Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Om even e.e.a. goed te hebben.
Het is een c30se. Deze is voorzien van een 4.0 irmscher kleppendeksel :lol:
Wel is het blok aangepast met diverse goodies van risse.
w.o.
snelle nokkenassen, andere kleplifters etc, andere zuigers etc
tevens wordt computer aangepast ( chippen ) Het doel is 250pk.
Hoop dat alle indianen verhalen nu uit de wereld zijn
En we gaan weer verder
En eindelijk goed nieuws.
Met de hulp van mijn collega’s en vrienden van het schadebedrijf is de manta weer strak en voorzien van een geweldige zwarte laklaag.
De auto is voorzien van maar liefst 4 lagen blanke lak om de diepte in de lak te krijgen, en de glade afwerking.
Tussen de laklagen door is de auto weer helemaal afgetopt.
Vandaag even de assen weer onder de auto gemonteerd zodat hij weer kan rollen op zijn eigen wielen.
Nu gaat de auto even tijdelijk op een ander adres gestalt worden om hem daarna compleet af te bouwen.
Even wachten op een aantal onderdelen w.o. dakhemel etc en natuurlijk nog een beetje meer extra tijd.
O ja hier even drie foto’s van het resultaat.
Let wel de auto is niet gepoetst en zit nog onder de stof
De voorbumper, achterbumper,spoiler etc volgen over een tijdje. Eerst maar eens zien dat ik dit monster binnenkort ( lees lente ) weer eens klaar heb. ( en dat na 10 jaar ).
en ja hij zakt ook nog wel wat naar de grond
Pino te zuigen :O
UP :angel
Helaas had oom arjan de naam niet helemaal goed. Het is kayleigh maar dat mag de pret niet drukken.
Kayleigh is een gezonde dochter van 4150gram en 52 cm.
Heb ook even een foto erbij gedaan. Pronken mag een beetje he! ;)
Klopt, mijn zwager heeft de topic titel aangemaakt en kan deze dus niet wijzigen.
Eerst zou het een 400 breedbouw zijn. Ik had alles in huis inclusief brede achtervelgen 9j ( ats cup) en nieuwe banden.
Toch de beslissing genomen dat ik hem qua uiterlijk bijna origineel maak. Zeg maar een sleeper look.
Belangrijkste voor mij nu is dat ik binnen afzienbare tijd dit project een keer klaar heb zonder de bouw kwaliteit aan te tasten. Gebeurd dus wel goed.
Technisch was hij bijna klaar, alleen de laatste puntjes op de i moesten nog. Toen geheel weer uit elkaar en nu zorgen dat koetswerk goed is.
De achterzijde van de auto staat nu in spuitplamuur. Er zit dus schot in.
Voorzijde is nagenoeg strak.
Verdere update’s volgen
Ach is maar hoe je het bekijkt. Als ze eraf moeten dan heb je schade. Ze zijn trouwens dicht gelast. de plamuur is alleen om het strak te maken en is ongeveer 1 tot 2mm dik
Bijna iedereen kit ze vast en spuit ze dan over. Als je die loshaalt moet je alsnog een ander deel spuiten wat eraan vast zit.
Enigste verschil is dat ik hem los moet slijpen, no big deal.
Ik heb dan geen problemen meer met een kitnaad die weer los gaat etc. Tevens wordt carosserie nog iets steviger ( is al doorgelast ).
Eindelijk dan even een update die er toe doet.
Auto was technisch klaar en heb hem weer helemaal uit elkaar gehaald om naar de plaatwerker te gaan.
