hem sind een klenjaar niet meer gehoord .
dus kan niet bevestigen als het probleem daar gevonden werdt bij ons . maar de klant rijdt nog steeds met hetzelfde voortuig
wooowwww toch leuk dat er weer iemand zich waagd aan de ombouw van xenon .
in zijn zo opel mogelijk combinatie .
succes er bij en benieuwd hoe het bij jou verloopt
als technieker voor opel heb ik al onder heel veel opel’s gestaan .
en je gaat dat moeilijk kunnen omschrijven . maar de auto’s van tegenwoordig zijn echt wel mooi in orde . wij zelve verwachten soms veel of te veel .
je moet geluk hebben natuurlijk . maar ales hangt ook beetje af van goed onderhoud goede behandeling en de chauffeur zelve en goede brandstoffen en olieen .er bestaan probleem wagens bij opel maar ook bij andere merken . al bij al mogen we zeggen dat de insignia een vrij complete goede wagen is voor de prijs wat je hem betaald .
de m32 versnellingsbak was een probleem bak in voorgaande modellen . maar op de nieuwere is dit opgelost door extra olie kanaal toe te voegen . die bakken gaan ook vaak stuk bij mense die regelmatig stevig door trekken . ook hier zal onderhoud en snel ingrijpen een hele verbetering zijn .
maar echte elektronica problemen hebben wij bijna zelde gehad . een kleine haperingen of schokken of noem maar op . kan altijd gebeuren . alles draait ook maar op het minium van zijn mogelijk heden minste vervuiling . of misrekening van software kan een schokje geven .
wij staan toch ook niet elke dag even blij en vrolijk op . en lopen toch smorgens ook niet direct onze sprint .
ik kan eerlijk zeggen mijn insignia diesel 130 pk is 5j oud heeft nu 110dkm en heeft nooit echt gemankeerd of zwaar probleem gehad enkel onderhoud en normale slijtage .
zei die durven zeggen dat andere merken beter zijn of nergens last van hebben . hebben het gat in de markt gevonden en zullen zeer rijk worden . maar spijtig genoeg klopt dit verhaal niet .
over die oltimer’s die zijn dan wel wat meer bullit proff maar niemand durft hun olie verbruik hier te schrijven de stank wat ze uit stoten . en dergelijk of laat staan de olie achterlaten op jullie nieuwe oprit .
alles heeft dus zijn pos en negatieve kanten .
ik zelf heb een 2009 2.0 cdti 130 pk diesel 5deurs
ik ben er heel tevreden mee . het motorvermogen geraak je natuurlijk snel gewoon maar de 130 geraakt zeker vlot mee in het verkeer . rij af en toe met een zware aanhangwagen met voertuig op . en merk nooit echt dat de auto te kort komt .
mijn verbruik zit nu volgens de boordcomputer op 7l/100 km dit wel te verstaan door vele kleine wegen te rijden . 2 j terug reed ik 5.8/6.3 maar deed toen veel snelweg .
heb op mijn wagen eigenlijk nog niet echt problemen gehad als slijtage wat normaal is onderhoud banden remmen en een batterij .
het is natuurlijk ook een beetje geluk hebben . maar veel hangt van je onderhoud af en hoeveel gereden km’s per jaar je doet wil ook snel duiden dat je sneller na de garage zal moete voor een herstelling . het is bij andere merken ook juist het zelfde hoor . ze maken tegen woordig geen auto’s meer die bullit proof zijn . maar auto’s die aangenaam zijn om mee te rijden er super uitzien . dit om de mense te blijven bekoren als is dat de dag van tegenwoordig erg moeilijk
ik tank in mijn diesel meestal merk namen .zoals in belgie esso total shell
mijn ervaring is zo met veel cruise control rijden op de snelweg 30km ongeveer en 30 km binnen wegen
verbruikt mijn diesel 2.0 insignia op total het minste dan rijdt ik 6.2 per 100 km
op een tank scheelde mij dat een 150 km ongeveer. ervaring is dat de motor meer dieselklop maakt 60dkm mee geredendan heb ik lang het goedkopere esso gereden hier reed ik ongeveer dus een kleine 200 km minder bij . maar de motor draaide zachter . meer verbruikte meer zat zo rond de 6.5-6.8 per 100 km35dkm gereden
nu rijd ik op shell diesel . mijn motor draait zacht bijna geen diesel klop . rijdt aangenaam . verbruikt nu een 6.5 per 100 km . dus uit mijn ervaring is zo . sinds 10dkm mee aan het rijden .
