xenon astra G.. Welk merk??

Forumindex Forums Modellen Astra xenon astra G.. Welk merk??

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17265575
    ricksmits
    Deelnemer
      Lid sinds:
      28 June 2013

      Geachte mede forumleden..

      Zojuist heb ik mijn xenon koplampen binnen gekregen. Omdat ik de depo versie niks vond omdat daar een haffel tekst op de voorkant staat ben ik verder gaan zoeken en deze gevonden.

      Echter.. nu ik ze binnen heb blijken ze zover gelijk te zijn aan orgineel dat ze ook echt de stekker aansluiting hebben voor de xenon lampen.

      Dit zet mij voor een uitdaging gezien het feit dat de orginele lampunits een totaal andere aansluiting hebben.. namelijk niet 1 multistekker maar verschillende aansluitingen voor stadslicht, dimlicht etc..

      3 mogelijkheden;

      1: koplampen wegdonderen ( wil ik niet )
      2: proberen de koplampen om te bouwen.. wat een uitdaging geeft omdat h7 niet lijkt te passen voor het dim licht.. zijn er after market ( kwaliteit ) xenon lampen die dezelfde pasvorm hebben als orgineel?
      3: kabelboom auto aanpassen.. zeker het netste maar neemt wel de mogelijkheid weg om het ooit nog terug te bouwen.. ook hier wederom weer de uitdaging van de h7 lamp die standaard in de auto zit..

      Iemans tips of tricks?

      #18231241
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Stekker met draad zijn los tekoop, zijn meerdere die deze ook bij de depo hebben gebruikt.
        Depos zijn namelijk ook leverbaar met multistekker.

        Jij hebt d2s lampen nodig, zijn ook te krijgen met aftermarket aansluting voor op een losse ballast.

        #18231242
        ricksmits
        Deelnemer
          Lid sinds:
          28 June 2013

          haasje jij mag vaker komen..

          vraagje, deze d2s lampen.. die zouden dan zo moeten passen in het orginele ”gat” van de orginele lampen? en op de ”órginele” platte stekker die IN de koplamp zit waar het dimlicht mee aangesloten word?

          #18231243
          Haasje17
          Moderator
            Lid sinds:
            8 September 2009

            Als het een stekker is http://modifystreet.com/ebay/P/D2-ADP-001-2PC.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
            zoals deze. Moeten er d2s lampen in, neem aan dat je de orginele opel xenon koplampen hebt.

            #18231244
            Haasje17
            Moderator
              Lid sinds:
              8 September 2009

              oja deze stekker heb je nodig (wel solderen). http://www.ebay.nl/itm/NEU-Xenon-Scheinwerfer-Adapter-Kabel-Set-Opel-Astra-G-/130831949719?pt=DE_Autoteile&hash=item1e76311f97″ onclick=”window.open(this.href);return false;

              #18231245
              Astra_R
              Deelnemer
                Lid sinds:
                26 September 2011

                Kleine platte stekker in de koplamp? Orgineel bevestig je de boel via de ontstekingsmodule en een ring met daarin de d2s lamp in het gat. Dat stekkertje stop je in de ontstekingsmodule. Zo zit het bij de orginele hella lampen volgens mij.

                #18231246
                ricksmits
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  28 June 2013

                  Nou ik ben erachter wat ik moet hebben dankzij de hulp van Haasje17, toppertje!

                  Nou zit ik alleen een beetje met welk merk moet ik pakken..

                  Pilot; kwalitatief zeer goed ( volgens horen zeggen ), maar wel aan de prijs ( 199 euro )
                  M-tech; kwalitatief goed ( volgens recencies, forumpraat ) zeer goede prijs ( 70 euro )
                  Ebay tjap : kwalitatief een gok.. prijs zo laag dat je denkt dat kan nooit goed zijn..

                  Wat zijn jullie ervaringen over deze merken en wat zouden jullie doen?

                  #18231247
                  Maus010
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    Neem geen goedkope rommel! Veel kans op storing, flikkerend licht en kleurverschil tussen links en rechts.

                    Ook ik ben al een tijdje op zoek naar een goede xenon set. Keuze is best lastig.
                    Pilot is gewoon goed en lees je de meeste positieve verhalen over.
                    Hier zijn ze trouwens iets goedkoper: http://www.xenonjan.nl/webshop/pilot-xenon-verlichting/detail/378/pilot-pro-line-duo-kit-12v.html

                    Carnamics Xenon sets heb ik ook goede recenties van gelezen. Te koop bij http://carfantasy.nl
                    Niet super duur.

                    #18231248
                    Haasje17
                    Moderator
                      Lid sinds:
                      8 September 2009

                      Ballasten kun je prima van goedkoop merk kopen, koop dan wel lampen met het jusite wattage.
                      Lampen van een goed merkt, ik heb diverse ballasten gehad, al die jing jang troep werkt beter dan de pilot balasten.
                      Lampen daarintegen zijn weer minder.

                      #18231249
                      ricksmits
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        28 June 2013

                        ik heb een Mtech setje besteld.. achteraf ook voor de bovengenoemde cenamics kennen gaan.. maar goed da loop wel los..

                        ik ben benieuwd!

                        #18231250
                        gose91
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          13 November 2013

                          Ik heb zelf een redelijk Jing Jang merk. Te merken aan het waardeloze nederlands in het instructieboekje en behoorlijk fluitende ballasten tijdens het opwarmen, maar hier geen kleurverschil of flikkeren. Dan zal ik misschien over een jaartje wel nieuwe moeten kopen, maar voorlopig ben ik zeer tevreden!

                          #18231251
                          Maus010
                            Lid sinds:
                            30 June 2004

                            Laat me je bevinden wel even weten. Ben benieuwd. :thumbup

                            #18231252
                            black_astra
                              Lid sinds:
                              30 November 2010

                              Gewoon chinese werkt bij mij al 2 jaar probleemlooos. En im heb zn small setje. dus kleine ballasten die makkelijk weg te werke zijn

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.