erg dikke omi!!!!

Forumindex Forums Modellen Omega erg dikke omi!!!!

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17226259
    sw_reijnders
    Deelnemer
      Lid sinds:
      27 October 2005

      even jullie wat inspiratie bij brengen :jerry

      ik vind dit toch wel een ERG dik exemplaar :wors

      http://www.pistonheads.com/sales/2084694.htm

      Die gast die dacht waarschijnlijk . . . wat ze in Rüsselsheim kunnen, dat kan ik ook king:

      #17732288
      Astraman
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 July 2004

        Schijnt heel goed te doen te zijn met holden en andere gm onderdelen, in principe is de b2 met hogere motorkap er zelfs op voorbereid omdat er toen even een v8 zou komen, alleen was die afgeblazen op ’t laatst. Zouden ze niet stabiel krijgen ofzo….klopt niet want in Australië heb je zijn broertje en die rijden vollop met de 5.7 in de rondte en ook met de 6.0 tot dik 500pk op ’t zelfde chassis!

        Wel vet want ik heb er welleens over nagedacht (jeweetwel, van die -wat zou je doen als je geld teveel hebt- momenten) maar had nog nooit gezien dat iemand het ook in praktijk had gedaan.

        De vetste omega vind ik nog die maffe zweed die een lexus v8 turbo in z’n omi heeft met 1005 pk, en zonder comprismissen, alle luxe zit er nog in, ze hebben die getest op de mercedes testbaan tot 357 km/uur geloof ik en toen moesten ze stoppen want de differentieel olie raakte aan de kook!

        #17732289
        vectra2004gts
        Deelnemer
          Lid sinds:
          25 August 2007

          mooie wolf in schaaps kleding :wors jammer dat het stuur op de verkeerde kant zit

          #17732290
          Botho
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 May 2009

            de motor is om te kwijlen maar vind het verder nou niet zo bijzonder

            #17732291
            MetalRush
              Lid sinds:
              17 November 2004

              Ik ben serieus met deze Omega (met de eigenaar dan) in onderhandeling geweest.

              Paar punten waar het voor mij op afketst:
              Motor herkomst is onbekend.
              Motormanagement is er niet 1 van een Omega (Y57SE).
              De boardcomputer van de Omega ‘klaagt’ dus ook continue over olie-, water- en weet ik wat voor een foutmeldingen allemaal.
              Koppelingsplaten moeten vervangen worden.
              Versnellingsbak heeft een lek(je) achterop.
              Auto is NIET omgekeurd (hij rijdt nu nog steeds rond als een 2.6 V6). De huidige eigenaar had geen zin in extra belasting. Dit wil zeggen dat ie in NL helemaal omgekeurd moet worden in Lelystad. Kosten ~€ 960,-
              Differentieel achter is NIET vervangen. Of deze diff die extra pk’s aan kan, betwijfel ik.
              Uitlaat is een mengelmoes van onderdelen en moet eigenlijk aangepast worden naar de huidige motorisering.
              Ruitenwissers komen niet terug in hun normale 0-stand.
              Toerenteller klopt niet (logisch, de boardcomputer denkt nog steeds dat er een 2.6 V6 achter hangt).
              De eigenaar vindt hem te duur (worden) en gaf wel toe dat ie een (flink) slok(je) lust…

              Het moet dus een hobby object zijn, wil je hier op in gaan.
              Is dat het geval, dan koop je een leuke wagen :)

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.