Startprobleem/stroomprobleem

Forumindex Forums Techniek Elektrische problemen Startprobleem/stroomprobleem

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17207000
    michie1983
      Lid sinds:
      5 January 2006

      het volgende heeft zich bij mijn astra G Z22SE uit 2003 voorgedaan. auto proberen te starten, alle controlelampjes op het dashboard branden heel flauw bij sleutel in contactslotstand II. bij het doordraaien van de sleutel tbv straten van de motor gaan alle lampjes uit en gebeurt er verder niks. Op de accu meet ik gewoon 12,5 Volt, wanneer de motor niet draait en als ik de motor heb gestart dmv startkabels dan meet ik ongeveer 13,8 Volt. dit zou dan toch moeten betekenen dat de accu in ieder geval bijgeladen wordt , de dynamo werkt en ook dat hij genoeg spanning zou moeten hebben om de auto te kunnen starten??
      Het kijkglaasje op de accu is ook gewoon groen. accu is vrij nieuw ook misschien een jaar oud, het is een 66Ah uitvoering.
      wanneer ik de sleutel in stand II zet dan gaat de benzinepomp normaalgesproken een aantal seconden lopen, dat gebeurt nu ook alleen met een raar hard geluid (ik denk omdat hij te weinig stroom krijgt ofzo?) de auto op en van het slot doen met de afstandbediening gaat ook niet. de ramen kan ik ook niet meer electrisch bedienen.

      dit probleem heeft zich plotseling voorgedaan, nog geen kwartier geleden had ik de auto nog gewoon kunnen starten en gewoon kunnen rijden.

      toen ik de motor aan de praat had gekregen met de startkabels om naar huis te kunnen komen werkte ook niet alles normaal. het motorstoringslampje brandde continue en zodra ik bij stationair toerental stuurde viel de motor uit. dus de auto maar met flink tussengas telkens naar huis weten te sturen. maar nu de vraag: WAT KAN DIT NOU ZIJN EN WAAR MOET IK ZOEKEN?

      #17401728
      IMpY
        Lid sinds:
        18 July 2005

        uitlaten lezen bij de dealer als je een motorstoring hebt gehad. Kan iets van een zekering zijn of een relais! doet de startmotor het wel???

        groeten Twan

        #17401729
        michie1983
          Lid sinds:
          5 January 2006

          de startmotor doet het wel als ik met startkabels start. als ik probeer op mn eigen accu te starten dan hoor ik alleen een klik en gaan alle dashboard lampjes helemaal uit, ik denk omdat er dan geen spanning of stroom genoeg is om em rond te laten draaien. dat motorstoringslampje brand volgens mij altijd als er te weinig stroom is, in ieder geval weet ik toevallig dat dat bij alfa wel zo werkt.

          uit laten lezen zou wel een optie kunnen zijn als ik dat ding maar van zn plek kreeg..

          #17401730
          michie1983
            Lid sinds:
            5 January 2006

            gewoon de accu kapot! naja ook weer opgelost, dit mag op slot!

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.