Eerst auto op bok gemonteerd en toen complete bodemplaat in kofferbak vernieuwd custom made zonder reservewielbak, Ook meteen een nieuw en origineel achter tussenpaneel gemonteerd
De het linker achterscherm was behoorlijk slecht. Dus compleet nieuwe wielrand erin, dorpeldeel en deel dat onderzijde achterscherm zit
Ook de rechter achterzijde moest eraan geloven. Ook maar een nieuwe wielrand erin en onderzijde achterscherm
Alle naden van voor en achterscherm zijn weg. Allemaal afgelast en strak gemaakt. compleet naadloos dus. Ook verbinding achterscherm en nieuwe achter tussenpaneel. Hoedenplank was compleet weg en daar dus ook maar een nieuw deel ingelast om sterkte weer terug te krijgen
De wielranden voor en achter zijn omgefelst en afgekit
De 400 motorkap is strak gemaakt en aan binnenzijde afgekit.
Er moet nog wel e.e.a. gebeuren maar het schiet nu wel op
nog even een paar voor complete plaatje
Hopenlijk staat hij binnenkort weer in de lak. Zwart natuurlijk
Heb je de wiellagers al eens gecontroleerd en is de afstelling hiervan wel oke.
Als je namelijk al het ander al hebt geprobeerd dan blijft dit eigenlijk maar over.
Of
Je kan een corosserie shake moeten hebben. Kan komen door een defect kruisstuk van tussenas.
Dit zou je normaal ook duidelijk aan je “kont “moeten voelen
Als je dit probleem hebt en geen lekkage dan zijn er maar twee mogelijke oorzaken.
Lucht in remsysteem. Zou wel moeten betekenen dat je onlangs wat het vervangen en niet goed hebt ontlucht.
inderdaad een versleten rempomp. Inwendig zijn dan de remcupjes versleten. Vloeistof kan dan inwendig terug lekken.
Advies nooit mee door rijden en zo snel mogelijk verhelpen.
Beter dat een auto niet start dan dat hij niet remt
just my 2 cent
Duidelijk, bedankt voor de info.
Zal dus waarschijnlijk eerst wel heel blijven. Gaan we als alles het toelaat nog verder dan wordt het een m3 bak.
Dacht dat de kadett c alleen de 1.0 bak heeft gehad. ( 1000 serie ). Lees namelijk nergens over de 0.87 bak
De zf die ik heb is al gereviseerd. Alles zit er nieuw in.
Mocht hij het idd niet overleven dan kan ik alsnog richting een m3 bak.Bedankt voor je antwoord
Hoi heb mijn manta bijna klaar.
Heb een zf 0.87 bak gekoppeld aan een 3.0 24v. Deze wordt ook wat gekieteld.
Is bij iemand bekend hoeveel de bak qua vermogen aan kan.
Waar is deze bak trouwens allemaal in geleverd ?Kom er niet zo heel veel over tegen
Weet iemand dit. Weet dan namelijk tot hoe ver ik kan gaan. Turbo’s mischien ?. achteras en tussenas is al aangepast voor hogere vermogens
Arjan is een beetje te snel maar schiet behoorlijk op.
Zal z.s.m. foto’s plaatsen.
Wat de laatste tijd is gebeurd.Kofferbakbodem compleet vervangen door custum-made bodemplaat.
Nieuwe wielranden achter en deels omgefelst
nieuwe onderzijden achterscherm achter wielrand.
nieuw achter tussenpaneel
diverse kleine reparatie’s zoals driehoek bij achterruit.
Nieuwe voorschermen met omgefelste randen ivm inveren en vuil.
Alle naden van voorschermen en achterscherm en tussenpaneel doorgelast en opgevult.
Deuren fatsoenlijk afgesteld. Dus perfect aansluitend op carroserie.
Hoedenplank ( ijzer gedeelte ) nieuw ingelast en hoogte achterruit afgesteld ( was verzakt )
Diverse lasnaden doorgelast.
Motorkap ( 400 stijl ), achterklep strak gemaakt en in grondverf.
Motorruimte compleet blank gemaakt.
Zijn nu druk e.e.a.strak te maken w.o achterschermen etcBinnenkort meer update’s
10 november 2009 om 09:33 In reactie op: Manta bij TMF Complete Aflevering op pag 3! (Nu met film) #17546530Kijk pappie is op tv :jerry:jerry
Je geeft nu al het goede voorbeeld voor je dochter :jerry:jerry:jerryVliegwiel is inderdaad omgelast.
