Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ben het wel met Jozef eens.. dit is geen porem deze combinatie.. omlaag OF hogere banden.
Ascona is verkocht… Rijdt nu in de omgeving Hardenberg. Eigenaar reed hiervoor een Manta in Delco kleuren. Deze rijdt nu volgens hem hier weer ergens in de buurt rond. Meen dat ik die Manta op het forum al ergens voorbij heb zien komen.
Waren 10.000 leuke kilometers met deze Ascona. :agent
Kleine wereld is het toch ook king:
Die is wel erg vet.. mooie zescylinder erin. :agent
@corres wrote:
en je bent er zo trots op dat ie meteen op speurders staat :jerry
Dat heeft natuurlijk niets met elkaar te maken. Vind het een prachtige auto hoe die is geworden maar als ik 100euro per maand aan w.belasting betaal voor mijn 2001 Golf TDI en daarnaast de Ascona niet voor korte ritjes wil gebruiken omdat hij lekker warm (verstopt) in de schuur staat, komt hij maar weinig buiten. De middelen zijn er niet om er echt een dik blok in te (laten) hangen dus echt veel toegevoegde waarde heeft die op het moment niet.
Hoogtijd voor een update. Wegens drukte met andere hobby’s en interesses heb ik dit topic wat laten sloffen dus mijn excuuuus.
Toch maar ook rondom aanpakken.. bah roest :fy1
Gelijk even meepakken king:
In de primer
In de lak
Vandaag de (blanke) lak geschuurd en na enkele uren polijsten met de machine. Als ‘final touch’ de bumpers en bandjes nog even mooi zwart gemaakt.
:wub :wub
Mooi project.. mooie (grondige) basis :thumb
@dannyvv wrote:
in Apeldoorn:
Lol…. Das de mijne king:
Voor de liefhebber??
http://www.speurders.nl/overzicht/f_particulier_zakelijk-particulier/opel-ascona-b-2-0e-2drs-lpg-benzine-apk-2014-124264501.html?fh_view_size=100&pc=7274gk&q=ascona” onclick=”window.open(this.href);return false;Lekker om de hoek. net zo handig. Kwam vandaag nog een groene Mazda 323 tegen met een grote renotuning sticker achterop. Dacht al ken die naam ergens van :hmmz
Je zegt dat hij niet start maar wel goed rond draait?? Je kan hem dus wel met de hand op de krukas draaien maar de startmotor doet niets begrijp ik?
Hoor je wel het startrelais tikken als je de sleutel omdraait? Probeer is met een hamer of iets dergelijks op de de startmotor meppen (met beleid). Grote kans dat die dan wel wil starten.
Als je de startmotor aanspreekt is het niet zo gek dat je koplampen minder gaan branden. Dat doet de mijne ook. Koplampen zet ik normaliter pas aan op het moment dat de motor loopt.Mooi hoor :thumbup
Kijk zo komen we verder…. :hmmz niemand?
ps. gasdop is er al uit, heb even een gasboer gebeld.
Gewoon met recht te noemen, in nieuwstaat :wub
Die raamrubbers (strook aan de onderkant van de portierramen aan de buitenkant). Waar kan je die krijgen? Ik zoek ook nog een setje vaste ruitjes achter + rubber. Kan de boel compleet van chroom naar sporty black :hmmz
Al klaar?
Fusee is los. Nog een verenklem besteld en samen met een trekker van het werk de onderste draagarmen kunnen verwijderen. Het zat helaas zo vast dat het twee onderste fuseekogelhoesjes gekost heeft. Gelukkig kosten nieuwe kogels de wereld niet, maargoed ze moeten er nog wel in.
Draagarmen aan een collega op het werk gegeven echter kreeg hij ze er niet uit. Hij was bang dat de draagarm zou vervormen als hij met de pers door zou gaan. Hij zou het op een later tijdstip wat beter bekijken. Duurt onderhand alweer een week :(Aan de body nog de sierstrippen verwijdert en de gasdop proberen te verwijderen. Hier het volgende probleem. Ik kan GEEN afsluiter vinden waardoor ik dus niet verder kan. De tank zit vol en even 400km rijden zonder onderstel, remmen en een geplamuurde auto gaat niet werken. De slang moet bij het koppelstuk wel los om hem uit het gat aan de zijkant van de carrosserie te halen. :swear
Wie heeft een oplossing??Daarnaast ben ik nog naarstig op zoek naar een setje vaste achterruitjes met rubber en de donkere strips die onderaan het raam van de portieren hoort. De chromen zijn inmiddels verwijdert en aangezien deze verbogen zijn kan/wil ik ze niet matzwart maken en weer monteren.
