CIH BDP markering

Forumindex Forums Techniek Cih CIH BDP markering

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18375184
    melvin vd berg
    Deelnemer
      Lid sinds:
      17 March 2014

      Hallo allemaal,

      Ik heb een 2.0S blok waar ik een zelfbouw injectiesysteem op geplaatst heb (speeduino).
      Nu kom ik er niet uit wat bij deze blokken 0 graden BDP is. Het is allemaal super onduidelijk.

      De 2.0S blok bevat een 9 inch vliegwiel vanwege een getrag 265 (volgensmij uit een cih 3.0 liter).
      Verder bevat het blok een 2.4 CIH krukaspoelie wegens de tandjes voor me krukassensor. Hier zit geen duidelijke markering op.

      Nu probeer ik dus 0 graden BDP te vinden.

      De onderstaande site geeft aan dat het balletje bij het vliegwiel met het pijltje moet uitlijnen om 5 graden BDP te hebben.
      https://www.mantablog.nl/onderhoud/cih-ontsteking-tijdstip-afstellen

      Echter onderstaande site geeft weer aan dat het balletje bij het pijltje 0 graden BDP is.
      http://www.opelclub.com/TuneUpPart1bJune2006.pdf

      Aan het nokkenastandwiel is moeilijk op te halen of het nou 5 graden of 0 graden is.
      Ook is er na het pijltje (2) nog een balletje (3) te vinden aan het blok net zoals onderstaande afbeelding.
      001

       

      Verschilt de positie van het balletje per vliegwiel? Hoe kan ik nog 0 BDP achterhalen?

      Alvast heel erg bedankt!

      Melvin

      #18375217
      Motormuis
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 March 2005

        als je nummer 1 tegenover nummer 3 zet heb je 0 grade voor ontsteking of te wel bdp

        #18376311
        jethro
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 February 2008

          De kogel bij het klinkje.

          #18376327
          melvin vd berg
          Deelnemer
            Lid sinds:
            17 March 2014

            Top dankjewel :good: ! Dan ga ik 1 met 3 gelijk zetten voor 0 graden TDC.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.