Ascona B project

Forumindex Forums Modellen Ascona Ascona B project

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 47)
  • Auteur
    Berichten
  • #17206897
    Van het Ende Customs
      Lid sinds:
      1 April 2008

      Hallo,
      Wij willen graag wat informatie over het restaureren/ombouwen van Opel oldtimers.
      Waar kun je dan beter zijn dan bij een Opel club of op het forum.
      Tevens zijn wij op zoek naar een leuke club om lid van te worden. (dus als je meerdere forums leest zul deze topic wel vaker tegenkomen)
      Eerst zullen we ons even voorstellen. Wij zijn Paul (18), Christian (16) en John (27). Wij zijn drie broers uit de veluwe. Onlangs heet Paul een Opel Ascona B 1600 uit 1978 gekocht met een C24NE. Dit wordt het eerste project (hopelijk volgen er nog een soortgelijke met een Kadett C2 Coupe en een Manta A/B). Op dit moment zijn Paul & Christian druk alles te demonteren zodat de motor gereviseerd kan worden, de carresorie (waar nodig) gelast en het interieur opnieuw bekleed. John is bezig de kabelboom aan te passen (hopen dat straks alles het nog doet) want de auto moet straks helemaal clean worden. Pa is op dit moment een draaibare steun aan het maken waar we de motor op kunnen bevestigen bij het reviseren e.d.
      Wellicht zul je over dit project nog wel meer lezen hier in het forum.
      Mocht je vragen, tips en/of opmerkingen hebben dan horen we het graag via het forum of per mail.

      En dan volgen nu de vragen:
      Paul wil rondom graag schijfremmen monteren. Iemand ervaring en van welke auto adviseren jullie schijfen/ klauwen te gebruiken en zijn er standaard adapterplaten te koop of heeft iemand misschien een tekening/schetsplaat? Kunnen we wel de originele bekrachtiger behouden? Het is de bedoeling dat de auto op 13” velgen gaat rijden? Past dit?
      De auto moet (extreem) laag worden. Wat zijn de korts leverbare veren (mm + merk) voor de Ascona icm (rode) Koni’s? Zijn er evt veren en schokdempers van een andere auto die passen? Zijn er nog eenvoudige (goedkope) manieren om het vermogen van deze motor te verhogen?(aangezien deze toch helemaal uit elkaar gaat) Hoe herken je de verschillende versnellingsbakken en welke is het meest geschikt? Je hoort vaak over getrag … Weet iemand als er ook smoke achterlichten voor de Ascona B leverbaar zijn?
      Weten jullie nog een adres waar je veel onderdelen voor deze auto kunt vinden?

      Er komen vast nog wel meer vragen, maar dat horen/zien jullie dan nog wel.

      Groeten
      De Opel Bro’s

      #17399046
      Makko
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 July 2007

        Goedendag broers,

        Jullie hebben grootse plannen las ik.
        Tips en voorbeelden zullen vast snel volgen.
        Ik wens jullie veel fun en sleutelplezier toe.

        Groeten 2 Ascona rijders uit Zwolle

        #17399047
        Robbie1974
        Deelnemer
          Lid sinds:
          20 July 2007

          Mooie plannen. :thumbup

          Ben benieuwd naar de resultaten. :wors

          Als ik dat zo lees zie ik mijn broer Makko(hierboven) en mij ook al weer aan de auto’s sleutelen.

          #17399048
          imported_piet
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 September 2004

            ben ook benieuwd:D

            #17399049
            sport-400r
            Deelnemer
              Lid sinds:
              24 June 2007

              wordt vast een mooi project
              zal dit zeker volgen
              succes:kewlpics:kewlpics:kewlpics

              #17399050
              2000
              Moderator
                Lid sinds:
                30 June 2004

                uh, ik had al vrij uitgebreid antwoord gegeven op V.T.N.:vertag

                herstel, opelfreaks.eu ;)

                #17399051
                Anoniem
                  Lid sinds:
                  1 January 1970

                  gebruik eerst maar eens uitgebreid de zoekfunctie

                  hebben jullie daarna nog vragen overgehouden
                  dan hebben we mischien weer wat nieuwe topics der bij;)

                  is cker niet lulig bedoeld
                  maar veel van je vragen zijn al meerdere keren behandeld of omschreven

                  dus meeste info kun je gewoon opZOEKen:thumbup

                  #17399052
                  Van het Ende Customs
                    Lid sinds:
                    1 April 2008

                    ik begrijp het, zal ns gaan kijken

                    #17399053
                    Anoniem
                      Lid sinds:
                      1 January 1970

                      origineel gepost door Van het Ende Customs
                      ik begrijp het, zal ns gaan kijken

                      :thumbup:thumbup

                      mocht je iets niet vinden dan kun je uiteraard alles vragen
                      mocht ik t andwoord weten dan post ik dat nog ook:P:jerry

                      :thumbup:thumbup

                      #17399054
                      Manta-aero
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        29 June 2004

                        Welkom op het forum! Smoke achterlichten voor een Ascona B zijn er niet. En idd heel veel informatie is te vinden op het forum. Bijvoorbeeld in het CIH gedeelte, daar staan ook alle verschillende bakken met foto’s en al! Veel plezier op het forum!

