melvin vd berg

Aangemaakte reacties

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: CIH BDP markering #18376327
    melvin vd berg
    Deelnemer
      Lid sinds:
      17 March 2014

      Top dankjewel :good: ! Dan ga ik 1 met 3 gelijk zetten voor 0 graden TDC.

      In reactie op: Compressie 2.0E #18312588
      melvin vd berg
      Deelnemer
        Lid sinds:
        17 March 2014

        Ja dat idee had ik al, je ziet letterlijk de poelie en vliegwiel op en neer bewegen. Krukaslagers hun beste tijd gehad? Ik krijg het idee dat het blok een in elkaar gezet zooitje is :puke .

        In reactie op: Compressie 2.0E #18312586
        melvin vd berg
        Deelnemer
          Lid sinds:
          17 March 2014

          Allemaal bedankt voor de reacties! Ik heb het probleem nog niet kunnen oplossen maar kom nou achter nog iets raars.
          Net nu ik de versnellingsbak heb gedemonteerd merk ik een behoorlijke speling op de krukas (in en uitgaand, axiaal).
          Als ik aan de poelie trek en druk hoor ik een duidelijk ‘beng’ geluid en er zit een speling op van 1.7mm :shock: . Ik kwam hierachter nadat ik aan het vliegwiel zat te trekken en drukken bij demonteren van de versnellingsbak.
          Is het normaal dat de krukasspeling zo veel is?? Wat zijn de fabrieksopgave van de krukasspeling van een 20E?
          Alvast bedankt!

          In reactie op: Compressie 2.0E #18312581
          melvin vd berg
          Deelnemer
            Lid sinds:
            17 March 2014

            Bedankt! Het zou dus mogelijk moeten zijn een 9 inch drukgroep aan een 9.5 inch vliegwiel te monteren?
            Qua gewicht zou een 9 inch vliegwiel wel beter zijn dan een 9.5 inch denk ik.. Ik zal is verder kijken wat ik ga doen. De drukgroep die ik nu heb ontvangen is toch te slecht, vliegwiel moet denk ik ook nog gevlakt worden want die voelt niet vlak meer aan en heeft genoeg roest.

            In reactie op: Compressie 2.0E #18312578
            melvin vd berg
            Deelnemer
              Lid sinds:
              17 March 2014

              Haha nee dat helaas niet ;) . Ik heb er even met de camera in gekeken en alles ziet er netjes uit van binnen. Alleen zijn de zuigers gewoon nog nat. Kleppen gaan ook prima open en dicht.
              Ik verwacht dat als die even gelopen heeft het probleem verholpen moet zijn (dat hoop ik ook :D ).
              Foto’s heb ik even niet kunnen nemen maar ik denk dat ik binnenkort maar even een project/wie ben ik topic maak, veel handiger!

              Nu zit ik nog even met een ander probleem, zoals ik al zei is de motor tijdelijk. Ik probeer een getrag 265 aan een 20E te krijgen (voor een jaar, ook om zeker te weten dat de getrag 265 helemaal in orde is) maar raak een beetje in de war met vliegwiel maten.
              De getrag 265 ingaande as is 10 tands en ik heb een juiste koppeling hierbij (230mm oftewel 9 inch).
              Nu heb ik een vliegwiel + drukgroep gekocht van een 30E en deze blijkt niet 9 inch te zijn maar 9.5 inch (240mm).
              Welk vliegwiel en drukgroep heb ik nodig dan? Van een 2.2E? Die van een 2.4 zou ook 9 inch moeten zijn maar heeft weer geen pasbout en ander draad als ik het goed begrijp…

              In reactie op: Compressie 2.0E #18312573
              melvin vd berg
              Deelnemer
                Lid sinds:
                17 March 2014

                Bedankt voor alle reacties!!
                Ik heb de kleppendeksel er al wel even af gehad.
                In ieder geval bewegen de tuimelaartjes netjes en het ziet ernaar uit dat het hydro stoters zijn (in kan ze iets indrukken als ik kracht zet). Heb verder ook niet echt een idee om te zien of het daadwerkelijk hydro stoters zijn. Lijkt mij wel aangezien ik ze toch ieder een paar milimeter kan indrukken als ze niet onder spanning staan (klep zit dan dicht).
                Ga van het weekend even met een cameratje naar binnen om te zien hoe de cilinderwanden eruit zien en of er misschien water oid in staat ;)

                Als ik trouwens met een paar bar lucht het bougiegat in blaas komt er netjes lucht uit de inlaat als de inlaatklep open staat en hetzelfde verhaal bij de uitlaat (zit alleen een spruitstuk op). Verwacht dus dat het klepgedeelte gewoon goed zit.

                Foto’s volgen :)

                In reactie op: Compressie 2.0E #18312564
                melvin vd berg
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  17 March 2014

                  Hij heeft uiteraard niet gedraaid zonder olie alleen op de startmotor even.
                  Op de ketting en nokkenas zat ook nog een oliefilm dus verwacht niet dat hij 12 jaar heeft stilgestaan.
                  Zal van het weekend even nagaan of er hydraulische of vaste stoters in zitten, niet bij stilgestaan toen ik de deksel eraf had.
                  Ik heb zelf het idee dat er gewoon een enorme hoeveelheid koolaanslag in zit. Misschien dat er een oplos wondermiddeltje bestaat… :???:

                  In reactie op: project kadett c coupe c20xe #18190209
                  melvin vd berg
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    17 March 2014

                    Hoi Bart,

                    Mijn C kadett had 20 jaar stil gestaan.
                    Ik ben begonnen met nieuwe bougies, olie, koelvloeistof en heb verder gekeken of de motor los zat.
                    Toen tank eruit gehaald leeg gegooid, leidingen leeg geblazen (en ofcourse weer terug geplaatst en gevuld) en ben vervolgens gaan starten met bougies die loshangen om te kijken of die vonken en weer wat oliedruk op te bouwen.
                    Dit heb ik een minuut ongeveer gedaan met natuurlijk tussenpauzes.
                    Daarna bougies er weer in en steeds een beetje brandstof in de carburateur.
                    Na een tijdje slaat die wel aan als de brandstof door de leidingen zijn.
                    Daarna verdelerkap met rotor en contactsetje, bougiekabels en v riem vervangen. Kleppen moet ik nog stellen en carburateur mag ook wel gereinigd worden, hij loopt nog niet perfect.
                    Koelvloeistof moet ik nog wel zeker 2x vervangen zit vol roest en andere troep :puke

                    Bij mij heb ik verder het complete remsysteem moeten vervangen op de hoofdremcilinder na.
                    Remcilinders zaten vol roest en waren lek, remschoenen viel de voering er zo vanaf, remleidingen nippels braken direct af en remslangen zaten haarscheurtjes in.
                    Oftewel alles vervangen voor nieuw spul met koperen remleidingen (veiligheid voorop king: ).

                    Rubbers van het onderstel waren bij mij ook aardig verrot (vooral stabilisatorstang), sommige zijn dat nog steeds maar beetje bij beetje vervang ik de boel.
                    Dat er een * op het motornummer is vanaf 1975 klopt volgensmij wel. Bij mij staat het motornummer aan de zijkant (bestuurderskant) links waar de rotor zit. Motor even beetje schoonmaken en hij valt al snel op.
                    Binnenkort ook differentieel olie vervangen en (als ik de vul en aftapplug is kan vinden) ook de bak olie.

                    Success :thumb
                    Vind het altijd een van de leukste klusjes. Veel leuker dan al dat roest en laswerk ;)

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)