Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Goedemiddag allen,
inmiddels heeft mijn vader al een geruime tijd (lees begin 2018) een GLX.
Ik houd voor hem de zaken voor wat betreft de navigatie een beetje in de gaten en waar nodig werk ik dit bij.Nu is het inmiddels zo dat de kaarten geen probleem zijn.
Echter krijg ik de navigatie software niet bijgewerkt.Voordat iedereen zegt: Lees het topic eerst goed door …
Dat heb ik reeds een paar keer van voor naar achter gedaan, maar ik zie geen oplossing voorbij komen.
OF ik heb heel slecht gelezen…Ik haal, op VIN-nummer, de software op bij Peugeot en volg de handleiding op voor het op stick zetten van alles.
De juiste benaming van de license map, .txt naar .key, het juist formatteren van de USB stick.
Het gebruik van een USB 2.0 32GB Kingston USB stick.Ik steek dan de USB stick, alvorens de auto te starten, in de USB poort en laat de auto vanzelf komen met een melding.
Ook al reeds geprobeerd op het moment dat de auto al aan stond etc. etc.
De meldingen zijn altijd eerst dat er geen media content op de stick staat en daarna met de melding dat de versie incompatible is met de hardware.Omdat ik niet zo 1-2-3 kan zien welke versie er momenteel geïnstalleerd staat, heb ik zelf het vermoeden dat ik een erg oude versie direct met een hele nieuwe wil bijwerken en dat dit dan niet direct gaat en dat ik eerst een tussen versie moet installeren.
Tot nu toe heb ik de map updates altijd apart geprobeerd. Ook software en mappen nooit op 1 en dezelfde stick tegelijkertijd gezet/geprobeerd.
Wie heeft er een idee wat er verkeerd gaat of dat ik wellicht iets verkeerd doe?
@gerritje71 wrote:
Uit TIS:
Afstelbout (1) aan beide koplampen 2 omwentelingen in pijlrichting draaien.
Aanwijzing: Deze koplampinstelling is slechts voor tijdelijk gebruik bedoeld.Afstelbout (1) zit boven op de lamp, de pijlrichting is rechtsom. Afstellen met de verlichting aan, gericht op een licht vlak dan zou je de bermverlichting van rechts naar links moeten zien veranderen.
Nog even een plaatje bij praatje:
@Maikeltjeee wrote:
Muziek/films downloaden is ook illegaal en doen we ook allemaal toch :P
Daar moet ik je, volgens mij, helaas corrigeren:
Het downloaden is legaal, echter uploaden niet…Het wordt anders afgeschilderd…En ja een burnout maken, kreeg het zelfs wel voor elkaar met mijn 1.2 8v, maar waarom?
Alleen voor een foto? Het kost je banden (en misschien nog wel meer) en dus geld. Als je niet weet wat je doet, ziet het er best wel chav uit…Kun je beter een fotosoepje maken of laten maken door iemand die er wat vanaf weet…
Mar goed wie ben ik…
Hoe dan top dat je het gezocht hebt.
Gezien zoals de tekst staat staan er denk ook afbeeldingen bij.Zal eens kijken of ik TIS ergens geïnstalleerd krijg en zoek ik het er oik even bij.
Maar goed, wat ik al zei, heel erg bedankt!
@gerritje71 wrote:
Uit TIS:
Afstelbout (1) aan beide koplampen 2 omwentelingen in pijlrichting draaien.
Aanwijzing: Deze koplampinstelling is slechts voor tijdelijk gebruik bedoeld.Afstelbout (1) zit boven op de lamp, de pijlrichting is rechtsom. Afstellen met de verlichting aan, gericht op een licht vlak dan zou je de bermverlichting van rechts naar links moeten zien veranderen.
Klinkt goed…
En dit geldt voor een Corsa C of een D ? Gezien je eerdere bericht over een Corsa D…Ik had met die stickers begrepen dat dat niet goed samen gaat met xenon…
Het gaat hier overigens om een Corsa C GSi uit 2001 met een facelift voorkant…
Heb ook gelezen over Tourist Mode…maar volgens mij is dat van andere merken…
Om er even op terug te komen:
De ABS regelunit bleek kapot te zijn en is ook gerepareerd.Volgens mij de oranje, Rieger uitgebouwde Corsa B van X14XE gespot in Haaksbergen, achter de Scapino.
H4 bi-xenon kits zouden ook minder strooilicht moeten hebben dan gewone H4 xenon.