                        #17399055
                        Van het Ende Customs
                          Lid sinds:
                          1 April 2008

                          oh bedankt, zal eens kijken bij cih. had al eea gezocht, maar nog weinig kunnen vinden wat ik echt zocht
                          later.

                          PS ga straks weer even met kabelbbom aan het stoeien. kabelboom alarm wordt in originele kabelboom geintrigeerd

                          #17399056
                          Van het Ende Customs
                            Lid sinds:
                            1 April 2008

                            niemand tips. alles is welkom.

                            #17399057
                            2000
                            Moderator
                              Lid sinds:
                              30 June 2004

                              quote :angel
                              http://www.mantacabrio.nl/rem258x10scorpio.htm hier staan diverse ombouw systemen, zeer uitgebreid.
                              -Bij het upgraden van de voor remmen heb ik (mijn kadett coupé) zelf record 2.2 luchtgekoelde schijven, en vectra 2000 klauwen, dit past alleen niet bij alle 13″velgen. Als je dit zelfde doet met ook 2.2. klauwen, dan past het eigenlijk altijd.
                              -verlagen zou ik altijd doen met korte gele koni’s, en de veren zijn er tot 100mm, dit i.c.m. 13″ velgen is waarschijnlijk al veel te laag.Ook worden wel eens ingekorte mercedes veren gebruikt.
                              -goedkope manieren voor (veel) meer pk’s zijn er niet, maar met webers, nokkenas, spaghettie, en groep A kom je een lekker eind.
                              -de GTE 5 bak van een manta hang je er zo onder, vergeet bij een eventuele aankoop de tussenas niet.

                              #17399058
                              Van het Ende Customs
                                Lid sinds:
                                1 April 2008

                                bedankt voor je reactie. ik zag dat je laatst ook al op een ander forum had gereageerd.
                                Dit is toch het eukste forum.
                                we zullen eens opzoek gaan naar een leuk set remmerij. welk merk zijn 100mm verlagingsveren.
                                blok en bak zaten er al in bij aankoop.

                                We zijn er al wel achter dat het gedane las werk niet zo mooi is, maar ja maakt niet uit. hoe meer je zelf doet des te meer het je eigen auto/project het is en hoe meer je er vsn gaat houden.

                                #17399059
                                Van het Ende Customs
                                  Lid sinds:
                                  1 April 2008

                                  Het word toch echt is tijd dat er een update komt.
                                  Ik ben alleen nog aan het uitvogelen hoe ik er foto’s bij kan zetten.

                                  Ik moet wel eerlijk zeggen dat het allemaal niet zo opschiet.
                                  mja ik heb ook liever dat het goed gebeurt dan snel.

                                  Momenteel is de hele auto al gestript. (staat alleen nog op de assen)
                                  we zijn bezig met tectiel krabben in het interieur.
                                  Hierdoor heb ik een goed beeld van wat gelast moet worden

                                  Wat gelast moet worden:

                                  allebei de wielkasten
                                  voetenruimte aan de passagierskant is bijna geheel weg.
                                  chassisbalk
                                  en wat plekjes onder de verschillende raamrubbers
                                  en slecht gelaste plekken ( achter de voorschermen en nog wat in het interieur tegengekomen)
                                  En voor de rest moeten een heleboel gaten dichtgemaakt worden waar een schroef of bout in zat.

                                  De 2.4 hangt inmiddels aan onze steun gemaakt door onze vader. (hiervan komt ook zeker een foto want ziet er wel wijs uit:P)
                                  Nu is het nog wachten op de steun voor de auto waarmee we hem kunnen kantelen en de assen eronder weg kunnen. ( verf voor de assen is er al:P)

                                  Plannen voor de auto:
                                  Ik (paul) wil de auto gewoon zo strak en origineel mogelijk en niks geen gekkigheid.

                                  Over de kleur: eerst dit: het schutbord en interieur van de ascona is oranje. exterieur is roze. en volgens de kleurcode hoort hij jadegrun te zijn. dit snap ik allemaal niet. of er is een keer ander chassisnummer ingeslagen of hij is een keer overgespoten + interieur & motorruimte. Of iemand anders moet iets weten?
                                  Dus over de kleur loop ik nog te twijfelen. kwist eerst 100% zekern dat hij oranje zou worden wat op de ascona’s toendertijd gespoten zat.
                                  maar sinds de groene ascona gedeelte vind ik dit ook wel erg mooi. en dan heb ik hem ook origineel.
                                  Dus ben ik benieuwd naar wat jullie te vertellen hebben?

