Centrale vergrendeling Opel Vectra B

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Centrale vergrendeling Opel Vectra B

  • Dit onderwerp is leeg.
22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Berichten
  • #17271602
    meridabiker2012
    Deelnemer
      Lid sinds:
      29 April 2014

      Afgelopen zondag de auto gewassen met een hogedrukspuit en de handgrepen het sop er ook goed uitgespoeld.
      Niet veel later deed de centrale vergrendeling het niet meer, terwijl ik hier nooit geen problemen mee heb gehad.
      Ik dacht in eerste instantie dat er water in gekomen was, maar dit zou niet moeten kunnen.
      Batterij vervangen, maar dit verhielp het ook niet. In de sleutel was een drukknopje kaduuk en deze heeft mijn buurman (Electricien) vervangen en een nieuwe gesoldeerd, maar het probleem is er nog steeds.
      Heb de accu-kabel al losgehaald om deze te resetten en geprobeerd volgens de manual de sleutel opnieuw te herkennen, maar ik kom er niet meer uit.

      Weet er iemand raad, of is het verstandiger langs de garage te rijden en de auto even uit te lezen.

      #18282183
      bart-gsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 July 2012

        Gaan wel alle sloten open als je manuel ontgrendeld?? And zou je je cv module even na moeten lopen

        #18282184
        meridabiker2012
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 April 2014

          Nee, je hoort het normaal ook als je hem vergrendeld of ontgrendeld.
          Nu hoor je dat geluid niet meer.
          Alle deuren moeten nu apart op slot als we de auto parkeren en de kofferbak van de station krijg ik niet meer op slot.

          #18282185
          midnight black
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 December 2011

            Heb je de zekering al gecontroleerd? Een beetje vocht kan dat systeem echt wel tegen trouwens.

            #18282186
            meridabiker2012
            Deelnemer
              Lid sinds:
              29 April 2014

              Zekeringen heb ik nagelopen en deze zijn intact.
              Ik vertrouw de sleutel toch ook niet helemaal.
              De knop die gerepareerd is om op slot te doen licht op als je deze indrukt is goed.
              Maar de andere knop om de auto af te sluiten licht niet op.

              Wat zouden de kosten zijn eventueel voor een nieuwe 2-knops sleutel

              #18282187
              midnight black
              Deelnemer
                Lid sinds:
                14 December 2011

                Ja maar als je de ab niet vertrouwd dan moet ie toch gewoon met de sleutel in het slot werken: 1x rechtsom is opvslot nog eens is safe lock/ evt alarm. Zelfde geldt voor knopje van bestuurder portier moet ook werken als deur dicht is.

                #18282188
                meridabiker2012
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  29 April 2014

                  Dat is net het probleem, als ik de sleutel omdraai gaat alleen de bestuurdersportier open.
                  De rest moet nu van binnenuit geopend worden en de achterklep van de kofferbak is niet meer af te sluiten.
                  Als ik de sleutel hier in het slot steek, kan ik draaien wat ik wil, maar er gebeurd niets.

                  #18282189
                  arjontje
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    31 March 2006

                    Slot van de achterklep een kwartslag naar rechts draaien. En het slot in die stand laten staan.
                    Dan zou die op slot moeten zitten.

                    Er is toch iets is met het elektra gedeelte van het slot in de bestuurders deur.
                    wat gebeurt er als het (met de bestuurders deur dicht) het knopje in de deur indrukt.

                    #18282190
                    bart-gsi
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      7 July 2012

                      komen jouw problemen overeen met deze??(los van door de wasstraat heen gaan)
                      viewtopic.php?f=13&t=190700
                      ik denk toch dat je bij je CV module moet kijken… die zit aan de bijrijders kant voorin achter een zwarte plastic kap (weet zo snel niet de benaming van dit deel van je interieur)

                      #18282191
                      meridabiker2012
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        29 April 2014

                        @arjontje wrote:

                        Slot van de achterklep een kwartslag naar rechts draaien. En het slot in die stand laten staan.
                        Dan zou die op slot moeten zitten.

                        Er is toch iets is met het elektra gedeelte van het slot in de bestuurders deur.
                        wat gebeurt er als het (met de bestuurders deur dicht) het knopje in de deur indrukt.

                        De sleutel een kwart slag draaien van de kofferbak gaat niet op.
                        Ik moet de sleutel terug naar horizontale stand draaien anders krijg ik de sleutel er niet uit, maar dan is deze niet op slot.
                        En van binnen uit maakt helaas geen verschil.

                        #18282192
                        meridabiker2012
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          29 April 2014

                          @bart-gsi wrote:

                          komen jouw problemen overeen met deze??(los van door de wasstraat heen gaan)
                          viewtopic.php?f=13&t=190700
                          ik denk toch dat je bij je CV module moet kijken… die zit aan de bijrijders kant voorin achter een zwarte plastic kap (weet zo snel niet de benaming van dit deel van je interieur)

                          Dank u wel, dit lijkt er zeker veel op. Ik rij zaterdagochtend even langs de Opel en dan sluiten ze hem maar even op de computer aan, dan weet ik misschien zeker wat er defect is.

