Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Is het niet gewoon de startmotor die slecht is ? en als het buiten zo koud is als de laatste dagen kan het zijn dat die niet helemaal op loopt, zelf had ik het ook toen ik de auto 10minuten stationair heb laten lopen na een ritje toen stond die gewoon weer op nul
Hallo,
Ook ik ben bezig met het opbouwen van een C20XE motor.
Kan iemand mijn helpen aan een uitgebreide manual, waarin ook alle maten/spelingen van zuigerveren/lagerschalen etc… in staat.
alvast bedankt!
met vriendelijke groet,
Martijn Lentjes13 februari 2015 om 06:55 In reactie op: Welke Eibach veren voor Vectra C Station 1.9cdti 150 pk #18272660Ontzettend bedankt voor alle info!
ik heb deze sticker
voor als de foto niet werkt deze gewichten staan erop:
* chassisnummer
* 2155 kg
* 3655 kg
* 1-1085 kg
* 2-1100 kgdus als ik het goed lees moet ik de variant tot 1135kg hebben ?!
12 februari 2015 om 14:09 In reactie op: Welke Eibach veren voor Vectra C Station 1.9cdti 150 pk #18272657Ik heb nog niet gekeken naar de sticker, maar ik heb geen automaat en ook geen standkachel… Ik zal de waarden op sticker zo snel mogelijk vermelden en ook die van eibach
11 februari 2015 om 07:59 In reactie op: Welke Eibach veren voor Vectra C Station 1.9cdti 150 pk #18272652Hoi peter,
de aslast sticker komt niet overeen, op de sticker staat minder last dan allebei de versie van eibach.
10 september 2014 om 07:38 In reactie op: Vectra C 2.2DTI naar EDS geweest maar een probleem!! #18241686Eindelijk naar een lange tijd een update mbt het storingsprobleem.
Ben gisteren avond nog even aan de klus gegaan met de Vec, de storing kwam immers nog steeds. Ik heb contact gehad met Dittrich (mede forummer) over zijn oplossing. Hier zelf een variant op bedacht:
Vanmorgen naar mijn werk bleef de storing weg, vanavond met de opcom eraan is kijken wat de waardes zijn…
10 september 2014 om 07:11 In reactie op: wat is de fijnste en beste band onder een vectra c gts #18251896Ik rij met 18″ opel GT wielen onder mn Vectra daar liggen Vredenstein Ultrac Sessanta 225x45x18 op… Redelijk stil en een ongelofelijke bak grip. nu naar een half jaar nog geen sporen van cuppen… en via de goede weg niet duur (€72.50 p/band)
8 september 2014 om 12:50 In reactie op: Vectra C 2.2DTI naar EDS geweest maar een probleem!! #18241685ik merkte vooral het koppel !! boven in bij mij nog niet, heb nu andere druksensor erin gezet van de week effe checken of het beter is geworden :D
8 september 2014 om 07:55 In reactie op: Vectra C 2.2DTI naar EDS geweest maar een probleem!! #18241683@Bartjex88 wrote:
Vandaag ook naar EDS geweest met mijn vectra c 2.2DTI, wat een kanon nadien! Verder geen probleem:)
Sent from my iPhone using Tapatalk
SUPER!! auto nog op testbank gehad toevallig? ben benieuwd naar de waardes :D
@gose91 wrote:
@martijnlentjes wrote:
Hallo,
Zou ik ook NL-talige software mogen krijgen voor Windows 7 64bit ?
:wors
Komt eraan
Dank je ! ik ga er mee aan de gang !!
Hallo,
Zou ik ook NL-talige software mogen krijgen voor Windows 7 64bit ?
:wors
26 augustus 2014 om 11:06 In reactie op: Vectra C 2.2DTI naar EDS geweest maar een probleem!! #18241672inderdaad, daarom wil ik eerst de turbodruksensor vervangen en de laadluchttemp. sensor maar ik weet niet waar deze laatste zit
26 augustus 2014 om 06:01 In reactie op: Vectra C 2.2DTI naar EDS geweest maar een probleem!! #18241670@Haasje17 wrote:
Naar wat voor parameters kijken we dan? Tis allemaal een moeilijk verhaal, maar logisch dat je het vermogen niet haalt, de inlaat temperatuur word te hoog, dit kan ook komen door een te hoge turbo druk!
