Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
1 november. Alle goede dingen komen langzaam, deze ascona dus ook
Ondertussen een nieuw lasapparaat aangeschaft en voorzichtig begonnen met enig laswerk (eerst de ‘makkelijke’ stukje maar eens proberen).
En al schurend komen we regelmatig een nieuw gaatje tegen :(
Onder het voorraam bijvoorbeeld.
Maar, eerlijk is eerlijk, degene die in het verleden deze ascona onder handen heeft gehad, kon uitstekend met plamuur omgaan.
Onze zoon is net met een opleiding aan de NHL begonnen.
De vader van een ‘collega-student’ schijnt ook nog een ascona sport in zijn bezit te hebben, die al jaren ergens in een schuur staat.
Zo zullen er ongetwijfeld nog meer verstopt zijn.Zal eens proberen uit te vogelen waar deze precies staat en of hij eventueel te koop is.
dit kreeg ik in mijn mailbox
http://home.hetnet.nl/~krijn1/vwomeet/dscf0103.jpg
geen idee hoe ik deze foto rechtstreeks hier moet zetten, misschien kan iemand anders dat
Voorzover bekend geen familie.
Eigenlijk vindt ik het einde van de rode meer zonde dan het einde van deze zwarte.
(Hoewel: elke ascona sport die verdwijnt is zonde )Deze zwarte heeft 2 deuren teveel, maar dat is mijn mening.
Zullen vast anderen zijn die 4 deurs mooier vindenHans en Liesbeth? Toevallig, Liesbeth is een nicht(je) van mij.
Wat is de wereld toch klein:Ddan nu de finale
daar gaat hij voor de laatste keer
handig dat ze daar een heftruck hadden
die bracht hem naar zijn eindbestemming
AU!!
dat doet pijn
nog even stuiteren
oppakkendie zien we nooit meer……….terug:cry:cry:cry:cry:cry
Vraag van een heel ander soort:
hebben jullie toevallig familie in Hoevelaken? (Hans van het ende?)Inderdaad, heel erg zonde.
Maar dit was een projekt waar wij als beginnend ascona-opknappers niet aan
konden beginnen. Dan was hij klaar geweest als wij rijp voor het bejaardenhuis zijn.
De foto’s laten ook niet alle gebreken zien, er was nog veel meer mis.
(Maar, eerlijk is eerlijk, als mijn ‘ascona steun en toeverlaat ex buurman’ niet ziek was geworden, had ik er aan durven beginnen.)We gaan (met hulp van………)proberen van de zwarte iets moois te maken.
1e laswerk is al gedaan, we hebben begin.Zoals beloofd wat foto’s van een paar nogal krokante plekjes.
Er was kennelijk ook al eerder aan deze ascona gelast.
Er was al een stuk op de dorpel gelast (aan 3 kanten, maar niet aan de bovenkant :( )
Bekend probleem geloof ik. Waren ook al eens vernieuwdDat was een stukje bodem. Als we dit goed hadden willen doen, hadden we een groot deel van de bodem moeten vernieuwen.
Leuk, zulk dorpelwerk! Mede dankzij de side-skirts??
Wordt wederom vervolgd. Dan de ‘finale’
Uiteraard, regelen we alle ascona’s uit de buurt er bij. Kan dat mooi op
‘ascona’s gespot’ ofzo.
kan een mooi rijtje worden:)Kan nog leuk worden. Als die van mij en die van hem klaar zijn, 2 ascona-sport in een straal van een kilometer of 5.
Dan wil ik zeker een keer samen op de fotoSebaldebastaburen? Ligt dat in Friesland dan?? :D
Volgens mij staat hij toch echt in Damwoude.
(bij dezelfde meneer die ook een ascona 400 heeft, geen idee hoe hij heet).Zoonlief heeft hem al even van dichtbij bewondert
Even bij het begin beginnen.
De ascona was van onze buurman en ik was als een blok gevallen voor deze ascona.
De buurman verhuisde en ik zou de ascona overnemen.Hij is eerst elders ondergebracht.
Daar kon hij op de brug en zou het laswerk worden gedaan.
Helaas ontdekten we dat dit eigenlijk een ‘gebed zonder eind’ zou worden.
Thuis hadden we nog geen plek (schuur was nog niet klaar), dus de ascona stond buiten. Daar werd hij niet beter van. Maar op een goede dag, kwam hij naar huis en mocht hij even onder dak.Inmiddels hadden we ook het casco van een zwarte ascona sport naar huis gehaald.
Omdat de tractor naar binnen moest, moest de ascona weer naar buiten en toen kon het sloopwerk beginnen.De rode ascona was de donor voor de zwarte dus eerst alle kabels maar losgehaald en alles van labels voorzien.
