Benoem de slangen ;)

Forumindex Forums Modellen Astra Benoem de slangen ;)

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17265887
    xladage
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 July 2008

      Kan iemand mij helpen om de juiste aanduiding te geven aan de volgende slangen?

      Het gaat om het punt waar de koude lucht aanvoer buis (vanaf filter) stopt en de metalen luchtinlaat begint
      Hier zitten 5 slangen (eentje zit op de zwarte buis zelf, vervolgens twee boven en twee onder op het metaal van de luchtinlaat).
      Ik probeer te snappen welke waar voor is…

      1. Slangetje (kort) van zijkant klepdeksel naar zwarte buis (koude) lucht aanvoer
      2. Slangetje (kort) van bovenkant klepdeksel
      3. Slang van koelvloeistof expansievat
      4. Slang tegenover korte slangetje bovenkant klepdeksel
      5. Slang tegenover de slang van het koelvloeistof vat

      Welke lang doet nu precies wat?

      1. Ontluchting motorblok?
      2. Vacuumslang? Voor wat? Wat is het verschil met deze en 1.?
      3. Ontluchting / overdruk koelsysteem?
      4. Tankontluchting?
      5. ?

      Thanks alvast

      #18234122
      RISL
      Moderator
        Lid sinds:
        24 January 2011

        Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat slang 2 je carterontluchting is.
        Lijkt me logischer dat die na de gasklep zit dan ervoor (zoals slang 1).

        #18234123
        Mark16v
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 February 2005

          1 en 2 zijn allebei voor carter ontluchting
          3 en 5 zijn inlaat/uitlaat voor gasklepverwarming
          4 is vacuumslang

          #18234124
          xladage
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 July 2008

            OK, en is dan lang 2 (kort vanaf bovenkant klepdeksel) de plek die potentieel opgeboord kan worden bij hoog olieverbruik?
            Heb hier op het forum regelmatig gelezen over opboren van carterventilatie bij hoog olieverbruik?

            #18234125
            Mark16v
            Deelnemer
              Lid sinds:
              23 February 2005

              Heb even naar dat opboren gezocht en dit is inderdaad de plek. Ik lees echter nergens dat dit hoog olieverbruik veroorzaakt en kan me ook niet voorstellen hoe dat zou moeten komen. Als de carterventilatie verstopt raakt dan wordt de druk te hoog en komt het op de zwakste plek eruit en dat zal hopelijk voor jou niet bij je zuigerveren of klepseals zijn. Eerder bij je peilstok.

              #18234126
              xladage
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 July 2008

                Nou, er ekt nergens olie’ mar het verbruik is best veel. Heb hem op de brug gehad, maar nergens sporen te zien. Ben bang interne verbranding oid. Opboren leek me de makkelijkste oplossing om eerst te proberen.
                Eens even uitzoeken tot hoever ik kan gaan.

                Thanks iig

                #18234127
                xladage
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  1 July 2008

                  Ah, gevonden… 2mm !

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.