Is wel professioneel gedaan. hart er eerst conisch uit. paspunten ( 8) erin en daarna gelast, gevlakt en gebalanceerd.
Bak is inderdaad 0.87 dus snelheid zou niet verlaagd worden.
Klopt marcel zat bij de club maar is vlak voordat wij erbij kwamen weg gegaan met ruzie.
Ik heb helaas nog steeds geen mooie foto van de manta. Eerst voornamelijk bezig geweest met het technische aspect.
Veel werk aan onderzijde auto en ophanging, remmen etc.
Complete bodem kaal gemaakt, ontroest en diverse delen nieuw erin gezet.
Gepoedercote speras,
aangepaste remmen.voor volvo turbo klauwen met prelude schijven. Achter vectra 2.0 16v voorremklauwen met geventileerde schijvencomplete powerflex bussen voor en achter
hydrolische handrem
3.0 24v ( compleet gereviseerd incl 2 260 graden nokkenassen )
zf 0,87 bak. Versterkte en ingekorte cardanas,
binnenas cardan aangepast ( de dikkere stalen gemonteerd met rvc buitenhuls )
Vergrote en veranderde caterpan van aluminium
aangepast vliegwiel 24v,met hart van 3.0 cih.
cinterplaat koppeling met versterkte en verzwaarde drukgroep.
oliekoeler
race radiateur aluminium compleet naar eigen maten.en nog veel meer andere zaken.
Dit zijn de twee foto’s die ik zo bij de hand heb
Trouwens mijn zwager had de foto’s van de skyline erop gezet. Deze waren niet goed. hij ziet er nu zo uit.
Hopenlijk bevalt de manta straks weer net zo als de skyline nu bevalt. 400pk en 4wd is toch een goede combo
1e post aangepast
400 set is verkocht.
probleem met bekabeling is opgelost.
De motor loopt !!!
Auto staat nu bij plaatwerkerij om laatste dingen in te lassen en strak te maken en hoppenlijk staat hij dit jaar weer in de lak
Het is de zwarte manta gte magic.
maar weinig mensen kennen de specifieke manta b magic uitvoering.
deze had de zwarte recaro’s, ats classic velgen, opel sportstriping op voorscherm/ achterscherm en achterklep.
Tevens had deze auto ook de bekende 400 “vinnen “op de voorschermen. Helaas wist ik dit op 19e nog niet en heb ze erwijderd en weggegooid:cry
Nu weet ik wel beter
Helaas zo snel geen foto’s.
Wij hadden op hoogtepunt zo’n 10 leden. Club is hopeloos uit elkaar gevallen.
Heb overigens naast de skyline nog wel degelijk een manta.
Is nog steeds dezelfde ( 1e auto ). Heb hem nu 11 jaar.
Ben er nog steeds mee bezig.
Tecnisch nu bijna klaar alleen nog klein probleem met 3.0 24v. Daarna carroserie nog doen.
Spec op dit moment.
3.0 24v gereviseerd met snelle nokkenassen. ( gemapte computer )
Zf-bak 0,87
speras 40 % gepoedercoat.
Upgraded remmen ( volvo klauwen/ prelude schijven voor )
( vectra remklauwen achter en hydrolische handrem)
Oliekoeler’
alu race koeler
e.d.Yep helemaal ;) en was eerder zijn buurjongen tevens was lid van Grolsche Manta Club :P
Skyline ;)
8 voor de B Kadett
Ziet er ruig uit matzwart :angelHoi,
ben met dezelfde motor bezig in mijn manta. Heb jij nog antwoorden gekregen op je vragen gezien je auto loopt.
Zo ja wat waren de antwoorden of heb je een aansluitschema gekregen.
Je zou me enorm veel zoekwerk kunnen besparen.
alvast bedankt,
arjan
-
AuteurBerichten