dus uit mijn ervaring als technieker maakt brandstof heel veel uit waar je hem tankt of niet . ik merk duidelijk verschil op mijn insignia diesel welk type brandstof er in zit . dus mense die vertellen dat het allemaal niks uit maak .
kan hier bij ook vertellen dat ik sinds een kleine maand geleden bij een onbekende pomp ben moeten gaan tanken . wegens in de file en vreemde streek met een rijbereik van 80 km .
was mijn navigatie voorstel de eerst volgende pomp te zoeken . en gaan tanken . dus uit eigen ervaring wist ik dat minder bekende merken miserie waren . met goede geloof toch maar snel een dikke 60 liter diesel er in gegooid . gevolgen nadien . noem het geluk of ongeluk . de brandstof tank zwaar vervuild vlotterbak + brandstofzeef in de tank zwaar vervuild . brandstof pomp in de tank beschadigd . meer als een dag werk uitlaat demonteren tank los doen kuisen volledig nieuw pomp + vlotter gedeelte gemonteerd .dit voor zo even een een naamloze pomp te gaan tanken . ik weet het nu wel hoor geluk bij een ongeluk mss .
ik heb 20 mm per wiel zitten vooraan sluit het mooi aan maar komt niet uit de kas
achteraan heb ik eigenlijk nog ruimte over en steekt de velg nog mooi in de kas voor mij mocht het mss zelfs achter 25-30 worden om hetzelfde zicht te krijgen .
dit is bij mij op een insignia 2009 5 deurs op opcline 20″ velgen en 40/35 verlaagd
dacht opel voorschrijft 160 nm .
en zo trek ikmijne ook vast dan ga ik een kort ritje maken en controleer ik ze nog eens alle 20
de ombouw is inderdaad een enorme klus .
en lijkt me ook enkel maar te toen door een hobby mens met kennis van zaken want die elektrische schema’s connectoren . zijn geen senicureals je dit bij de dealer laat doen ben je hopen geld kwijt . hopelijk slaagt er iemand nog in zijn taak en post hij het hier ook .
jeroen graag gedaan voor het opzoekwerk en de mate dat ik kon helpen maar het grote werk heb je nogsteeds zelf moete doen . waar je nogaltijd trots op mag zijn .
ik heb sinds de wagen 45dkm heeft een k&n inleg filter er in zitten . de motor draait rustiger neemt vlotter aan. het boostgevoel van de papieren filter wordt bijna weg gefiltert maar zorgt wel voor een aangenaam vlot doortrekkende motor .
bij steekt de tweede er al in omdat ik geen zin had om hem uit te kuisen . zit nu op 105dkm en geen problemen gehad omdat het degelijk material is .
mooi foto zeg van je motorruimte . post je ervaring mss ook als de additieven er bij zitten in het topic insignia freaks .
ik heb de marly gx in combinatie met de nieuwe versnellingsbakolie gewisselt .
naar mijn gevoel veel vlotter schakelen .in de motorolie gebruik ik nu marly wx2 olie additief vroeger de marly zenox en ook heel goed volbaar .
hallo beste . dan wil ik toch graag verduidelijk dat mijn 2009 ook zo een speciale versie is .
want een 18″ met 225/45/18 past perfect in het wiel gat . maar de vloermat komt bij mij een 3-5 cm hoger te liggen . en dan worden daar door opel verstevigen zeikant in gezet er moet een nieuwe vloermat in .
maar zegt de dealer jou dit zo ligt de mat niet te wankelen op het wiel als er bagage in ligt en past allles mooi aan sluitend . over de kost prijs spreek ik met niet uit maar de info klopt wel .
heb er zo al meermaals aangepast op deze wijze .
als het enkel voor een enkele lange reis is gewoon groot wiel er in gooie u bestaande mat er op en inlade maar . als je van de buurt bent wil ik je gerust mijn reserve wiel wel lenen als je het terug brengt
dank u forummer’s om naar onze samen komst te komen .
het weer zatons mee en de opkomst was massaal . de comments waren voor ons super . en geeft ons moed om het weer een keertje te doen.
voor vele mss een lange rit maar hopelijk deed het deugd zoveel mooie opel wagens samen te zien .
hey ja het interieur ombouwen is wat omslachtig . je gaat inderdaad een kabelboom vervanging moete doen . en hou er ook rekening mee dat het display ook wss aangepast zal moete worden .
nu zou het natuurlijk super mooie zal als je aan die ombouw begint . hier is volgens mij weinig programmatie voor nodig juist rekening houden met de airbag en gordel spanner toestanden die op luxe stoelen met meerdere zijn .
binnenkort maak een how to bumper los maken en een how to rugleuning open doen en vervangen .
-
AuteurBerichten