Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
In roosendaal was het goed te doen. De keurmeester had goede tips en was zeker een liefhebber. Een goed praatje houden werkte dus bij deze man ;)
Als alles gewoon deugdelijk is gemonteerd heb je niets te vrezen. Ga er niet met rammelbak naar toe, maar zorg dat alles er netjes afgewerkt uit ziet. Mijn Tigra is destijds gebouwd door Andre Botter. Dus dan weet je wel dat het goed en netjes is :thumbupEn ja, de Tigra is nog steeds in mijn bezit :D
Helaas staat deze al een behoorlijke tijd stil in mijn garage en heeft geen daglicht meer gezien. Maar wil hem in de toekomst weer helemaal herstellen / opknappen. Mis het vermogen wel hoor!Ook bij mijn omkeuring werd naar de donor auto gevraagd. Ik heb de LET destijds bij Henny Boomkamp gekocht en had alleen een geschreven factuur waarop stond dat het om een C20LET ging met bijbehorende F28 bak. Dat vond de keurmeester toen al voldoende.
Heb hem laten keuren bij de RDW in Roosendaal. Ik was met APK en omkeuring 55euro kwijt. Volgens mij een foutje aan de kassa :DBlijft me verbazen dat er geen uniformiteit is bij de RDW.
20 april 2015 om 18:35 In reactie op: wie o wie vraag over dumpvalve voor astra J 1.4 turbo #18281712Ik weet dat Samco hier koppelstukken voor heeft.
Even de diameter van de inlaatbuis opmeten en de juiste koppeling zien te vinden.
Helaas……..krijg de melding weer! :swear
Complete tank en vlotter zijn al vervangen een aantal weken geleden. Weet niet of hier de sensor ook bij zat.
Kan dit idd ook duiden op een defecte waterpomp??Ik heb mijn Astra J laatst bij Autobedrijf van Gastel in Roosendaal gebracht voor een grote beurt.
Koste me 450 euro incl. winterbanden wissel en het vervangen van een nieuw koelvloeistof reservoir.
Valt dus mee. Was de eerste keer dat ik mijn auto daar bracht. Zeer vriendelijk en goed geholpen!Kees Roks aan de Vijfhuizenberg in Roosendaal schijnt ook erg goed te zijn. Ik twijfelde tussen deze twee en is toch van Gastel geworden.
Succes.
24 februari 2015 om 12:09 In reactie op: Welke kenmerken voorzien kapot gaan M32 versnellingsbak ? #18095053Mijn pook slaat ook in de 1e versnelling. Verder komen er geen gekke geluiden onder de motorkap vandaan.
Schakelen gaat ook nog zeer soepel. Mijn Astra J is uit 2010 en heeft nu 68k op de teller staan.
Lees inderdaad de gekste verhalen hier op het forum over de M32 bak. Ik kijk het gewoon aan. Als hij echt heel gek gaat doen dan laat ik hem wel reviseren. Maar zeker niet bij de Opel dealer. Ik ga ze niet lopen sponsoren. Moeten ze maar kwaliteit leveren. Of een redelijke oplossing (tegemoetkoming) aanbieden.18 februari 2015 om 12:02 In reactie op: Terugroep actie Astra’s/+gtc Feb 2009 tot Juni 2011 #18269893Hier inmiddels ook de brief ontvangen. Zal één dezer dagen wel een afspraak gaan maken. Of gewoon zelf de kap los halen. Zo lastig zal het niet zijn toch?! ;)
22 januari 2015 om 12:06 In reactie op: Terugroep actie Astra’s/+gtc Feb 2009 tot Juni 2011 #18269890Ben benieuwd wanneer ik de brief binnen krijg. Die van mij komt uit 2010 :hmmz
Is wel erg ver gezocht dat zo’n kapje helemaal bij de fan kan komen. Dan moet je dus echt domme pech hebben die dag.
Net gebeld door de garage en hij vertelde dat het idd de vlotter was. Nieuw tankje is besteld en word morgen gemonteerd. 34 euro excl arbeid. :D
Dus complete grote beurt, winterbanden wissel en koelvloeistoftankje voor 450euro. Goed te doen toch?!Woensdag krijgt hij een grote beurt. Zal het meteen door geven aan de garage.
Gelukkig geen hoge kosten dus. Tankje of sensor zal de wereld niet kosten neem ik aan ;)15 juli 2014 om 10:09 In reactie op: Storing Astra J 2010: laadstroom service / ESP service #18242385Vandaag weer problemen gehad. ANWB thuis gekomen en een accu test uitgevoerd.
Bleek dus een kortsluiting in de accu te zijn. Zit nu een nieuwe accu in dus ben benieuwd hoe het de komende dagen zal gaan verlopen.Blijkt ook nog zo te zijn dat de ANWB een stuk goedkoper een accu vervangt dan de Opel dealer.