Ik weet dat er tegenwoordig ook bijv. H7R Xenon kits zijn. Deze zijn voor reflector koplamp units. Op de lamp waar het strooilicht wordt veroorzaakt zit een coating.
Het schijnt van oorsprong een techniek van Mercedes te zijn.
Heb het via via gehoord en gelezen op internet.
Vanmiddag ergens ook nog een de zekering van de ABS eruit gehaald en de pootjes eens schoongemaakt.
Na he twerk even bij de dealer geweest en hem de eerste post van deze topic uitgeprint voorgelegd.Ze willen graag de wagen t.z.t. een dag of 2 goed nalopen, misschien kon het probleem in de ECU zitten.
Als dit het geval is, gaat de ECU onder garantie terug om opnieuw te worden nagekeken.Ik kijk het deze week nog eens aan en als het weer terug komt dan maar weer een afspraak maken.
KWW…Na gisteren verbinding achter het tellerblok te hebben schoongemaakt en de verbinding iets strakker te hebben gezet kwam 10min geleden de melding weer terug. Na een km of 2 te hebben gereden ging alles op het TC lampje weer uit. Waarschijnlijk zal nu het TC lampje ook weer uit zijn gegaan, omdat hij nu van het contact af is…
Wordt er een beetje simpel van…:S
De storing komt toch nog af en toe terug.
Zodadelijk dan toch maar even tellerblok eruit halen en de contacten iets bijstellen en schoonmaken met contactspray.Ik zal het niet te hard schreeuwen, maar ik heb sinds de 2de keer de ABS pomp stekker geen last maar gehad van bovenstaande foutmelding.
Hopelijk blijft dat nu ook zo.Zodra het kan ga ik ermee aan de slag. I’ll keep you posted…
Wim, dank je wel tot zover…
Gaan we dat proberen. Wat kun je het beste aanraden om mee schoon te maken?
Wat contact spray?Fingers crossed that this is going to help…
Koplampen passen allemaal.
Ik weet niet of er op de 2005 Corsa C al een dergelijk CAN-Bus systeem zit, ikzelf denk van niet, maar wie weet anderen…
Mijn GSi van 2001 is het in ieder geen probleem mee. Deze heeft ook de Elipsoide koplampen erin zitten en heeft hierin 8k xenon zitten.Voorbumper moet er vanaf, maar je kunt hem aan de onderkant laten zitten. Je laat dan de bumper even rusten op wat verhoogde blokjes (hout/rubber etc.).
Koplampen zitten namelijk achter de bumper ook nog aan het chassis vast en zonder de bumper los te maken kom je daar niet aan.De ECU is gereviseerd en werkt inmiddels helemaal prima.
Alleen schijnbaar heb ik gewoon pech want nu komen er wat andere lampjes e.d. naar voren.Hiervoor maak ik even een nieuwe topic aan.
Ja precies…
Afgelopen maandag is alles doorgemeten voor wat de bekabeling betreft en zijn ze uitgekomen op een storing in de MSA.
Die is opgestuurd naar ACTronics in Almelo voor reparatie.Dat idee had de beste monteur ook.
We zullen het morgen zien…
In ieder geval bedankt voor de meldingen so far.I’ll keep you posted…
Er wordt zowel via Tech2 als mijn eigen software de waarde -40 graden aangegeven.
We zijn er in ieder geval al achter dat het met een nieuwe LMM niet opgelost is.
Dealer gaat morgen de bedrading nameten waar het probleem zich dan voordoet.
Hopelijk zit het hem in de bedrading en niet in de ECU, want hun zullen dan waarschijnlijk een nieuwe ECU willen gaan plaatsen.Morgen even afwachten.
Met alle kosten de laatste tijd mag dat ding straks wel tot de 3ton niks meer aangeven :P205/40/17 met (volgens mij) standaard GSi ‘verlaging’, komt vast omdat het een GSi is:
@funkycorsa wrote:
@Corsa A GSI wrote:
div corsa’s gespot @ mac veenendaal zaterdagavond waaronder n dikke oranje B nette bak :thumbup
idd een leuk autootje alleen jammer van die deuk in zijn motorkap/bumper :wtf
was wel rustig vond ik op die meeting :'(Niet toevallig de oude Corsa van X14XE?
Helemaal een Rieger bodykit er omheen?UH…
WAUW!!!This new forum looks absolutely brilliant…!
-
AuteurBerichten