Ik weet het niet precies die maat van me heeft daar meer verstand van, maar in ieder geval de gevraagde brandstof, gevraagde turbodruk. We hebben ook geconstateerd dat het vermogen teruggeregeld wordt als de temperatuur boven de 61 graden komt, en dan wordt deze ook kwadratisch teruggeregeld :(
25 augustus 2014 om 18:45 In reactie op: Vectra C 2.2DTI naar EDS geweest maar een probleem!! #18241668Ik ben ook tevreden over EDS ik heb nog aan ze gevraagd of het noodzakelijk is dat de auto op de testbank moest ik had er ook op gerekend maar hij zei dat het zonde geld was omdat er verder niets aan de auto gedaan was… Dus ik daar ben ik ook van uit gegaan! Ik heb in Nederland een testbank tot m’n beschikking daar ben ik naar toe gereden en daar hebben we geconstateerd dat er niet de beoogde 160pk aanwezig was maar arme 129pk koppel was wel goed. We hebben alle waarden uitgelezen en zoals ik al eerder zei m’n autosport tuner zei dat EDS het goed gedaan heeft! Het probleem zit ergens anders.
@vannos;
Dank je voor de tip, ik heb het nagekeken maar de slangen zijn nog goed! Ik ga het proberen met een andere druksensor, mocht dat niet werken vervang ik de vacuümklep25 augustus 2014 om 16:01 In reactie op: Vectra C 2.2DTI naar EDS geweest maar een probleem!! #18241664Zo mister geen angst, jij schijnt het wel allemaal te weten ofnie, bel dan effe EDS en vraag maar of het ze het zin vol vinden dat je op de testbank gaat, jij kent mij niet dus hou je snavel over zuinig zijn!
En daarbij zijn alle gevraagde parameters goed dus het ligt niet aan EDS!
Daarnaast ben ik er nog niet druk mee bezig, sommige mensen hebben meer dan een voltijd baan!
Dus als je wat te klagen heb kom dan gegrond!
25 augustus 2014 om 14:12 In reactie op: Vectra C 2.2DTI naar EDS geweest maar een probleem!! #18241662nope, moet nog aan de gang met het hele verhaal…
mijn inlaatlucht. temp. is nog al aan de hoge kant, intercooler is schoon en inmiddels voor de airco-condensator geplaatst maar blijft aan de hoge kant.
daarnaast heb ik ook problemen met een veel te hoge turbo druk rond de 2500 toeren. probeer wat dingen uit te sluiten.
Ik heb geen idee :( hoop dat iemand mijn kan vertellen
Wij gebruiken in de cross ook bijna alleen maar imitatie, op een C20Xe met 217 pk en dik boven de 200 Nm, daar hebben we maar weinig gezeur met imitatie… en het wordt ff ietsje zwaarder belast als je op het afvalt rijdt !
Hierbij wat foto’s
Waarschijnlijk op dezelfde plek al bij mij ;), ik zal zo is kijken of ik nog wat foto’s heb, als je wilt ?
Nee gaat niet zo maar, je moet nog wel ff knutselen en van wat stripjes wat beugels maken, airco leiding VOORZICHTIG bij buigen. verder heb ik de slangen nog wel kunnen gebruiken.
– Katalysator weggehaald bij mn 2.2 DTI
– verlaagd met Eibach Pro
– Intercooler en de Aircocondensor omgedraaidAls het snel achter elkaar gaat, zit de klep in het stappenmotortje vast door vuil, deze uitspuiten met rem reiniger… en dan is het weg (deze ervaring heb ik uit de autocross). Zit onder het inlaat spruitstuk
1. Middenconsole achter uitbouwen
2. Automatische justage handremhendel in leveringstoestand zetten.
• Handremhendel in onderste positie (neergelegd)• Zuigerstang (1) van de bijstelling in pijlrichting terugschuiven
• Transportborging naar beneden drukken
Aanwijzing: Transportborging klikt vast en vergrendelt de zuigerstand en veer3. Transportbeveiliging vastzetten
Aanwijzing: Door gelijktijdig de zuigerstang (1) en druk op de transportborging (2) te houden, wordt deze vastgezet!
Ik heb dit toen kunnen vinden op het web
-
AuteurBerichten