*update 5* Opel Manta B 4.0 24 Magic restauratie

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling *update 5* Opel Manta B 4.0 24 Magic restauratie

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 45)
  • Auteur
    Berichten
  • #17206361
    ICEQUEEN_Manta_Logan
    Bijdrager
    • Topics 59
    • Reacties 1946
    Lid sinds:
    28 February 2006

    Mijn zwager is eindelijk begonnen aan zijn opel manta b 2.0 gte Magic met 110pk.
    Mischien kennen jullie de auto wel hij zat vroeger bij de Grolsch manta club (1999 ofzo)

    Inmiddels na diverse motoren te hebben gereden gaat hij nu lopen met een 4.0 24v 6 cilinder met ongeveer 250pk ( n.a. motor ).
    Technisch van alles moeten aanpakken. w.o

    Remmen ( voor volvo turbo remmen en achter vectra gsi remmen met hydrolische handrem)
    Versnellingsbak: Zf 0,87 versnellingsbak ( worden al vrij zeldzaam )
    Aandrijflijn: Versterkte tussen as en cardan stuk ( staal ) achteras met 40% sperr.
    onderstel: Pu bussen rondom, veranderde stuurhuis configuratie etc

    Voor de rest had hij al in 1999 de 6 cilinder op kenteken gekregen door een keuring in lelystad.

    Helaas was de auto plaatwerk technisch niet helemaal top meer. Dus nadat auto weer gelopen had heft hij hem compleet uit elkaar gehaald en op een bok geplaatst.

    Nieuwe achtertussenpaneel gemonteerd. Nieuwe kofferbakbodem gemonteerd ( custom made ).
    Nieuwe wielranden achter. Dorpels kriksteunen etc.

    #17371073
    mantamafkees01
    • Topics 62
    • Reacties 1830
    Lid sinds:
    31 August 2004

    Een dubbelsleufs neus om mee te beginnen naar mijn smaak? ;)

    #17371074
    ICEQUEEN_Manta_Logan
    Bijdrager
    • Topics 59
    • Reacties 1946
    Lid sinds:
    28 February 2006

    nee dat is al 1 ding wat niet gaat gebeuren ;)
    Kom je morgen ff kijken kerel kan je meteen de andere manta’s zien en een gebakje scoren :thumbup:jerry

    #17371075
    mantaray
    Bijdrager
    • Topics 27
    • Reacties 608
    Lid sinds:
    16 November 2004

    Origineel gepost door mantamafkees01
    Een dubbelsleufs neus om mee te beginnen naar mijn smaak? ;)

    ach een brede b1 400 heeft ook wel wat !

    #17371076
    mar10manta
    Bijdrager
    • Topics 154
    • Reacties 512
    Lid sinds:
    4 July 2004

    Origineel gepost door mantaray

    Origineel gepost door mantamafkees01
    Een dubbelsleufs neus om mee te beginnen naar mijn smaak? ;)

    ach een brede b1 400 heeft ook wel wat !

    ja die ken ik ook van vroegere tijden op baarlo had er zelfs velgen bij met slicks eronder . is deze 400 nog steeds levend? ik heb hem al heeeeeeeel lang nioet meer gezien

    #17371077
    mantaray
    Bijdrager
    • Topics 27
    • Reacties 608
    Lid sinds:
    16 November 2004

    hij bestaat bij mijn weten nog wel alleen de auto
    is verhuist naar ierland en de voormalige eigenaar naar thailand …….

    #17371078
    mantamafkees01
    • Topics 62
    • Reacties 1830
    Lid sinds:
    31 August 2004

    Origineel gepost door ICEQUEEN_Manta_Logan
    nee dat is al 1 ding wat niet gaat gebeuren ;)
    Kom je morgen ff kijken kerel kan je meteen de andere manta’s zien en een gebakje scoren :thumbup:jerry

    Kzou wel willen maar mijn moeder was gisteren jarig en viert het vandaag!

    #17371079
    mantamafkees01
    • Topics 62
    • Reacties 1830
    Lid sinds:
    31 August 2004

    Maar kom zekers binnenkort een bakkie doen! :thumbup

    #17371080
    commodore_GS_72
    Bijdrager
    • Topics 8
    • Reacties 287
    Lid sinds:
    2 January 2007

    5 gaats onderstel er onder?

    #17371081
    voederbiet
    Bijdrager
    • Topics 18
    • Reacties 1756
    Lid sinds:
    9 May 2006

    gaat dr goed uitzien:thumbup

    alhoewel ik de bestickering van zo een manta magic ook:wub vindt

    #17371082
    corres
    Bijdrager
    • Topics 70
    • Reacties 1587
    Lid sinds:
    12 April 2006

    mooi projekt:thumbup
    ga dit zeker volgen.
    wel weer een aanwinst in restauratie/verbouwingen.
    ben benieuwd hoe dit gaat worden

    #17371083
    corres
    Bijdrager
    • Topics 70
    • Reacties 1587
    Lid sinds:
    12 April 2006

    word hier nog wat gedaan??