                                  Onderstel: Zo laag mogelijk op ATS Classic rondom 8J 13″. das makkelijk zat. en dan spaken zwart en rand gepolijst. veren en schokdempers moet ik nog maar ff zien. schijfremmen rondom. assen enz. netjes zwart geschilderd

                                  Motorruimte: Matzwart gespoten 2.4 en zo clean mogelijk. kabelboom hebben we al bedacht hoe die uit het zicht komt te liggen. accu komt in de kofferbak. alleen nog bedenken hoe we de waterslangen en benzineleidingen laten lopen.

                                  Interieur: ook nog twijfels over: of originele achterbank en setje kuipstoelen uit astra/kadett gsi oid. in leer bekleden of weer in de originele stof. wat zeggen jullie?
                                  dak en stijlen komt geen bekleding en dit laat ik in kleur spuiten.
                                  Hoedenplank en kofferbak weet ik ook nog niet. In kleur of bekleden. Hoedenplank grote gaten gezaagt voor boxen.
                                  iig tank matzwart. accu in een nette bak in de kofferbak en mooi reservewiel. Ats of misschien iets origineel opel.

                                  Exterieur
                                  dakgoot blijft zitten. deurstijlen netjes zwart. sloten en deurklinken blijven zitten. antenne gat dicht. zwarte achterlichten + eromheen. licht getinte koplampen met witte knipperlichten. kunststof bumpers blijven zitten (worden nog wel netjes zwart gemaakt). en de grill ben ik nog niet uit. misschien embleemloos of netjes met opel logo erin.

                                  Iig geen geheim meer wat het word:P maarja ik kan ook zo weer veranderen al blijven sommige dingen hetzelfde.
                                  Ik hoop zo snel mogelijk foto’s neer te kunnen zetten en ook jullie reacties. iig over wat ik vroeg over de kleur en het interieur.

                                  Ik wens jullie iig een goede nachtrust want het is al laat genoeg:P

                                  groetjes van het Ende Broeders

                                  #17399060
                                  Anoniem
                                    Lid sinds:
                                    1 January 1970

                                    meld je ff aan op
                                    photobucket.com

                                    is gratis
                                    krijg je een eigenpagina waar jeje foto,s neer kan zetten
                                    en dan kun je daarweg de onderste link hierheen copieren dan kan iedereen ze zien:thumbup

                                    #17399061
                                    Van het Ende Customs
                                      Lid sinds:
                                      1 April 2008

                                      Oke dank je wel.

                                      Ik probeer het meteen en ik hoop dat jullie foto’s zien met hoe hij eruit zag.

                                      En kaal interieur

                                      @Louwe, was jouw ascona ook Jadegrun?

                                      Groetjes

                                      #17399062
                                      Van het Ende Customs
                                        Lid sinds:
                                        1 April 2008

                                        Kijk zo moet dat.

                                        zo gauw onze schuur weer is getransformeerd in garage ipv feestzaal zal ik weer foto’s maken van het motorblok en de kale ascona. + roestplekken

                                        #17399063
                                        Makko
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          27 July 2007

                                          Staat/stond er Pink Panter op de kofferklep? :kewlpics

                                          #17399064
                                          Anoniem
                                            Lid sinds:
                                            1 January 1970

                                            kijk met de foto,s is in iedergeval al gelukt

                                            of de meine jade groen was????
                                            geen idee zou laatst ff kijken maar had de plaatjes al van t front afgehaald en opgeborgen

                                            enkel wet ik zo ff niet meer waar
                                            maar vermoed wel dat t die kleur was/is

                                            die van jou komt mij ook erg bekent voor
                                            kan alleen niet thuis brengen waarvan??????

                                            wel mooie basis voor n project:thumbup:thumbup

                                            dus laat maar komen die
                                            :kewlpics

                                            #17399065
                                            bascona1
                                              Lid sinds:
                                              26 April 2005

                                              Zwarte achterlichten heb ik eventueel nog wel liggen voor je.

                                              #17399066
                                              Makko
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                27 July 2007

                                                Waar begint het kenteken mee? heb samen met mijn broer ook eens een paars/roze metallic gehad (Pink Panter)
                                                Ben wel nieuwsgierig.

                                                Die oranje kleur van de Ascona is 509 heb ik ook op de mijne.

                                                Groeten en succes…

                                                #17399067
                                                corres
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  12 April 2006

                                                  he die ascona ken ik geloof ik komt die niet uit zuidwolde??
                                                  zat ook een zwarte voorspoiler voor eerder.

                                                  #17399068
                                                  Van het Ende Customs
                                                    Lid sinds:
                                                    1 April 2008

                                                    Klopt, komt idd uit zuidwolde!
                                                    Nou kom maar op met de spannende verhalen over deze auto.

                                                    L@TER

                                                    PS: Paul ik dacht dat je m niet meer oranje wou vanwege het EK

                                                    #17399069
                                                    corres
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      12 April 2006

                                                      o niks hoor:P:P
                                                      geinig dat zon auto toch weer op het forum beland:thumbup

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 47)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.