C20let gekocht *apk en omkeuren , factuur *

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) C20let gekocht *apk en omkeuren , factuur *

  • Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 26 tot 42 (van in totaal 42)
  • Auteur
    Berichten
  • #18271886
    opelgsipower
      Lid sinds:
      20 December 2004

      ik was voor een onderblok van een z20let , nieuwe zuigers, honen krukaslagers , nieuwe pakkingen 1350 euro kwijt enkel onder blok

      #18271887
      johanhummer9
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 May 2011

        Oke en dat je zelf gedaan?

        #18271888
        kiyamizio
          Lid sinds:
          5 February 2010

          Ik zou eerst de staat bekijken c20let zuigers zijn vrij sterk anders een c18xe onder blok laten boren hoef je geen nieuwe zuigers te kopen en die onderblok en geven ze bijna weg

          #18271889
          Small Sexy
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 May 2008

            Als je nog nooit een motor uit elkaar hebt gehaald zou ik het laten doen. Als ik t arbeid al niet meetel (wilde gok) denk ik dat je al op 500-1000 euro zit met delen.
            Als je pech hebt is de krukas ingevreten, kun je die weer laten slijpen of een nieuwe regelen als ie te ver in ingesleten.
            Zelfde geldt voor de cilinderwanden. Ik zou nooit een motor kopen met een klop erin als ik niet zeker wist dat ik hem geheel ging reviseren.

            #18271890
            johanhummer9
            Deelnemer
              Lid sinds:
              21 May 2011

              Hij heeft hem toch gekocht voor wat minder geld dan de originele vraagprijs.

              Maar hoezo laten doen? Kan nooit zo moeilijk lijkt mij.

              Eerst wat op de planning staat is apk erop en dan naar het rdw voor het omkeuren

              #18271891
              johanhummer9
              Deelnemer
                Lid sinds:
                21 May 2011

                Nu die hem heeft gekocht is de planning om hem eerdaags een nieuwe apk erop te doen en dan uiteraard om te laten keuren bij het RDW.

                Nu lees ik weleens dat ze moeilijk kunnen over de motor en dan waar die vandaan komt.
                Hij heeft een factuur van de motor en bak er bij zitten van een garage waar de vorige eigenaar die heeft gekocht, maar er staat alleen maar ; C20let motor + f28 bak.

                is dat voldoende voor het rdw?

                alvast bedankt mvg

                #18271892
                2000
                Moderator
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  Nee, de (donor) auto + kenteken + bloknummer moet op de (getekende) verklaring staan. Tenminste, bij de rdw in Amsterdam. Ben er 3 keer geweest, en uiteindelijk was mijn verklaring in orde.

                  #18271893
                  johanhummer9
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    21 May 2011

                    Oke dat word dus lastig

                    Zijn er andere manieren hoe dat ik dat kan regelen?

                    #18271894
                    kiyamizio
                      Lid sinds:
                      5 February 2010

                      Een kenteken regelen met chassis nummer van een sloop calibra turbo

                      #18271895
                      johanhummer9
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        21 May 2011

                        Oke dan laten ondertekenen de eigenaar/sloop van die calibra?

                        En waar staat het serie/motornummer? Neem aan dat c20let niet voldoende is

                        #18271896
                        Corsa_GSi
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          30 June 2004

                          Tig jaar geleden bij mijn herkeuring van de Corsa hebben ze wel gevraagd naar de donor auto.
                          Maar heb ze gezegd dat ik het blok op de sloop gehaald heb en dat die geen verdere info had uit welke auto die gekomen was.
                          En dat was toen in Schiedam voldoende.

                          #18271897
                          johanhummer9
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            21 May 2011

                            ik vind het raar dat ze zo moeilijk doen , ik heb een factuur van de motor die de vorige eigenaar heeft gekocht , dan is het toch niet mijn probleem waar dat ding vandaan komt

                            #18271898
                            mark
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              30 June 2004

                              Vorig jaar me cabrio , die ik uit België heb gehaald,en ingevoerd. Heb daar een 16v ingehangen en bij mij deden ze er echt niet moeilijk over, stond binnen 20 min weer buiten,en bij me gsi turbo deden ze ook niet moeilijk.
                              Ligt er ook een beetje welke keurmeester je treft.

                              #18271899
                              kadett4x4
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                6 July 2004

                                Ga dan maar niet naar Den bosch, daar kunnen ze alleen maar moeilijk doen.
                                op de vraag, waar komt de motor vandaan, zei dat hij die zo had liggen.
                                na veel moeilijk doen en zeuren, moest ik een verklaring tekenen dat ik verantwoordelijk ben voor de herkomst van de motor.
                                ik word ook iedere dag aan gehouden door de sherrif, met de vraag waar het blok vandaan komt :sleeping :sleeping :sleeping
                                dus vlug getekend, nieuwe papieren, en gas erop..

                                Groeten.

                                #18271900
                                Maus010
                                  Lid sinds:
                                  30 June 2004

                                  Ook bij mijn omkeuring werd naar de donor auto gevraagd. Ik heb de LET destijds bij Henny Boomkamp gekocht en had alleen een geschreven factuur waarop stond dat het om een C20LET ging met bijbehorende F28 bak. Dat vond de keurmeester toen al voldoende.
                                  Heb hem laten keuren bij de RDW in Roosendaal. Ik was met APK en omkeuring 55euro kwijt. Volgens mij een foutje aan de kassa :D

                                  Blijft me verbazen dat er geen uniformiteit is bij de RDW.

                                  #18271901
                                  bd.
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    11 July 2009

                                    @Maus010 wrote:

                                    Ook bij mijn omkeuring werd naar de donor auto gevraagd. Ik heb de LET destijds bij Henny Boomkamp gekocht en had alleen een geschreven factuur waarop stond dat het om een C20LET ging met bijbehorende F28 bak. Dat vond de keurmeester toen al voldoende.
                                    Heb hem laten keuren bij de RDW in Roosendaal. Ik was met APK en omkeuring 55euro kwijt. Volgens mij een foutje aan de kassa :D

                                    Blijft me verbazen dat er geen uniformiteit is bij de RDW.

                                    waren ze een beetje schappelijk in roosendaal? ik moet volgend jaar namelijk ook maar heb er wat schrik voor omdat mijn front vervangen is voor een buizenframe en alle rubbers voor uniballs.

                                    btw, heb jij je tigra nog altijd?

                                    #18271902
                                    Maus010
                                      Lid sinds:
                                      30 June 2004

                                      In roosendaal was het goed te doen. De keurmeester had goede tips en was zeker een liefhebber. Een goed praatje houden werkte dus bij deze man ;)
                                      Als alles gewoon deugdelijk is gemonteerd heb je niets te vrezen. Ga er niet met rammelbak naar toe, maar zorg dat alles er netjes afgewerkt uit ziet. Mijn Tigra is destijds gebouwd door Andre Botter. Dus dan weet je wel dat het goed en netjes is :thumbup

                                      En ja, de Tigra is nog steeds in mijn bezit :D
                                      Helaas staat deze al een behoorlijke tijd stil in mijn garage en heeft geen daglicht meer gezien. Maar wil hem in de toekomst weer helemaal herstellen / opknappen. Mis het vermogen wel hoor!

                                    17 berichten aan het bekijken - 26 tot 42 (van in totaal 42)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.