Tips zijn meer dan welkom.
Wat maken jullie toch een mooi spul. En nog dicht in de buurt ook. :thumb
*Opel Classic Parts
*Splendid parts
*PS-autoteile
*Dr. Manta Online-ShopVolgens mij zit daar ergens vast wel wat voor je bij.
Wat een heerlijk apparaat zeg. Wat een uurtjes en eurootjes zijn hier geofferd. :wors :wors
Wat een leip ding Hans.. Respect hoor, echt zeer gaaf !!! king:
@Manta 24V wrote:
Moer losdraaien (paar slagen laten zitten) dan met een grote hamer op je fuseestuk slaan. Je hebt er ook speciale trekkertjes voor maar die passen slecht bij een manta/ascona.
Had al wat zitten hameren zoals je beschrijft voordat ik met bovenstaande aan de gang ging (minitikjes.. totaal geen ruimte :hmmz ) maar geen effect. Hebben zo’n trekkertje wel op het werk maar leek me idd ook al lastig te plaatsen.. Zal hem morgen is meenemen en anders is even verder hameren.
Daar had ik nog niet aan gedacht moet ik zeggen. Goed idee !! Moet ik nog even zo’n klapsysteem vinden voor de kentekenplaat en een andere gasnippel.
Ben bezig met de vering aan de voorkant maar ik krijg de onderste fuseekogel niet los. Lange buis krijg ik er niet tussen ivm stuurstang en voorzichtig met een hydraulische pers gaf ook geen resultaat. Hoe doet de rest dat hier?????
@sh93 wrote:
@mugenpower wrote:
@sh93 wrote:
ik zoek ook nog een draagarm voor de manta.
onderste linker draag arm die aan je chasi komt. heeft iemand zo’n draagarm?
zal vanavond even foto’s er bij zetten.Manta24v (Danny) heeft er vast wel eentje voor je liggen. :thumbup
ik heb met ene danny op marktplaats gesproken. (mischien wel dezelfde)
ik heb ze bij hem besteld en de rubbers zitten er in :thumb
dus met de vooras ben ik geholpen :Dde 2.0 heb ik ook aan de praat gekregen.
dus deze nog wat mooi maken.
motor ruimte opknappen. beetje las werk, afwerken spuiten.
en de vooras er weer onder en de motor er weer in.nu heb ik nog een vraag.: is het mogenlijk om de motor op de vooras te zetten en dan de auto er overheen te zetten??
of is het makelijker om de as er onder te zetten en dan de motor er in te hangen. < dit heb ik altijd gedaan<vroeg het me gewoon af king:
Als het vers gepowdercoate draagarmpjes zijn dan is dat idd die Danny. :thumb
Wat betreft het overheenzetten. Dat ben ik hier al een paar keer tegengekomen. Schijnt zelfs makkelijker te zijn. Maar ik val niet onder de sleutelaars die even een blokje ombouwen dus dan kan je beter even navragen in de (ver)bouwtopics. ;)
:hmmz :jerry
@sh93 wrote:
ik zoek ook nog een draagarm voor de manta.
onderste linker draag arm die aan je chasi komt. heeft iemand zo’n draagarm?
zal vanavond even foto’s er bij zetten.Manta24v (Danny) heeft er vast wel eentje voor je liggen. :thumbup
@GTS2.2DTI wrote:
Nette Ascona,
Ik hoop dat je de chrome delen toch niet in de oud ijzer bak gemikt hebt, ik heb er zelf niets aan maar kan me voorstellen dat er mensen zijn die ze graag willen. Jammer dat je het eraf hebt gehaald..
Nee hoor alleen de liner rond de deur was niet te redden.. De rest ligt er nog.
Deze week behoorlijke voorruitgang.
Linkerkant helemaal vernieuwd aangezien die overal wel blaasjes had.
En de verse remspulletjes..
Schuren, strakmaken en spuiten is de volgende stap.
Dan nog de remmen monteren, ontluchten en (eindelijk) de Koni’s voor monteren. -
AuteurBerichten