homokineet nodig c20xe

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) homokineet nodig c20xe

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17267443
    opelpower145
      Lid sinds:
      6 August 2009

      Hallo ik ben opzoek naar een homokineet voor een c20xe maar heb bij de garage een prijs opgevraagd en dit koste orgineel 840 euro voor 1x binnen en 1x buitenzijde is dit altijd zo duur viel zowat stijl achterover van de prijs

      #18247306
      opelpower89
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 September 2009

        dan word je toch flink opgelicht , waarom geen 2dehands as met goede homokineten kopen ben je vaak voor 30-50 euro klaar zonder erop zetten

        #18247307
        opelpower89
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 September 2009

          ik meen zelfs dat als je je ze nieuw reproductie pakt dat je dan 50 euro per homokineet kwyt bent

          #18247308
          mark
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            nou wat een prijs zeg! Kijk eventjes via mijn auto onderdelen. Kostiets van 100 euro per kant

            #18247309
            kiyamizio
              Lid sinds:
              5 February 2010

              Rond de 100 afhankelijk van merk. 840 is een complete as………

              #18247310
              Vinci
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 August 2009

                Originele kineten zijn mega duur, maar er zit ook een kwaliteitsverschil in. Met immitatie neem je gewoon een gok, hoewel de prijs die gok vaak wel waard is, dat zeker.

                #18247311
                pascal1109
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  29 November 2007

                  Dit is zo’n geval dat je met 10x immitatie nog steeds goedkoper uit bent.
                  Dus je zou het zeker eens kunnen overwegen ;)

                  #18247312
                  Vinci
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    3 August 2009

                    Ja, allen sta je er dan wel 10x mee op de brug…

                    #18247313
                    pascal1109
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      29 November 2007

                      Daarom ook overwegen ;)
                      Iedereen heeft zijn eigen reden voor bepaalde keuzes.
                      Het is ook niet zo dat je dan elke week op de brug staat he (afhankelijk van hoeveel je ermee rijdt natuurlijk)

                      #18247314
                      Oenatje
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        immitatie is niks mis mee, heb er jaren meegereden, origineel is idd met as. 5 jaar geleden was ie iets van 500 euro

                        #18247315
                        Vinci
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          3 August 2009

                          Immitatie kán niks mis mee zijn, maar kán net zo goed doffe ellende zijn, breek me de bek niet open over bijv. wiellagers, veerpoot toplagers, of naven. Ook toen waren allerlei mensen lyrisch en kwamen argumenten dat als je een lager produceert dat je dan net zo goed gelijk een goede kan maken. Helaas is het vaak dat ‘mislukte’ lagers ook al zijn ze van prima materiaal, gewoon niet goed zijn qua tolerantie, en dan toch snel sterven.

                          Ik heb zelf al een heel rijtje slechte ervaringen, maar zeker ook goede. Heb bijv. met Febi nog nooit problemen gehad.

                          #18247316
                          martijnlentjes
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            25 February 2013

                            Wij gebruiken in de cross ook bijna alleen maar imitatie, op een C20Xe met 217 pk en dik boven de 200 Nm, daar hebben we maar weinig gezeur met imitatie… en het wordt ff ietsje zwaarder belast als je op het afvalt rijdt !

                            #18247317
                            Vinci
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              3 August 2009

                              Vandaag geen gezeur, morgen wel, dat is wat ik bedoel te zeggen, je kan er nooit of te nimmer vanuit gaan met immitatie. Als het betaalbaar is en te krijgen koop ik met alles liever origineel, zeker dingen waar een hoop werk in zit, en die met precisie moten passen. In dat opzicht is een homokineet denk ik net effe wat minder kritisch als een wiellager of een naaf.

                              Mijn toplagers waren ook hartstikke mooi, men had alleen de spuitbus met te zacht rubber er bij gepakt in de fabriek, met als resultaat dat ze zeer ver doorzakten en de bovenste veerschotel aanliep. Luid geknars. En dat is echt klote om weer te moeten vervangen. Ook in dat opzicht is een kineet niet het einde van de wereld om te vervangen, maar fijn is anders…

                              Verschil met de cross is, je weet dat dingen stuk gaan en toch vervangen moeten worden op korte termijn. Daarnaast rij je met minimaal gewicht. Mijn straatkadett rij ik met een gezin in, veel bagage en een aanhanger. Die auto moet gewoon zo min mogelijk stuk gaan, en gaan dus ook gewoon SKF wiellagers op, of andere merken die minstens voldoen aan originele kwaliteit.

                              #18247318
                              Vinci
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                3 August 2009

                                Origineel is ongeveer 350 euro trouwens…

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.