Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Mijn boordcomputer meldt over de eerste 10300 km een verbruik van 5.8/100
Het excelbestand rekent me voor dat het verbruik 5.98/100 is.
Wel een afwijking, maar ik vind het niet zo heel schokkend.
Vindt dat het 1.0 motortje het prima doet. Ook in aanmerking genomen dat er nogal eens flink spul mee gaat. Of een snelle rit naar London bijvoorbeeld.
Verder lees ik in dit topic nogal de nodige storingen. Ik heb echt helemaal nergens last van. Dat is ook wel hoe het hoort, maar toch. :applause02:Afijn, ook maar weer eens ingelogd. In 2014/15 nog een Corsa C, nu een hagelnieuwe Astra ST 1.0T online edition
Fijne auto. Motor is pittig genoeg en verrassend zuinig. Zit na 4000 km nu op 1:17,81. Ben ik tevreden mee.
Minpuntjes van de auto: ruitenwissers maken verschrikkelijk herrie als de temperatuur onder de 10 graden komt.
Alsof ze helemaal versleten zijn. Vind sowieso die bus-ruitenwissers wat overtrokken voor een personenauto.
Verder wil het start/stop systeem niet altijd wat ik wil. Slaat het bijvoorbeeld niet aan al ik de koppeling intrap. Moet ik het nog een keer doen. Soms gaat het dan goed.
Doet ‘ie het niet werkt het wel om de deur te openen, dan start ‘ie gelijk. Logisch…
Tot slot een sukkelig puntje vind ik van mezelf. Het kapje op de 12V aansluiting zit met een veertje vast. Trek ik iets uit de aansluiting klapt dat klepje met een rotknal dicht. Lijkt wel een muizenval. Afijn, als je over zulke dingen wat te zaniken heb, is de rest van de auto prima in orde. Android Auto werkte bijvoorbeeld binnen 3 minuten. Zo te lezen is dat niet voor iedereen vanzelfsprekend…Ai, das jammer. Moet ik er nu dus 1 in de goede kleur zien te vinden.
Dank je, helder. Rest mij alleen de vraag nog of het klepje los te maken is van het mechanisme. Wordt de zoektocht wat makkelijker van.
Iemand een handige link om ruitenwissers te bestellen (niet de dealer ;) )
Klopt het dat bij de Corsa C de voorruitenwissers van verschillende lengte zijn?En het wad de nokkenassensor. Vervangen en loopt nu weer als een zonnetje!
Stuur werkt weer prima. Maar nu slaat hij steeds af. Motor warm, bam uit. Lampjes aan. Starten en weer gaan. Iemand een idee wat dat nu weer kan zijn?
Sinds vandaag valt de motor ook uit, ligt de wijzer van de toerenteller op de bodem en brandt afwisselend het lampje van het motormanagement en dat gele lampje eronder met het sleuteltje erin. Gauw naar de garage. Ik betwijfel of die problemen met elkaar te maken hebben. Is allemaal begonnen na de revisie van de dynamo. Logisch?
Rechtsom sturen is het probleem, linksom niet.
Twee vragen over onze Corsa C.
-Het benzineklepje is ‘lam’ :D Ik bedoel dat er geen veer ofzo (meer) inzit dit het klepje dichthoudt. Iedere bocht naar rechts -> klepje open, bocht naar links -> klepje dicht. Is dat op te lossen?
-Ik zoek een binnenwerk voor de tweeknops sleutel. Zal wel moeten ingelezen worden door de dealer, maar dat moet dan maar. Iemand een idee waar ik dat (enigzins voordelig) haal?
@Beurjean: dank voor je tip, dat ga ik eerst even uitzoeken. Zou mooi zijn, en dan even stevig erin lijmen.
Vandaag de nieuwe ab in de sleutel gemonteerd. Als nieuw. Handige site is daarvoor;)
Klopt. Weet jij waar ik die kan vinden?
Ik constateer dat links ook bij de hoedenplank zelf iets is afgebroken. Is dat vierkantje met 3 schroeven los te bestellen?
Rechts zit een gat, daar hoort een pin denk ik, net als links?
Jazeker, in prima conditie. Maar omdat de bevestiging aan 1 kant weg is hebben die even geen nut nu. Zodra de kofferbak dichtgaat zakt de hoedenplank scheef. Met de elastieken los blijft ie wel netjes liggen;)
-
AuteurBerichten