Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
het koelwater komt goed op temperatuur en de meter blijft ook altijd op bijna precies dezelfde stand staan.
die ratel kan ik geen duidelijke lijn op trekken, soms doetie het als ik koud start, maar soms ook weer als de motor warm is. vaak is het weer even weg als ik olie bijvul maar niet altijd, soms ratelt hij ook als de olie wel op peil staat, dus ik snap daar geen bal meer van…?
en wat betreft naar de dealer gaan, dan ratelt dat ding dus juist weer nooit als je daar staat.
blok is uit 2003 en heeft pas 80.000km gelopen, is het niet zo dat er een modificatie is geweest ofzo op deze constructiefout van de kettingspanner? de Z2.2SE loopt toch al wel wat langer mee dacht ik??
die drab zit ook een klein beetje aan de onderkant van de vuldop zelf ja.
de auto wordt afwisselend gebruikt voor lange en korte ritten.
zou het dan toch iets van condens kunnen zijn?
kan dit er ook voor zorgen dat de hydraulische klepstoters en/of de distributiekettingspanner soms niet goed werken en een ratelend geluid veroorzaken?
gewoon de accu kapot! naja ook weer opgelost, dit mag op slot!
de startmotor doet het wel als ik met startkabels start. als ik probeer op mn eigen accu te starten dan hoor ik alleen een klik en gaan alle dashboard lampjes helemaal uit, ik denk omdat er dan geen spanning of stroom genoeg is om em rond te laten draaien. dat motorstoringslampje brand volgens mij altijd als er te weinig stroom is, in ieder geval weet ik toevallig dat dat bij alfa wel zo werkt.
uit laten lezen zou wel een optie kunnen zijn als ik dat ding maar van zn plek kreeg..
is dit dezelfde EGR klep zoals bij VW op de TDI motoren zit? die wordt hier op het werk wel veelvuldig bij de leasebakken afgeblind met een home made blindplaatje. EGR staat hierbij voor Exhaust Gas Recirculation klep en hij gooit dus eigenlijk bij vollast uitlaatgassen terug in het inlaatspruitstuk, waardoor de motor “geremd” wordt en de cilinders niet volledig met verse zuurstof en brandstof gevuld worden. op zo n TDI scheelt het ongeveer 10 pk schijnt. het zit erop omdat bij de typegoedkeuring van een motorblok bepaalde waarden behaald moeten worden die later bij de APK nooit meer bekeken worden.
zit dit ook op een ecotec 2.2 16V?
-
AuteurBerichten