Navi & Systeem updates

Forumindex Forums Modellen Grandland X Navi & Systeem updates

25 berichten aan het bekijken - 226 tot 250 (van in totaal 864)
  • Auteur
    Berichten
  • #18366573
    Marco knoope
    Deelnemer
      Lid sinds:
      28 December 2018

      hallo iedereen ik ben nieuw hier en heb sinds kort een grandland x kaartupdates steeds via my opel gedownload en nu voor het eerst via peugeot be gedownload versie 14 omdat opel wel heel erg achter blijft mijn vraag aan jullie is hebben jullie deze kaartupdate al geinstalleerd en gaat dit zonder problemen heb hier nl geen ervaring mee alvast bedankt 

      :toppie:

      #18366578
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        De update van Peugeot.be gaat zonder problemen. Behalve dat de kaarten veel recenter zijn is er geen verschil met de update zoals je hem van Opel NL zou doen.

        Gr. Jan Willem

        #18366579
        FS
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 February 2019

          weet niet of deze ook voor mijn Granland x te installeren is, moet je wel aankopen bij peugeot en laten installeren in de garage

           

          Speedcam zorgt voor meer gemak en vooral meer veiligheid tijdens al uw verplaatsingen. U ontvangt in heel Europa i waarschuwingen voor:
          vaste en mobiele radars
          trajectcontroles en rode lichten
          ongevallen
          U kunt ook zelf radarcontroles doorsturen die u opmerkt tijdens uw verplaatsing.
          Deze informatie verschijnt rechtstreeks op uw dashboardscherm, zodat u tijdens het rijden verzekerd bent van gebruiksgemak, snelheid en vooral veiligheid.

          #18366595
          Marco knoope
          Deelnemer
            Lid sinds:
            28 December 2018

            Beste FS denk niet dat speedcam op onze opels kunnen want dit is een connected service volgens mij je krijgt nl real time de info door lees ik op peugeotsite en op de vraag of de opel tomtom traffic kon krijgen las ik ergens hier op het forum dat dat voorlopig niet kon en dat is ook een connected service

            #18366928
            Jan Driebeen
            Deelnemer
              Lid sinds:
              9 February 2018

              Voor de geïnteresseerden, Navi update versie 14 (Q2-2019) is nu ook via MyOpel te downloaden.

              #18366971
              pkrielen
              Deelnemer
                Lid sinds:
                7 March 2019

                [quote quote=18366928]Voor de geïnteresseerden, Navi update versie 14 (Q2-2019) is nu ook via MyOpel te downloaden.[/quote]

                Gisteren mijn GLX bij de dealer opgehaald, was met kaart 10.0 uitgeleverd (Wat wel apart is aangezien kaart 12 er al tijdje was.).
                Vanmorgen de versie 14.0 erop gezet, ong. 40 minuten had het systeem nodig.

                Ik had al de Peugeot versie gedownload een paar weken geleden en gisteren de Opel versie ernaast gezet, bestanden zijn zoals verwacht identiek…

                Gezien het feit dat je op de Peugeot site ook een Systeemupdate kunt downloaden, ben ik voornemens ook deze op de GLX te zetten.
                Ik neem even aan dat ook deze updates uitwisselbaar zijn tussen Opel en Peugeot mede omdat je het VIN nummer moet opgeven om bij de downloads te komen.

                https://www.peugeot.be/nl/services-en-accessoires/geconnecteerde-services/update-van-gps-kaarten/updates-van-uw-navigatiesysteem-downloaden.html?codevin=xxxxxxxxxxx

                Momenteel staat er een 21.07.16.32_NAC-r0 van 2018-04-23 op de GLX en bij Peugeot hebben ze een 21.07.67.32_NAC-r0 van 2019-05-14 staan.
                Zijn er al mensen die deze update hebben aangedurft en hebben die er baat bij gehad hebben ?

                #18366973
                Simon Koel
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  17 June 2019

                  [quote quote=18366971]

                  Voor de geïnteresseerden, Navi update versie 14 (Q2-2019) is nu ook via MyOpel te downloaden.

