Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Naar de dealer gaan.
Is een bekend probleem.
Geloof mij zon stoel wil je echt niet uit elkaar halen :thumbdown
Dat zal wel een flinke klus worden.
Je moet zoiezo een klep motor en andere dempers hebben
Stuurapparaat ervoor, inleren in je sleutel, knop in je voordeur etc etc18 september 2015 om 22:11 In reactie op: Auto slaat af tijdens rijden. Opel kan probleem niet vinden! #18294939wat is een splicepack? nog nooit van gehoord.
En zomaar overal draden aanknopen heeft ook niet veel nut want je ECM is voornamelijk CAN bus gestuurd
@Corsa_GSi wrote:
Overigens heb je dan ook niet opgelet of olie gepeilt….
Bij me pa zijn Corsa D z14xep was ik er snel genoeg bij gelukkig.
Daarlag gewoon een plasje olie op de grond onder de auto.
Met dank aan CarloAstra en WimV6 snel gelocaliseerd wat het probleem kon zijn.Back on topic.
Die 90pk is voor normaal gebruik in Nederland voldoende, hang je er vaak een aanhanger achter of rijdt je vaak in de bergen, dan zou ik een zwaardere motor nemen.Het hoeft niet perse naar buiten te lekken hoor… :wtf
Ik heb vaak zat gevallen gezien waarin nog genoeg olie zat en toch echte de kabelboom vol stond@DriverSeat wrote:
Wel vervelend trouwens. Van de week bleek dat er olie in de kabelboom is gekomen. De garage staat voor een raadsel hoe dat kan. De herstelkosten zijn hoog en dan nog is het de vraag of het probleem werkelijk op te lossen is.
Nou dat antwoord kan ik je wel geven hoor.
Die olie in de kabelboom komt door een lekkende oliedruksensor aan de voorkant van het blok.
Word waarschijnlijk een nieuwe kabelboom en als je pech hebt een nieuw motorstuurapparaat.Blok hoeft er echt niet uit hoor!
Werk zelf bij een dealer en deze kettingen al een keer vervangen bij een insignia.
Heel veel werk kan ik je vertellen :wtf
Deed deze motor voor de eerste keer en was er 2 volle dagen mee bezig = 16 uur3 december 2014 om 18:45 In reactie op: Koppelingsvloeistof en remvloeistof Astra H Z16XEP #18262786Een gewone handbak Astra H heeft 1 vloeistof vaatje dus voor de remvloeistof en koppelingsvloeistof.
Je kan een slangetje zien lopen van je potje naar je hoofdkoppelingscilinder (bij je pedaal)
Maar waarom zou je je koppelingsvloeistof willen vervangen… ik spreek uit ervaring dat je dan wel eens de koppelingscilinder in de bak kapot drukt :hmmz
Ik zou zeggen lekker vanaf blijven zolang het werkt :thumbupGeweldig mooie auto :thumbup
En een eigenaar die niet alleen geld uitgeeft aan accessoires maar ook aan goed onderhoud! Klasse :thumbup
17 juni 2014 om 20:44 In reactie op: Het Motorhuis een dealer die zijn zakken vult en hoe! #18237386@Famempeters wrote:
Daar gaan we dan !!!!
Ronald is van de week bij mij geweest voor zeg maar z,n auto te laten zien ?????
mijn eerste reactie bah ding met heel gele doffe oogjes , nou kan je wel zeggen poetsen of polijsten maar dit is ook niet van een jaar , wat kosten mij de inkoop van die lampen dus ook de dealer 55€ per stuk dan staat zo,n zwarte C Corsa er sprankelend bij . de eerste vraag tekens ????
dan hoor ik z,n verhaal aan en kijk is verder om de vul pijp zeg maar het rubber bij de benzine leiding is dar rubber AL uit de carrosserie gerot ??????
mede met wat er zeg maar bij de eerste Apk gedaan is al met al een ???? grote Dealer miskoop zie de brief van hem .
nou was de auto en ik heb hem dat ook geadviseerd toch een keer per jaar ff om en door de auto heen te gaan vorm van ene jaar kleine beurt andere jaar grote beurt en dat in de 8 weken voor de APK.
gezien z,n 75€ te goed bon aflopend zeg ik vraag of ze 3,5 liter nieuwe olie een een inzet filter 7€ voor je vervangen en dan is die 75€ klaar nou nee dat moet 140€ kosten!!!!!! dealers zeik dan niet meer dat het in de werkplaats minder word 5 liter maglite van Castrol Halford 5 w 40 kost 50 € en 7€ filter werk ???? fluitje van een cent nee zelf met een goed maker de hoofdprijs willen !!!!!!!!!ik zeg Dank u wel Motorhuis voor uw geweldige service ,bij van Kouwen in Hoofddorp is het net zo mijn dochter en ik zijn er verleden jaar weg gelopen en hebben een Nieuwe VW polo 1400 gekocht we gingen voor een nieuwe Opel , wat een Kwallen daar in een fout ROZE overhemd .
