Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
P0300 en P0301 zijn misfires, aangezien je bougies al gedaan hebt zou ik de bobinebrug verdenken, die staan er wel bekend om kapot te gaan…
@corsabc20xe wrote:
Mijn auto met 212.000 km erop met de originele turbo verbruikt geen druppel. Dus ik vind het grote onzin dat er zo snel geroepen word dat de turbo’s maar 150.000 tot 200.000km mee zouden gaan.
Ervaring en de wet van de grote getallen he. Bij dit soort problemen en deze km stand is de turbo nu eenmaal hoofdverdachte. Er zullen ongetwijfeld originele LET turbos met meer dan 2 ton rondrijden (zoals jij) en er zijn er ook die na 15.000km al opgeblazen zijn. Ik heb zelfs verhalen gelezen van LEH upgrades die na 20.000miles (in de UK) alweer opgeblazen waren.
Natuurlijk kun je met rijgedrag en onderhoud een hoop goed maken of juist verkloten maar in de regel gaan ze na 100.000km toch echt problemen vertonen. Het is ook een feit dat de restrictor bout een hoop oplost of voorkomt dus dat geeft ook nog eens een ontwerp/fabricagefout aan.
Standaard turbodruk is trouwens 9 PSi en dat is 0.62 Bar.
De Astra Linea Blu, in ieder geval de Coupe (niet alleen Turbo) en volgens mij ook gewoon de 3/5 deurs.
Levensduurverwachting van een Z20LET turbo is geen 200000 hoor :jerry
rechtsonder direct naar je carter
je bedoelt zoiets? http://store.apple.com/us/product/MD823ZM/A/lightning-to-30-pin-adapter” onclick=”window.open(this.href);return false;
Is ook voor weinig op ebay te vinden.
Heb even naar dat opboren gezocht en dit is inderdaad de plek. Ik lees echter nergens dat dit hoog olieverbruik veroorzaakt en kan me ook niet voorstellen hoe dat zou moeten komen. Als de carterventilatie verstopt raakt dan wordt de druk te hoog en komt het op de zwakste plek eruit en dat zal hopelijk voor jou niet bij je zuigerveren of klepseals zijn. Eerder bij je peilstok.
1 en 2 zijn allebei voor carter ontluchting
3 en 5 zijn inlaat/uitlaat voor gasklepverwarming
4 is vacuumslangBreedte lijkt me geen probleem, alleen ff de ET in de gaten houden.
Ik heb 225/45-17 op mijn Coupe Turbo velgen en dat past.
Dat is denk ik de BCS (Boost Control Solenoid). Daar zijn er 2 van, een op je turbo en een achterop het motorblok. Zit met vacuumslangetjes aan elkaar.
Stroomkring open lijkt me een kabelbreuk of losse stekker.
@ricardo69 wrote:
Intercooler is niet schoongemaakt. Moet dat altijd gebeuren bij vervangen van de turbo?
Waar zit de bovenste slang van de intercooler (ben geen expert)? ;)Dikke rubber slang aan de rechterkant van de motor. Loopt vanaf de intercooler tot aan de gasklep. Die kan je losmaken aan de voorkant (bij de intercooler dus) door 1 slangklem los te draaien.
Huh, bij de Turbo zit al een actuator. Wordt nog afgesteld op Z20LET motor ook.
Anyway, ik heb toen alleen de Turbo (with actuator) met gasket set besteld. Olie en filter heb ik hier gehaald. Retourleiding heb ik overgezet.
Ik weet niet waar je woont maar je Navi denkt op een van de Duitse Waddeneilanden:
https://www.google.nl/maps/place/53%C2%B040%2726.0%22N+6%C2%B058%2756.0%22E/@53.6692618,6.9948393,14z/data=!4m2!3m1!1s0x0:0x0″ onclick=”window.open(this.href);return false;
:D
Ik heb een Kenwood KDC-BT8041 ofzoiets, met een los Kenwood kastje ertussen. Alle knoppen werken en display van de boordcomputer werkt ook.