                  Gisteren mijn GLX bij de dealer opgehaald, was met kaart 10.0 uitgeleverd (Wat wel apart is aangezien kaart 12 er al tijdje was.). Vanmorgen de versie 14.0 erop gezet, ong. 40 minuten had het systeem nodig. Ik had al de Peugeot versie gedownload een paar weken geleden en gisteren de Opel versie ernaast gezet, bestanden zijn zoals verwacht identiek… Gezien het feit dat je op de Peugeot site ook een Systeemupdate kunt downloaden, ben ik voornemens ook deze op de GLX te zetten. Ik neem even aan dat ook deze updates uitwisselbaar zijn tussen Opel en Peugeot mede omdat je het VIN nummer moet opgeven om bij de downloads te komen. https://www.peugeot.be/nl/services-en-accessoires/geconnecteerde-services/update-van-gps-kaarten/updates-van-uw-navigatiesysteem-downloaden.html?codevin=xxxxxxxxxxx Momenteel staat er een 21.07.16.32_NAC-r0 van 2018-04-23 op de GLX en bij Peugeot hebben ze een 21.07.67.32_NAC-r0 van 2019-05-14 staan. Zijn er al mensen die deze update hebben aangedurft en hebben die er baat bij gehad hebben ?[/quote]

                  Ik wou dit ook vragen voor mijn GLX en ben benieuwd of de systeemupdate zonder problemen kan, misschien nog een domme vraag wijzig ook de look en feel van het systeem naar Peugeot of is het alleen maar softwarematig.

                  #18366974
                  mmarkvoort
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    18 April 2018

                    Je kunt zonder problemen updaten.

                    Heb ik ook al gedaan.

                    #18366978
                    Jan Driebeen
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      9 February 2018

                      Ik heb ook de systeemupdate geïnstalleerd maar zie geen verschillen…

                      #18366997
                      Simon Koel
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        17 June 2019

                        [quote quote=18366978]Ik heb ook de systeemupdate geïnstalleerd maar zie geen verschillen…[/quote]

                        Klopt ik heb het ook uitgevoerd, meestal zijn er bugfixes opgelost in de systeemupdate en zal je ook weinig ervan merken met de voorgaande versies. Maar onder de motorkap zijn er wel aanpassingen. Zou mooi zijn als je kunt zien wat de bugfixes zijn van de nieuwe update.

                        #18366998
                        pkrielen
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          7 March 2019

                          [quote quote=18366997]

                          Ik heb ook de systeemupdate geïnstalleerd maar zie geen verschillen…

                          Klopt ik heb het ook uitgevoerd, meestal zijn er bugfixes opgelost in de systeemupdate en zal je ook weinig ervan merken met de voorgaande versies. Maar onder de motorkap zijn er wel aanpassingen. Zou mooi zijn als je kunt zien wat de bugfixes zijn van de nieuwe update.[/quote]

                          De updates zijn zonder issues (zoals verwacht) uitgevoerd..

                          Wel heb ik af en toe met radio luisteren dat er een soort krakend HHSSS geluid tussen de muziek doorkomt.
                          Aangezien ik de auto pas 2 dagen heb weet ik niet of dat altijd zo geweest is of iets met een update van doen heeft.

                          Herkent iemand dit geluid ? Het is niet in een regelmatig patroon, soms minuten niet en dan een paar keer in een minuut. is ook maar iets van minder dan een seconde. Beetje alsof hij even een signaal verlies heeft zoals bij analoge radio, maar dat zou met die DAB installatie niet voor mogen komen lijkt me..

                           

                          #18366999
                          mmarkvoort
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            18 April 2018

                            Dat geluid heb ik soms ook inderdaad. Maar gelukkig maar af en toe.

                            Als ik het heb is het vaker per rit. Maar de meeste ritten geen last.

                            #18367024
                            quandor
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              14 November 2017

                              ’t zijn en blijven signaaltjes die via de lucht naar je toekomen.

                              #18367526
                              jopsa
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                3 May 2019

                                Ik heb mijn grandland van eind april in mijn bezit.  Is er sedertdien al een update voor de navigatie mogelijk ?   momenteel een actie in België voor crossland en grandland om gratis update uit te voeren.

                                #18367533
                                Jan Driebeen
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  9 February 2018

                                  [quote quote=18367526]Ik heb mijn grandland van eind april in mijn bezit. Is er sedertdien al een update voor de navigatie mogelijk ? momenteel een actie in België voor crossland en grandland om gratis update uit te voeren.[/quote] Kijk even welke versie er nu in jouw GLX geïnstalleerd is. Als het versienummer lager is dan 14 dan kan je de update installeren. De updates voor de CLX en GLX worden door Opel 5 jaar lang gratis aangeboden en kan je via myOpel downloaden.

