Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dikke lol… dat waren wij ja :D
Was even een bakkie komen doen, joh… en er was ook nog wel een sateh’tje over :PHier is de rest (ontbreken er drie als ik goed heb geteld)
Hallo Paul,
welkom in de Omega-gelederen :)
Zonde van die A-stijl maar is redelijk makkelijk te vervangen.
Als ik mij niet vergis zit ie alleen ‘geklikt’.
Ik zou eens in de TIS moeten kijken hoe ze het officieel doen ;)Ook van mijn kant: veel plezier met jouw nieuwe aanwinst :thumbup
Mijn advies: toch eerst even langs de VOD en de foutcodes uit laten lezen.
Nu is, en blijft, het gissen naar een storing.Mijn vermoeden is ook een slechte massa of dynamo.
Bijzonder mooi exemplaar.
Uniek en naar jouw smaak.
Wees er zuinig op (maar dat gaat wel goed komen, als ik dat zo lees :) )
Verzending vanuit UK naar NL is best wel prijzig.
Schrik daar niet van…Is de EGR klep niet toevallig afgedopt en zit er nu een klein gaatje in deze ‘dichte pakking’? (zelf gemaakte pakking oid?)
Ik ben serieus met deze Omega (met de eigenaar dan) in onderhandeling geweest.
Paar punten waar het voor mij op afketst:
Motor herkomst is onbekend.
Motormanagement is er niet 1 van een Omega (Y57SE).
De boardcomputer van de Omega ‘klaagt’ dus ook continue over olie-, water- en weet ik wat voor een foutmeldingen allemaal.
Koppelingsplaten moeten vervangen worden.
Versnellingsbak heeft een lek(je) achterop.
Auto is NIET omgekeurd (hij rijdt nu nog steeds rond als een 2.6 V6). De huidige eigenaar had geen zin in extra belasting. Dit wil zeggen dat ie in NL helemaal omgekeurd moet worden in Lelystad. Kosten ~€ 960,-
Differentieel achter is NIET vervangen. Of deze diff die extra pk’s aan kan, betwijfel ik.
Uitlaat is een mengelmoes van onderdelen en moet eigenlijk aangepast worden naar de huidige motorisering.
Ruitenwissers komen niet terug in hun normale 0-stand.
Toerenteller klopt niet (logisch, de boardcomputer denkt nog steeds dat er een 2.6 V6 achter hangt).
De eigenaar vindt hem te duur (worden) en gaf wel toe dat ie een (flink) slok(je) lust…Het moet dus een hobby object zijn, wil je hier op in gaan.
Is dat het geval, dan koop je een leuke wagen :)Gaat helaas niet…
En omdat ik te lui ben om het hele verhaal over te typen… :jerryOf even op Mobile.de en/of Autoscout24.de kijken.
Importeren loont :)Dat klopt.
Maar waarom ie dat bij Slurpy dan in het begin van zijn rode gebied doet, is mij even een raadsel… :wtfHè… Jack is me (weer) voor geweest…
Welkom Frank :D
Enne: FEAUTEAUX !! :kewlpics :P:D
Maar nu zeg ik ook, net zoals Nick: PICS !! :jerry
Waarom denk je dat, Nick ?
Volgens mijn info is dat namelijk nummer 0507D
Die pics staan op marktplaats…. welke pics wil je nog meer dan ?Ook het RDW vindt overigens dat het een Lotus is :jerry
[EDIT]
Oh, wacht je bedoelt die van GooneyBird…
Ik heb niks gezegd :afroDát vraag ik mij ook af :P
Voor dat geld zeker de moeite waard, vind ik :)
Veel plezier toegewenst i.i.g. :D
Zo dan… Dat moet heftig zijn geweest.
Sterkte Dopke, maar dat gaat wel weer goed komen, let maar op :)origineel gepost door Slurpy
Ik kan niet. Moeder de vrouw is uitgeteld voor de 24ste. Dan krijgt Eva er een broertje of zusje bij.:)Gewoon meenemen die kleintjes, Michel… die eten toch niet zoveel, dus daar rekenen we niks extra’s voor :D :jerry
Mooi exemplaar heb je daar weten te scoren, Proosjuh :thumbup
Erg mooie grill ook. Die heb ik niet veel vaker gezien…
Is dat overigens lak-zwart, die kleur? Daar kan Sjors-V6 je alles over vertellen…
Kom die anders zelf eens bekijken: http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=125528 :DEn controleer je achterveren eens.
