Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Het enige wat werkt is de verlichting en de richtingaanwijzers. De rest niet. Tellers en meters niet en de controle lampjes daaronder ook niet. ANWB is vanmorgen geweest en die dacht dat de stekker erachter los zat. Dit bleek ook niet het geval. Vanmiddag maar langs een garage gereden. Die kon het zo vlug ook niet vinden. Zaterdagmorgen heb ik een afspraak daar.
Dank je wel Bart,
Ik ga het dan maar voorlopig maar laten voor wat het is.
Misschien van de zomer hier eens naar gaan kijken.Heb nu vakantie en het CV-probleem verder opgepakt.
De motor in de bestuurdersportier vervangen, maar het werkt nog steeds niet.
Samen met een electricien aan de slag gegaan en als je de bestuurdersportier open en dicht doet van binnen uit hoor je de kiekert schakelen. We hebben de stekker van de kiekert doorgemeten en deze geeft de goede spanning.
Echter op de stekker van de motor van de bestuurdersportier staat geen spanning.
Het slot van de kofferbak bleek defect te zijn en blokkeerde (Daardoor kon deze niet meer op slot).
Heb het stangetje voor voorlopig even losgekoppeld, zodat deze nu wel op slot kan.Heb het vermoeden dat het in de kabel zit van de kiekert naar de motor van de bestuurdersportier.
Want als het goed is vertrekken de rest van deze kabels van de motor naar alle andere portieren, of is dit vanaf de kiekert?Heb hem vanmorgen laten uitlezen met de computer en deze gaf aan dat de CPU-module niet best meer was en dat er iets met een vergrendelings motor was. Welke gaf hij niet aan. Voor de kiekert heb ik het paneel verwijderd van het interieur en deze hoor je wel schakelen.
Op de computer zag je ook of het linkerportier vergrendeld of ontgrendeld was, maar mist schijnbaar toch een signaal.
En omdat dit het enige portier is waar een sleutel in kan, werd toch geadviseerd het motortje te gaan vervangen.Wat is een CPU-module, waar zit deze verstopt en in hoeverre heeft dit er wat mee te maken.
@Stefan662 wrote:
Zo een module heet een kiekert.
Het zit bij de voeten van de bijrijder.
Trek het stekkertje eens los en spuit het in met wat contact spray.Ik zal dat vanavond gelijk even doen, bedankt voor de tip.
Ja een B-Vectra Caravan uit 1998
Jawel, heb deze regelmatig gebruikt.
De sleutel naar rechts draaien kan ik de kofferbak openen en naar links draaien op de kofferbak af te sluiten en in horizontale stand om de sleutel er uit te halen.
Dit is ook zo toen het nog wel normaal functioneerde.Kan je deze cv-module ook doormeten (testen) met een multimeter?
@bart-gsi wrote:
komen jouw problemen overeen met deze??(los van door de wasstraat heen gaan)
viewtopic.php?f=13&t=190700
ik denk toch dat je bij je CV module moet kijken… die zit aan de bijrijders kant voorin achter een zwarte plastic kap (weet zo snel niet de benaming van dit deel van je interieur)Dank u wel, dit lijkt er zeker veel op. Ik rij zaterdagochtend even langs de Opel en dan sluiten ze hem maar even op de computer aan, dan weet ik misschien zeker wat er defect is.
@arjontje wrote:
Slot van de achterklep een kwartslag naar rechts draaien. En het slot in die stand laten staan.
Dan zou die op slot moeten zitten.Er is toch iets is met het elektra gedeelte van het slot in de bestuurders deur.
wat gebeurt er als het (met de bestuurders deur dicht) het knopje in de deur indrukt.De sleutel een kwart slag draaien van de kofferbak gaat niet op.
Ik moet de sleutel terug naar horizontale stand draaien anders krijg ik de sleutel er niet uit, maar dan is deze niet op slot.
En van binnen uit maakt helaas geen verschil.Dat is net het probleem, als ik de sleutel omdraai gaat alleen de bestuurdersportier open.
De rest moet nu van binnenuit geopend worden en de achterklep van de kofferbak is niet meer af te sluiten.
Als ik de sleutel hier in het slot steek, kan ik draaien wat ik wil, maar er gebeurd niets.Zekeringen heb ik nagelopen en deze zijn intact.
Ik vertrouw de sleutel toch ook niet helemaal.
De knop die gerepareerd is om op slot te doen licht op als je deze indrukt is goed.
Maar de andere knop om de auto af te sluiten licht niet op.Wat zouden de kosten zijn eventueel voor een nieuwe 2-knops sleutel
Nee, je hoort het normaal ook als je hem vergrendeld of ontgrendeld.
Nu hoor je dat geluid niet meer.
Alle deuren moeten nu apart op slot als we de auto parkeren en de kofferbak van de station krijg ik niet meer op slot.Hallo Eddy,
Ik weet niet of het verschil maakt, maar ik rij zelf met een 2-liter model en heb het veertien dagen geleden laten doen.
350 euro incl. arbeidsloon met een nieuwe waterpomp erbij. Rondbellen loont wel.Met proefrijden stonden ze gewoon normaal, maar éénmaal thuisgekomen en de ruitenwissers gebruikt bleven ze zo staan.
Ik ga er van de week een andere op monteren.Hallo Bartjex88,
Nee, het betreft een Vectra-B-Caravan X2.0XEV volgens de kentekenpapieren.
Hallo Beurjean,
Dat hebben we inderdaad al geprobeerd, maar de eindstop is niet zoals normaal.
We konden het probleem hier niet mee verhelpen, helaas.Dank je wel, ga hier van de week mee aan de slag.
-
AuteurBerichten