                                  #18367537
                                  pkrielen
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    7 March 2019

                                    Momenteel is de kaartupdate bij myopel gelijk aan die van de Peugeot site maar zoals eerder in dit forum al gezegd is kun je als je zeker de nieuwste kaart en systeem software wilt hebben beter de (Belgische) Peugeot site bezoeken. Gaat op basis van je VIN nummer dus de downloads zijn geschikt voor je auto als die klopt. Heb ze zelf pas geleden erop gezet en niets vreemds gezien verder.

                                    #18367538
                                    pkrielen
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      7 March 2019

                                      [quote quote=18366999]Dat geluid heb ik soms ook inderdaad. Maar gelukkig maar af en toe. Als ik het heb is het vaker per rit. Maar de meeste ritten geen last.[/quote]

                                      Volgens mij is het probleem tijdelijk (voor die rit) weg te krijgen door paar seconden andere radiozender te kiezen en dan terug te schakelen. Heb dat nu na eerste kraak een drietal keer geprobeert en heb daarna in die ritten geen nieuwe kraak meer gehoord.

                                      Het komt ook niet altijd voor. Inschatting is 1x per 6 ritten.

                                      #18367557
                                      Mastah-GSi
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        25 October 2005

                                        Goedemiddag allen,

                                        inmiddels heeft mijn vader al een geruime tijd (lees begin 2018) een GLX.
                                        Ik houd voor hem de zaken voor wat betreft de navigatie een beetje in de gaten en waar nodig werk ik dit bij.

                                        Nu is het inmiddels zo dat de kaarten geen probleem zijn.
                                        Echter krijg ik de navigatie software niet bijgewerkt.

                                        Voordat iedereen zegt: Lees het topic eerst goed door …
                                        Dat heb ik reeds een paar keer van voor naar achter gedaan, maar ik zie geen oplossing voorbij komen.
                                        OF ik heb heel slecht gelezen…

                                        Ik haal, op VIN-nummer, de software op bij Peugeot en volg de handleiding op voor het op stick zetten van alles.
                                        De juiste benaming van de license map, .txt naar .key, het juist formatteren van de USB stick.
                                        Het gebruik van een USB 2.0 32GB Kingston USB stick.

                                        Ik steek dan de USB stick, alvorens de auto te starten, in de USB poort en laat de auto vanzelf komen met een melding.
                                        Ook al reeds geprobeerd op het moment dat de auto al aan stond etc. etc.
                                        De meldingen zijn altijd eerst dat er geen media content op de stick staat en daarna met de melding dat de versie incompatible is met de hardware.

                                        Omdat ik niet zo 1-2-3 kan zien welke versie er momenteel geïnstalleerd staat, heb ik zelf het vermoeden dat ik een erg oude versie direct met een hele nieuwe wil bijwerken en dat dit dan niet direct gaat en dat ik eerst een tussen versie moet installeren.

                                        Tot nu toe heb ik de map updates altijd apart geprobeerd. Ook software en mappen nooit op 1 en dezelfde stick tegelijkertijd gezet/geprobeerd.

                                        Wie heeft er een idee wat er verkeerd gaat of dat ik wellicht iets verkeerd doe?

                                        #18367558
                                        Knutsel2
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          25 April 2018

                                          [quote quote=18367557]Goedemiddag allen, inmiddels heeft mijn vader al een geruime tijd (lees begin 2018) een GLX. Ik houd voor hem de zaken voor wat betreft de navigatie een beetje in de gaten en waar nodig werk ik dit bij. Nu is het inmiddels zo dat de kaarten geen probleem zijn. Echter krijg ik de navigatie software niet bijgewerkt. Voordat iedereen zegt: Lees het topic eerst goed door … Dat heb ik reeds een paar keer van voor naar achter gedaan, maar ik zie geen oplossing voorbij komen. OF ik heb heel slecht gelezen… Ik haal, op VIN-nummer, de software op bij Peugeot en volg de handleiding op voor het op stick zetten van alles. De juiste benaming van de license map, .txt naar .key, het juist formatteren van de USB stick. Het gebruik van een USB 2.0 32GB Kingston USB stick. Ik steek dan de USB stick, alvorens de auto te starten, in de USB poort en laat de auto vanzelf komen met een melding. Ook al reeds geprobeerd op het moment dat de auto al aan stond etc. etc. De meldingen zijn altijd eerst dat er geen media content op de stick staat en daarna met de melding dat de versie incompatible is met de hardware. Omdat ik niet zo 1-2-3 kan zien welke versie er momenteel geïnstalleerd staat, heb ik zelf het vermoeden dat ik een erg oude versie direct met een hele nieuwe wil bijwerken en dat dit dan niet direct gaat en dat ik eerst een tussen versie moet installeren. Tot nu toe heb ik de map updates altijd apart geprobeerd. Ook software en mappen nooit op 1 en dezelfde stick tegelijkertijd gezet/geprobeerd. Wie heeft er een idee wat er verkeerd gaat of dat ik wellicht iets verkeerd doe?[/quote]