Definieer “gewone Astra G Coupe”. De Turbo is ook “gewoon”. :P
Anyway, technisch zijn er uiteraard heel wat verschillen. De remmen zijn een stuk groter, uitlaat heeft grotere diameter, misschien dingen als stabilisatorstangen dikker.
De eerste 2 jaar zat de chrome strip op de achterklep alleen op de Turbo, later is deze op alle modellen gekomen.
Qua interieur lijkt me niets verschillend, behalve dat de Turbos misschien een rijkere standaarduitrusting hadden (in NL dan, in Duitsland zie je ze vaak met stoffen interieur en handbediende airco).
Mijn Coupe Turbo heeft trouwens die onderste stoelhendeltjes dus die theorie gaat vast niet op. ;)
Als je 3,2 liter bij moet vullen dan kunnen er zomaar ook ijzer-op-ijzer geluiden uit je motor gaan komen, de meeste 4 cilinder motoren hebben 4,5 tot 5 liter olie nodig dus dan stond hij aardig droog… Iets vaker peilen dus ;)
Standaard Astra G Xenon is D2S 4300K
Kijk eens of er ergens olie op het blok zit. Ik had er ook veel last van toen ik een lekke kleppendekselpakking had.
Als het net als bij de Coupe is zou je even het volgende kunnen proberen:
1. Auto op contact zetten met de deuren gesloten.
2. Knop indrukken zodat het raam zakt, helemaal tot onder. Knop ingedrukt houden en goed luisteren tot je een klik hoort.
3. Stap 2 herhalen, maar nu het raam omhoog doen tot je een klik hoort.
4. Stap 2 en 3 eventueel herhalen voor het andere raam.Hiermee leer je de standen van het raam in de computer in, zodat de ramen automatisch zakken en omhoog gaan bij openen sluiten van de portieren (of in jou geval je dak).
hmm volgens mij niet hoor, een Z20LET Turbo is ook een K04. De versie die op de Z20LEH zit is gewoon een “ge-update” versie. De K03 zit volgens mij op de Z16LET.
Z20LEH turbo heeft normaal gesproken een gele sticker met “DZ” erop op de wastegate actuator zitten. Maar die stikker kan er natuurlijk ook afvallen ;)
De beste manier is om de onderste slang naar de intercooler eraf te halen. De Z20LET turbo heeft een gladde flens, de Z20LEH heeft ribbels (lijkt op schroefdraad).
@Remzter wrote:
even een update…
sinds 1 januari 2014 mag je absoluut niet meer je km stand terug draaien…
zover ik las mag jij dit ‘zelf’ niet meer doen!Remy
Let nou ff op man, er wordt niks teruggedraaid. Zijn huidige teller is kapot, dus hij wil een nieuwe teller in zijn auto zetten en daar de stand van wijzigen zodat deze weer overeenkomt met wat er op de oude teller staat.
Precies hetzelfde als wat een Opel dealer ook zou doen als jij daarheen gaat met een kapotte teller.
Hier wel een redelijke beschrijving:
http://www.astra-g.de/showthread.php/15652-Portuguese-Astra-Coup%C3%A9-2-2-DTI-Fitting-Clima-Auto-pag-4?p=715938&viewfull=1#post715938″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Sea Foaming noemen ze dat.
http://www.youtube.com/watch?v=bnLX1pRkweQ” onclick=”window.open(this.href);return false;
Geeft wel een leuk effect :-D
http://www.youtube.com/watch?v=FwmvGamvMAg” onclick=”window.open(this.href);return false;
De meeste dingen gaan “ineens” kapot. ;) Zou me er niet druk om maken. Je display werkt zo te zien verder nog goed, geen kapotte lijntjes oid. Pas als hij zo er uit gaan zien als hieronder wordt het tijd voor een nieuwe:
-
AuteurBerichten