101 euro bij de ANWB vs 129 euro bij de dealer (incl. 20% korting). Was voor mij gelukkig een garantie kwestie dus kosteloos.13 juli 2014 om 15:03 In reactie op: Storing Astra J 2010: laadstroom service / ESP service #18242384Bedankt voor je antwoord!
Mijn vrouw zet hem inderdaad altijd op de elec. handrem.
Zal de accu eens gaan loskoppelen en kijken of het nog een keer terug komt.Dealers zijn zeker geneigd dingen te vervangen die helemaal niet nodig zijn. Ben blij dat ik hem direct weer mee terug naar huis heb genomen.
13 juli 2014 om 10:24 In reactie op: Storing Astra J 2010: laadstroom service / ESP service #18242382Storing lijkt zich zelf te hebben opgelost :wtf
Gisteren naar de dealer gegaan en hij vroeg me om de auto achter-om te rijden. Astra heeft de nacht daar voor de deur doorgebracht. Ik de auto ingestapt, contact rond gedraait en gaf geen melding meer. Astra starte ook weer normaal en liep weer netjes. Alleen motorstoringslampje brande nog. Maar ook dat is in de loop van de dag uit gegaan en niet meer voorgekomen.
Lekker vaag!
11 juli 2014 om 20:37 In reactie op: Storing Astra J 2010: laadstroom service / ESP service #18242381Wonder boven wonder de auto net kunnen starten. Kreeg meteen de melding: motorvermogen beperkt!
Heb dus werkelijk met een snelheid van 20km/h naar de dealer kunnen rijden en de astra daar voor de deur kunnen zetten.
Kwam niet boven de 1500rpm :hmmzMorgen ochtend maar even langs gaan aangezien er op dit tijdstip niemand meer aanwezig is daar.
Helaas kunnen ze er pas maandag naar kijken omdat de monteurs niet werken in het weekend.Ben benieuwd.
Dat was het inderdaad. Is nu opgelost.
Nogmaals bedankt :thumbup
Oke. Bedankt! Zo eens even gaan proberen dan.
Mooie astra! Gefeliciteerd. Zo te zien een goede keuze gemaakt ;)
Kan echt de sensor zijn hoor. Bij mij deed hij het ook vaak niet. En als hij het wel deed, dan vloog hij er bij het minst geringste weer van af. Zonder dat ik actie had ondernomen. Gebeurde vaak als ik over een hobbel in de weg reed. Het gewicht van het pedaal en de speling die er op zat, zorgde er voor dat de CC uitschakelde.
Ik kan uiteraard niet in andermans portemonnee kijken. Maar ik zou gewoon naar de dealer rijden, uit laten lezen en opnieuw laten afstellen.
Scheelt je een hoop ergernis en je hebt ook meteen duidelijkheid.Probleem heb ik ook gehad. Bij mij was de koppelingsensor te gevoelig afgesteld.
Bij de dealer kunnen ze de sensor opnieuw aanleren. Koste mij 40 euro.@ Andre
Onderin vind ik de 140pk versie niet te kort komen hoor. Alleen de 5e en 6e versnelling zijn wat loom.
Maar goed…..hij is ook gebouwd op “zuinigheid”. Ik rij zo’n 700km op een volle tank tot aan het begin van de reserve tank.
Komt neer op 1:14Maar het gaat trouwens toch niet over een station??
Als dit wel zo is……dan zou ik echt voor de turbo gaan.Ik rij zelf met een 1.4T (140pk) en vind dit (voor mijn gevoel) voldoende om lekker mee te kunnen.
Heb ook bewust gezocht naar een turbo variant.Maar 100pk op zo’n 1250kg lijkt mij matig.
Daarbij komt kijken dat de turbo variant een 6-bak heeft en rijd dus rustiger.Laat me je bevinden wel even weten. Ben benieuwd. :thumbup
Neem geen goedkope rommel! Veel kans op storing, flikkerend licht en kleurverschil tussen links en rechts.
Ook ik ben al een tijdje op zoek naar een goede xenon set. Keuze is best lastig.
Pilot is gewoon goed en lees je de meeste positieve verhalen over.
Hier zijn ze trouwens iets goedkoper: http://www.xenonjan.nl/webshop/pilot-xenon-verlichting/detail/378/pilot-pro-line-duo-kit-12v.htmlCarnamics Xenon sets heb ik ook goede recenties van gelezen. Te koop bij http://carfantasy.nl
Niet super duur.Voor zo ver ik weet is LOD de tigra weer aan het verbouwen. Hij had grootse plannen voor een berg meer vermogen.
Ik denk dat hij het rustig aan doet omdat hij sinds een tijdje ook samen woont. En dat kost ook geld :vertagGewoon het zelfde als de ruitenwisser voor. Bout los en dan met enig grof geweld de arm los trekken.
-
AuteurBerichten