                                          Je bent niet de enige, bij mij exact hetzelfde, kaarten lukt wel echter de software van de unit updaten geeft zelfde melding: incompatible version.Heb daarom vorige maand door de garage laten doen tijdens onderhoud. Eerst een heel verhaal dat het geld kost :no-money:  dus ik zeg dat is toch niet meer van deze tijd, zelfs mijn fiets krijgt regelmatig updates en bij sommige merken doen ze het gewoon over the air snachts.

                                          Nou ze zijn er 2 dagen mee bezig geweest, maar goede nieuws is dat de laatste versie er nu wel op staat. Wat precies de oorzaak was is niet helemaal duidelijk, iets met corrupte versie of server die niet mee wilde werker om de software te downloaden…

                                          Overigens merk en zie ik verder geen enkel verschil in functionaliteit :-(

                                          ze hebben nog een hoop te leren bij opel…

                                          Mijn GLX is van 31-7-2018

                                           

                                          #18367671
                                          MHBerg
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            25 July 2019

                                            Hoi Marco,

                                            Waar precies heb jij de update gedownload op de Peugeot BE. Ik kan helaas niets vinden waar dit te downloaden valt.

                                            Gr. Marc

                                            #18367672
                                            Marco knoope
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              28 December 2018

                                              Hoi mhberg als je iets naar boven gaat staat er ergens een link op deze pagina ik had de link een paar pagina’s terug en als je bij google peugeot en kaartupdate invoert vond ik hem ook vin nummer ingeven en downloaden

                                              #18367679
                                              markmen
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                7 January 2019

                                                Als je  incompatible version melding krijgt klopt je map naam niet.

                                                Dit staat ook verkeerd op de Peugeot site.

                                                het moet  “Licence” zijn.

                                                 

                                                #18367735
                                                MHBerg
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  25 July 2019

                                                  Goedemorgen,

                                                  Sinds een aantal weken ben ik in bezit van een Grandland X business executive en ik heb al een hoop gelezen op de navigatie in deze auto. Nu valt mij op dat als ik gebouw en terrein aanzet in mijn navigtie dat er eigenlijk niets veranderd. Heeft iemand daar ervaring mee?….ik heb nog geen gebouw gezien op mijn navigatie. Nu heb ik van zowel de Opel site als de Peugeot site de kaart update gedownload wat geen verschil maakte ook omdat beide update gelijk zijn. Klopt het dat er geen gebouwen worden weergeven of zijn mijn verwachtingen te hoog ;-)

                                                  Gr. Marc

                                                  Navigatie

                                                  #18367736
                                                  hreedijk
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    13 April 2018

                                                    [quote quote=18367735]Goedemorgen, Sinds een aantal weken ben ik in bezit van een Grandland X business executive en ik heb al een hoop gelezen op de navigatie in deze auto. Nu valt mij op dat als ik gebouw en terrein aanzet in mijn navigtie dat er eigenlijk niets veranderd. Heeft iemand daar ervaring mee?….ik heb nog geen gebouw gezien op mijn navigatie. Nu heb ik van zowel de Opel site als de Peugeot site de kaart update gedownload wat geen verschil maakte ook omdat beide update gelijk zijn. Klopt het dat er geen gebouwen worden weergeven of zijn mijn verwachtingen te hoog ;-) Gr. Marc Navigatie[/quote]

                                                     

                                                    Die ga je alleen zien in de grote steden, zelf heb ik ze gezien bij Amsterdam, Rotterdam en Eindhoven.

                                                    Gebruik de standaard navigatie al bijna een jaar niet meer, overgestapt naar Waze i.v.m. veel betere omleiding bij files.

                                                    #18367737
                                                    Rob Van Der Voort
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      4 July 2018

                                                      Hallo Mark

                                                      Van steden zijn niet alle gebouwen te zien. In Den Haag bij voorbeeld hoofdzakelijk het centrum. Ook bezienswaardigheden zijn te zien zonder de gebouwen er om heen. Het werkt dus wel maar nog niet alle gebieden.

                                                       

                                                      GroetenRob

                                                       

                                                       

                                                       

                                                       

                                                    25 berichten aan het bekijken - 226 tot 250 (van in totaal 864)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.