                          #18282193
                          meridabiker2012
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            29 April 2014

                            Kan je deze cv-module ook doormeten (testen) met een multimeter?

                            #18282194
                            arjontje
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              31 March 2006

                              @meridabiker2012 wrote:

                              @arjontje wrote:

                              Slot van de achterklep een kwartslag naar rechts draaien. En het slot in die stand laten staan.
                              Dan zou die op slot moeten zitten.

                              Er is toch iets is met het elektra gedeelte van het slot in de bestuurders deur.
                              wat gebeurt er als het (met de bestuurders deur dicht) het knopje in de deur indrukt.

                              De sleutel een kwart slag draaien van de kofferbak gaat niet op.
                              Ik moet de sleutel terug naar horizontale stand draaien anders krijg ik de sleutel er niet uit, maar dan is deze niet op slot.
                              En van binnen uit maakt helaas geen verschil.

                              Vol pompen met WD40 je hoort je sleutel er uit te kunnen halen. Zal wel stroef gaan omdat je dat nooit gebruikt hebt.

                              #18282195
                              meridabiker2012
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                29 April 2014

                                Jawel, heb deze regelmatig gebruikt.
                                De sleutel naar rechts draaien kan ik de kofferbak openen en naar links draaien op de kofferbak af te sluiten en in horizontale stand om de sleutel er uit te halen.
                                Dit is ook zo toen het nog wel normaal functioneerde.

                                #18282196
                                arjontje
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  31 March 2006

                                  hmm maf zo werkte het bij mij wel.
                                  Is een b Vectra?.

                                  Maar ja het hoofd probleem is dat de cv niet werkt.
                                  ik kan even geen stroom schema vinden.

                                  #18282197
                                  meridabiker2012
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    29 April 2014

                                    Ja een B-Vectra Caravan uit 1998

                                    #18282198
                                    Stefan662
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      4 August 2012

                                      Zo een module heet een kiekert.
                                      Het zit bij de voeten van de bijrijder.
                                      Trek het stekkertje eens los en spuit het in met wat contact spray.

                                      #18282199
                                      meridabiker2012
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        29 April 2014

                                        @Stefan662 wrote:

                                        Zo een module heet een kiekert.
                                        Het zit bij de voeten van de bijrijder.
                                        Trek het stekkertje eens los en spuit het in met wat contact spray.

                                        Ik zal dat vanavond gelijk even doen, bedankt voor de tip.

                                        #18282200
                                        meridabiker2012
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          29 April 2014

                                          Heb hem vanmorgen laten uitlezen met de computer en deze gaf aan dat de CPU-module niet best meer was en dat er iets met een vergrendelings motor was. Welke gaf hij niet aan. Voor de kiekert heb ik het paneel verwijderd van het interieur en deze hoor je wel schakelen.
                                          Op de computer zag je ook of het linkerportier vergrendeld of ontgrendeld was, maar mist schijnbaar toch een signaal.
                                          En omdat dit het enige portier is waar een sleutel in kan, werd toch geadviseerd het motortje te gaan vervangen.

                                          Wat is een CPU-module, waar zit deze verstopt en in hoeverre heeft dit er wat mee te maken.

                                          #18282201
                                          bart-gsi
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            7 July 2012

                                            CPU van je vergendeling is de kiekert module… die dus aan de bijrijderskant achter het zwarte plastic paneeltje zit voor je portier en onder je dashboardkastje.. dus het paneel weg halen dan zou je er zo bij kunnen komen
                                            het stuurt al je sloten aan wanneer jij op je afstandbediening drukt om je auto te vergrendelen of the ontgrendelen…

                                            het motortje in de deur zou ik bij de garage laten vervangen.. dit i.v.m. dat er achter je paneel een plaat zit dat betrekking heeft met je airbags ( althans bij in mijn vectra zit die plaat er wel) als deze er niet zit zou je er zo bij kunnen…

                                            #18282202
                                            wim-v6
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              12 August 2005

                                              Meestal gewoon een motor kapot in de deur.

                                              Kiekert Centrale Vergrendelings Computer:
                                              Let op, je deur AB’s zijn hier op geprogrammeerd.

                                              verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                                              #18282203
                                              meridabiker2012
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                29 April 2014

                                                Heb nu vakantie en het CV-probleem verder opgepakt.
                                                De motor in de bestuurdersportier vervangen, maar het werkt nog steeds niet.
                                                Samen met een electricien aan de slag gegaan en als je de bestuurdersportier open en dicht doet van binnen uit hoor je de kiekert schakelen. We hebben de stekker van de kiekert doorgemeten en deze geeft de goede spanning.
                                                Echter op de stekker van de motor van de bestuurdersportier staat geen spanning.
                                                Het slot van de kofferbak bleek defect te zijn en blokkeerde (Daardoor kon deze niet meer op slot).
                                                Heb het stangetje voor voorlopig even losgekoppeld, zodat deze nu wel op slot kan.

                                                Heb het vermoeden dat het in de kabel zit van de kiekert naar de motor van de bestuurdersportier.
                                                Want als het goed is vertrekken de rest van deze kabels van de motor naar alle andere portieren, of is dit vanaf de kiekert?

                                              22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
                                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.