Dan weten we later in elk geval wat waar voor is.Deuren/spatborden/motorkap etc verwijderd, ramen er voorzichtig uitgepeuterd enz. Deuren was een vervelend klusje trouwens. Toen werd het al behoorlijk kaal. De neus er afgeflext, zodat we meer ruimte hadden om de motor er uit te halen
En toen mocht hij eindelijk op zijn kant. (Die traditie hebben we van de buurman overgenomen.)
De assen er af halen was ook een behoorlijke klus.Leuk om daarna even een truukopname te maken. Dit is niet wat het lijkt……………
Spatbord hangt er los aan, zo ook de deur en de wielen staan er los voor:kewlpicsLater meer, dan eerst wat foto’s van de gebreken
(
Ik heb de motorkap bewaard. Is ook niet in al te beste staat, maar aangezien ik nog geen beter exemplaar heb gevonden, bewaar ik hem nog even.
Beter een motorkap van mindere kwaliteit, dan helemaal geen motorkap niewaar.
We gaan gewoon door.
Zit nu een beetje te twijfelen of ik ook de binnenkant van de bodem kaal zal schuren.
Vertoont ook hier en daar een roestplekje. Als ik dan toch aan het schuren ben…….Iemand daar een idee over? Wat is wijsheid.
Vanmorgen btw. afscheid genomen van de rode ascona. (“we hebben nu enkel en alleen nog maar een fotootje, van het otootje” en een hele partij onderdelen)
deze komt dus nooit weer (snik)
Overal Plamuur En Laswerk. Zoiets was het toch?
Het schuurwerk maar weer opgepakt. En dan kom je er achter dat er soms geen
blik meer zit, maar alleen plamuur. Dat levert dus alweer een gat op.:( zuchtMaar we houden de moed er in. Ooit is hij klaar.
De sport wil ik vandeweek weer mee verder. Nu hij in het spit hangt kan ik er beter bij.
En zo langzamerhand willen we met het laswerk gaan beginnen.
Nog een hoop werk te doen, maar alle goede dingen komen langzaam toch?Wat de 2 groentjes betreft: staan in de stalling, (verstopt achter een partij caravans).
Waarschijnlijk gaat 1 van de 2 volgend voorjaar in de verkoop,
Maar welke dat wordt weten we nog niet. Kunnen we de hele winter nog over nadenken.
De bumpers zijn dus (nog) niet lost te koop.Het lijkt wel een tweeling die beide groene ascona’s. Ze staan al een jaar of 12 stil en beide zit werk aan.
De een wat meer dan de ander. Wielkastrandjes enzo, welbekend probleem.
T.z.t. gaan we er wel eens goed naar kijken.
Best wel grappig om met zoiets onderweg te zijn. Schijnt dat men zoiets wel leuk vindtWat het neusje van de rode betreft:
>kom ik op terug u2urecentelijk niet zoveel aan de sport gedaan (ff te druk)
De rode is ondertussen zo ver kaal (alles wat nog enigszins bruikbaar zou kunnen zijn is er
af) dat hij naar de oud ijzer boer kan.
Dat sloopproces zet ik misschien nog wel eens op het forum. Zijn veel foto’s van.Vandaag 2 ascona’s opgehaald. Zoonlief wil immers ook een ascona. Waren 2, werden niet ‘los’ verkocht, of alle 2 of niet. Dus twee stuks erbij (wat moeten we ermee:hmmz)
Beide eerst maar rechtstreeks in stalling gezet. Zoeken we volgend voorjaar wel weer op.
Zoals beloofd een paar foto’s.
Spit is nog niet helemaal ‘af’, voor de zekerheid nog hier en daar
een verstevigings-balkje aan zetten. Veiligheid voor alles
Het pas allemaal maar net in de schuur.
Niet op de kentekenplaat letten, die hoort niet op dit casco.6 september: hij hangt!!
Oftewel, vandaag hebben we de ascona aan het spit gehangen.
Eerst de halve schuur uitgeruimd, want we verzamelen zo langzamerhand van alles.
Met dank aan: zoonlief die het spit in elkaar heeft gelast
en Piet, Henk en Teun (b-ascona fr) voor het meedenken en tilwerkFoto’s volgen een dezer dagen.
De rode sport moeten we nog wat stukjes uit flexen en dan kan de rest echt
het oud ijzer in. Helaas geen redding meer mogelijk.Enneh…………., vandeweek heeft zoonlief 2 ascona’s gekocht.
Hij wil ook een ascona, is nog ‘maar’ 17, dus die 2 gaan eerst ergens
‘op stal’. Thuis geen plek ivm restauratiegebeuren.Nee, is andere Jan. Deze Jan computert niet.
Hij is mooi, maar ook deze is niet te koop
Deze mag van de RDW de weg ook weer op. (woensdag 13 augustus)
De eerste foto op dit topic heb ik (met het stukje duitse tekst wat iets verderop staat) netjes in een lijstje in de schuur hangen.
(Voor het geval ik niet meer weet hoe het eindresultaat van mijn restauratie-projekt moet worden, kan ik even spieken) :D. -
AuteurBerichten