Ronald weet waar ik weg kom dus ik weet waar ik over praat echt ik begeleid momenteel prive vrienden dienst een APK service center om overeind te blijven .
Bert
uhm beste Bert,
ik kom niet echt wijs uit je verhaal? :wtf
Geen kat is voor autos nieuwer dan 1995 afkeur, ook als je CO wel goed is moet ie er toch zitten.
Ik zou voor een sportkat gaan, vind zonder kat rijden echt een schel k*t geluid :puke
Dan moet t een diesel Astra zijn :)
Is namelijk je aansturing voor je gloeibougies :thumbup@mantarobin wrote:
Deze corsa is ook nog van mij geweest!, ik heb de zwarte ltec gordels erin gemonteerd en nog wat stickers bijgeplakt (heb hem destijds van noordpoolgsi hier van het forum gekocht) inderdaad met het kenteken wat mrmonkey te kennen geeft!
Heb hem destijds verkocht aan een kameraad van Aapje (ook hier van het forum), deze jongen ging verhuizen naar Hongarije en zou daar de corsa laten keuren oid heb er sindsdien niks meer van gehoord..
Je zal wel andere gordels bedoelen die je ingebouwd hebt want die gordels die je op mijn fotos ziet heb ik toch echt zelf ingebouwd.
Miss heeft noordpoolgsi er ooit weer gewone gordels ingebouwd en toen jij weer LTEC gordels@Kadette wrote:
Zoals Mantarobin hierboven vermeld heeft hij hem een tijdje in zijn bezit gehad waardoor ik er ook wel veel in heb gereden (broer).
Een paar weken geleden kwam ik deze corsa ook op speurders tegen en heb contact met de eigenaar opgenomen.
Na een aantal foto’s bekeken te hebben kwam ik er al snel achter dat dit om die zelfde corsa ging, alleen dan met een ander kenteken.Ik heb de eigenaar daar toen ook op aangesproken en een foto van het chassisnummer gevraagd om te kijken of er echt een ander nummer was ingebakken, maar hiervan kon ik op de foto niks zien.
De eigenaar die de auto momenteel aanbied weet hier verder ook helemaal niks vanaf en dacht dat de auto gewoon in orde was. Dit is spijtig genoeg voor deze jongen aangezien diegene die hem de auto verkocht heeft hier ook niks van heeft aangegeven! :???:
Ja hier was ik dus ook bang voor dat deze jongen van niks wist,
Heb ooit nog is contact gehad met de jongen die hem hiervoor had en die was nogal bijdehand toen ik over het oude kenteken begonOf die jongen heb vrolijk mee zitten lezen en denkt nu: oh fuck :jerry
Collega van mij rijd zon ding :D
@Haasje17 wrote:
Toch zijn er redelijk wat verschillen die ik niet zou snappen als je zon auto koopt en dan zou omkatten.
Waarom zou je er andere gordels inzetten?
Waarom zou je er een ander open filter inzetten?
Waarom zou je er weer een vloertje in leggen?
De witte sticker boven de vlag is een andere?
Lak lijkt veel meer verkleurde en slechte plekken te hebben?Toch is het dezelfde hoor… Ik weet toch wel hoe mijn oude auto er uit ziet ;) heb m zelf zo gemaakt!
Hier nog meer overeenkomsten
Sticker is idd NL vlag (zelf geplakt)
Stabistang
Rubbertje bij accubak in schutbord
rubber dopje in achterklep ipv ruitenwisser
brandblusser voor rechter stoel
Vacuum metertje links naast de LCD tellers
D-riem als handgreepjes binnen
En idd LPG gasdop linksachter (heeft geen gas hoor)Miss weet die arme jongen het ook niet dat ie omgekat is, want ik weet dat hij de 2e eigenaar is sinds ie weer ingevoerd is!
Hoeveel overeenkomsten zoek je nog meer ;)
Ohja kenteken nog even gekeken en het was een 1991 :P
Kijk maar
Het is namelijk ook een Joy alleen ‘volledig’ ook niet meer ;) had namelijk toenertijd voor circuit gebruik dat hele ding leeg getrokken op de stoelen na.
Alleen iemand heeft er weer een vloertje in gelegdEn als de politie daar achter komt krijg je de auto terug als een vierkant pakketje
Kleurcode is volgens mij niet GLE, dat is de optiecode
Kleurcodes zijn vaak iets van Z147 ofzo
@pixels66 wrote:
Ah mooi, kun je ons inlichten hoe dat in zn werk gaat ;)
Wat houdt het allemaal precies in? Ik ben er nog nooit geweest..
Is er trouwens in Woerden niet een dealer afgefikt vanmiddag??
Ja was naast een Kia dealer hier in Woerden, weet niet of de Kia dealer ook in as ligt
Wel ja… wrijf t er nu maar vast in :swear
Werk bij een Opel dealer en dan is het een stuk minder leuk :(Zou misschien een vacuum probleem kunnen zijn of je turbo is overleden
-
AuteurBerichten