RODE ASCONA SPORT het trieste einde

Forumindex Forums Modellen Ascona RODE ASCONA SPORT het trieste einde

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17207765
    minke
      Lid sinds:
      13 January 2008

      Vandaag de rode ascona sport (althans wat er van over was) naar de oud ijzer boer gebracht. :cry
      Totaal gewicht: 220 kg. Alles wat nog enigszins te gebruiken was hebben we er afgesloopt.

      Zal proberen in de loop van de komende dagen een ‘foto-impressie’ op het forum te zetten.

      Dit was hem in betere tijden.
      Dit had ‘mijn auto’ moeten worden. Ik vond hem wel heel erg mooi. Maar helaas van dichtbij was t niet zo best

      Wordt vervolgd………………

      #17430446
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        heb je toevallig nog n nette motrkap over gehouden dan;):hmmz

        #17430447
        minke
          Lid sinds:
          13 January 2008

          Ik heb de motorkap bewaard. Is ook niet in al te beste staat, maar aangezien ik nog geen beter exemplaar heb gevonden, bewaar ik hem nog even.

          Beter een motorkap van mindere kwaliteit, dan helemaal geen motorkap niewaar.

          #17430448
          minke
            Lid sinds:
            13 January 2008

            Even bij het begin beginnen.
            De ascona was van onze buurman en ik was als een blok gevallen voor deze ascona.
            De buurman verhuisde en ik zou de ascona overnemen.

            Hij is eerst elders ondergebracht.

            Daar kon hij op de brug en zou het laswerk worden gedaan.
            Helaas ontdekten we dat dit eigenlijk een ‘gebed zonder eind’ zou worden.
            Thuis hadden we nog geen plek (schuur was nog niet klaar), dus de ascona stond buiten. Daar werd hij niet beter van. Maar op een goede dag, kwam hij naar huis en mocht hij even onder dak.

            Inmiddels hadden we ook het casco van een zwarte ascona sport naar huis gehaald.
            Omdat de tractor naar binnen moest, moest de ascona weer naar buiten en toen kon het sloopwerk beginnen.

            De rode ascona was de donor voor de zwarte dus eerst alle kabels maar losgehaald en alles van labels voorzien.
            Dan weten we later in elk geval wat waar voor is.

            Deuren/spatborden/motorkap etc verwijderd, ramen er voorzichtig uitgepeuterd enz. Deuren was een vervelend klusje trouwens. Toen werd het al behoorlijk kaal. De neus er afgeflext, zodat we meer ruimte hadden om de motor er uit te halen

            En toen mocht hij eindelijk op zijn kant. (Die traditie hebben we van de buurman overgenomen.)
            De assen er af halen was ook een behoorlijke klus.

            Leuk om daarna even een truukopname te maken. Dit is niet wat het lijkt……………
            Spatbord hangt er los aan, zo ook de deur en de wielen staan er los voor:kewlpics

            Later meer, dan eerst wat foto’s van de gebreken

            (

            #17430449
            minke
              Lid sinds:
              13 January 2008

              Zoals beloofd wat foto’s van een paar nogal krokante plekjes.
              Er was kennelijk ook al eerder aan deze ascona gelast.
              Er was al een stuk op de dorpel gelast (aan 3 kanten, maar niet aan de bovenkant :( )


              Bekend probleem geloof ik. Waren ook al eens vernieuwd

              Dat was een stukje bodem. Als we dit goed hadden willen doen, hadden we een groot deel van de bodem moeten vernieuwen.

              Leuk, zulk dorpelwerk! Mede dankzij de side-skirts??

              Wordt wederom vervolgd. Dan de ‘finale’

              #17430450
              2000
              Moderator
                Lid sinds:
                30 June 2004

                vind het rot-zijn-gehalte mee vallen, overal waar hij hoort te roesten, daar roest het ook.:P zonde dat ie weg is
                Neemt niet weg dat ik wel heel benieuwd ben naar de zwarte:thumbup was mijn eerste auto, en ooit……………..

                #17430451
                minke
                  Lid sinds:
                  13 January 2008

                  Inderdaad, heel erg zonde.
                  Maar dit was een projekt waar wij als beginnend ascona-opknappers niet aan
                  konden beginnen. Dan was hij klaar geweest als wij rijp voor het bejaardenhuis zijn.
                  De foto’s laten ook niet alle gebreken zien, er was nog veel meer mis.
                  (Maar, eerlijk is eerlijk, als mijn ‘ascona steun en toeverlaat ex buurman’ niet ziek was geworden, had ik er aan durven beginnen.)

                  We gaan (met hulp van………)proberen van de zwarte iets moois te maken.
                  1e laswerk is al gedaan, we hebben begin.

                  #17430452
                  2000
                  Moderator
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    origineel gepost door minke
                    Inderdaad, heel erg zonde.
                    Maar dit was een projekt waar wij als beginnend ascona-opknappers niet aan
                    konden beginnen. Dan was hij klaar geweest als wij rijp voor het bejaardenhuis zijn.
                    De foto’s laten ook niet alle gebreken zien, er was nog veel meer mis.
                    (Maar, eerlijk is eerlijk, als mijn ‘ascona steun en toeverlaat ex buurman’ niet ziek was geworden, had ik er aan durven beginnen.)

                    We gaan (met hulp van………)proberen van de zwarte iets moois te maken.
                    1e laswerk is al gedaan, we hebben begin.

                    ok :thumbup:thumbup

                    maar de algemene mening op dit forum is: dit soort topics horen foto’s bij ;)

                    #17430453
                    minke
                      Lid sinds:
                      13 January 2008

                      dan nu de finale


                      daar gaat hij voor de laatste keer


                      handig dat ze daar een heftruck hadden


                      die bracht hem naar zijn eindbestemming


                      AU!!


                      dat doet pijn


                      nog even stuiteren


                      oppakken

                      die zien we nooit meer……….terug:cry:cry:cry:cry:cry

                      #17430454
                      imported_piet
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        29 September 2004

                        jammer maarja als het werk niet meer loont en een betere ervoor terug kan komen zou ik ook die keuze maken:)

                        #17430455
                        corres
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 April 2006

                          minke minke minke toch…….
                          je lijkt wel familie van deze mensen:jerry



                          #17430456
                          minke
                            Lid sinds:
                            13 January 2008

                            Voorzover bekend geen familie.

                            Eigenlijk vindt ik het einde van de rode meer zonde dan het einde van deze zwarte.
                            (Hoewel: elke ascona sport die verdwijnt is zonde )

                            Deze zwarte heeft 2 deuren teveel, maar dat is mijn mening.
                            Zullen vast anderen zijn die 4 deurs mooier vinden

                            #17430457
                            corres
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              12 April 2006

                              ja is wat van te zeggen.
                              maar zou toch wel heel graag een nette sport hebben.
                              als dat toevallig een 4 deurs was had ik er niet ECHT problemen mee haha

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.