Kan goed zijn dat de spiraalveren zijn gebroken en ie dus iets dieper ligt dan ie ontworpen is.
Dit betekent weer een grotere negatieve camber, wat resulteert in een set (verkeerd) afgesleten banden.
Ik doe over het algemeen 40-/50.000 km met een set banden. Dan worden ze wel halverwege van voor naar achter omgelegd (en vice versa).Oh en ontopic :jerry
Gewoon afkoppelen. Kan ook middels de zekering in de zekeringkast onder de motorkap (weet zo even het nummer niet uit mijn hoofd).Zo dan… dit is een fijne pagina :wub
Neem mij niet kwalijk, maar ik heb even het e.e.a. bij elkaar geveegd en flink gejat: http://www.opelomegaportal.nl/?page_id=60
Mijn dank naar de verschillende personen die een bijdrage hebben geleverd :wors
Stukje bij beetje komt er meer info op/aan en bij :thumbup
Da’s niet eerlijk, Jacco… jij hebt voorkennis :P
@ stillekracht: kun je nog steeds lezen hoor: Klikker_de_Klik :angel
Hey Hendrik,
welkom hier :)
Idee’tjes voor jouw probleempjes:
1) zit er wel genoeg vloeistof in jouw airco (en staat ie op druk)? Kun je laten controleren bij de VOD.
2) zoals Roekenest als zegt: waarschijnlijk krukas sensor (even je boardcomputer bij de VOD uit laten lezen)
3) waarschijnlijk kabelverbinding/-breuk van (zij-)airbag in bestuurderstoel (bekend probleemje); ff een tie-wrap om de stekkers (IN je rugleuning)
4) als jouw benzine-filter niet goed zou zijn, zou je over het hele toerenbereik ‘last’ moeten hebben. Ook hier vraag ik mij hetzelfde als Roekenest af… wellicht zit zelfs één van je tandwielen niet goed (vast)…Bel Hans van der Horst eens.
Ik heb er persoonlijk geen ervaringen mee, maar je kunt er zeker een kwartje aan wagen, denk ik.
Zitten net over de grens in Duitsland. Hij spreekt overigens gewoon NL’s :)origineel gepost door andrew2
origineel gepost door J-Omega
Xedrah heeft ook een zilvergrijze geimporteerd. Maar het zal idd wel Metaalhaast geweest zijn.Laat tie donderdag nou weer langszij komen, nu wat meer tijd gehad om die Omi te observeren, open dakkie, 3.0 V6 op LPG en oranje stadslichtjes in de voorpinkers. En een big smile achter het stuur :D
Wel toevallig dat ik ‘m 2 dagen achtereen tegenkom en nimmer eerder gezien heb, terwijl ik ook bijna dagelijks die A15 bij Rotterdam heen en weer aftuf. Alhoewel, deze Omega rijdt nog maar sinds eind januari over Neerlands asfalt.
Andrew
Hey Andrew,
leuk om te lezen dat ik ook eens gespot ben (met een smile, nog wel :P )
Kan niet missen… dat van embleemloos, USA pinkers, open dak etc…
Ik heb jou zeker ook gespot, ben alleen nog niet zeker of jij die blonde schone was met dat mooie lange, blonde haar (die er bij Hardinxveld-Giessendam af moest) of die vent met gezin, die er ook al bij Hardinxveld-Giessendam af moest (maar toen vanuit Rotterdam).
Die laatste had iets van **-GB-** in het kenteken als ik het goed herinner… maar dat is inmiddels al ruim 2 weken geleden en ik ben een week behoorlijk ziek geweest (afgelopen week), dus jullie hebben mij moeten missen…Ik rij de A15 overigens al bijna 10 jaar op-en-neer…
De eerste 4 jaar in/met een zilverkleurige Vectra (lease) en daarna 4,5 jaar in onze Omega (die zwarte B2 op de foto die Sjors hierboven laat zien) en sinds Januari in de (inmiddels bekende) zilveren B2.
Deze wordt binnenkort nog wat herkenbaarder…
Hou het zusterforum in de gaten… dan zien jullie wel wat ik bedoel ;)Oi… jij speelt vals !!
Je houdt hem gewoon vast…. want ik zie de nietjes nergens zitten :jerry
-
AuteurBerichten