    #17371084
    ICEQUEEN_Manta_Logan
    Bijdrager
    • Topics 59
    • Reacties 1946
    Lid sinds:
    28 February 2006

    jazeker…alleen had nog geen tijd om er iets hier neer te zetten.
    Aller eerst het las werk was al binnen 2 weken gedaan zie foto’s :angel sorry dat pas half jaar later iets erop zet…


    Nu zit het blok 3 liter 24 klepper erook in de assen zitten eronder…
    Achter schijfrem + sper… voor op maat gemaakte koeler en oliekoeler… foto’s komen nog. Kwa technisch schiet het al mooi op :angel

    #17371085
    corres
    Bijdrager
    • Topics 70
    • Reacties 1587
    Lid sinds:
    12 April 2006

    ha kijk word dus wel gewerkt:thumbup
    sommige dingen zijn nou eenmaal intressanter om te volgen dan de ander he.
    help je wel even herineren te posten hahaa:thumbup

    #17371086
    imported_piet
    • Topics 39
    • Reacties 1053
    Lid sinds:
    29 September 2004

    kijk dat is werken,keep up the good work:thumbup

    #17371087
    ICEQUEEN_Manta_Logan
    Bijdrager
    • Topics 59
    • Reacties 1946
    Lid sinds:
    28 February 2006

    Hij is bijna klaar :thumbup

    #17371088
    Anoniem
    • Topics 69
    • Reacties 7148
    Lid sinds:
    1 January 1970

    kom op met die foto,s dan:P:thumbup:thumbup:jerry:jerry

    #17371089
    henk 400rr
    Bijdrager
    • Topics 49
    • Reacties 2813
    Lid sinds:
    29 June 2004

    origineel gepost door mar10manta

    Origineel gepost door mantaray
    ach een brede b1 400 heeft ook wel wat !

    ja die ken ik ook van vroegere tijden op baarlo had er zelfs velgen bij met slicks eronder . is deze 400 nog steeds levend? ik heb hem al heeeeeeeel lang nioet meer gezien

    Auto staat (vlgs de laatste berichten) nog steeds bij C. Reynolds (UK) in de schuur.

    Als hij ‘m al niet gesloopt heeft ;)

    #17371090
    mantaei
    • Topics 2
    • Reacties 40
    Lid sinds:
    18 February 2006

    Arjan is een beetje te snel maar schiet behoorlijk op.

    Zal z.s.m. foto’s plaatsen.

    Wat de laatste tijd is gebeurd.Kofferbakbodem compleet vervangen door custum-made bodemplaat.
    Nieuwe wielranden achter en deels omgefelst
    nieuwe onderzijden achterscherm achter wielrand.
    nieuw achter tussenpaneel
    diverse kleine reparatie’s zoals driehoek bij achterruit.
    Nieuwe voorschermen met omgefelste randen ivm inveren en vuil.
    Alle naden van voorschermen en achterscherm en tussenpaneel doorgelast en opgevult.
    Deuren fatsoenlijk afgesteld. Dus perfect aansluitend op carroserie.
    Hoedenplank ( ijzer gedeelte ) nieuw ingelast en hoogte achterruit afgesteld ( was verzakt )
    Diverse lasnaden doorgelast.
    Motorkap ( 400 stijl ), achterklep strak gemaakt en in grondverf.
    Motorruimte compleet blank gemaakt.
    Zijn nu druk e.e.a.strak te maken w.o achterschermen etc

    Binnenkort meer update’s

    #17371091
    mantaei
    • Topics 2
    • Reacties 40
    Lid sinds:
    18 February 2006

    Eindelijk dan even een update die er toe doet.

    Auto was technisch klaar en heb hem weer helemaal uit elkaar gehaald om naar de plaatwerker te gaan.

    Eerst auto op bok gemonteerd en toen complete bodemplaat in kofferbak vernieuwd custom made zonder reservewielbak, Ook meteen een nieuw en origineel achter tussenpaneel gemonteerd


    De het linker achterscherm was behoorlijk slecht. Dus compleet nieuwe wielrand erin, dorpeldeel en deel dat onderzijde achterscherm zit


    Ook de rechter achterzijde moest eraan geloven. Ook maar een nieuwe wielrand erin en onderzijde achterscherm

    Alle naden van voor en achterscherm zijn weg. Allemaal afgelast en strak gemaakt. compleet naadloos dus. Ook verbinding achterscherm en nieuwe achter tussenpaneel. Hoedenplank was compleet weg en daar dus ook maar een nieuw deel ingelast om sterkte weer terug te krijgen


    De wielranden voor en achter zijn omgefelst en afgekit

    De 400 motorkap is strak gemaakt en aan binnenzijde afgekit.


    Er moet nog wel e.e.a. gebeuren maar het schiet nu wel op

    nog even een paar voor complete plaatje


    Hopenlijk staat hij binnenkort weer in de lak. Zwart natuurlijk

    #17371092
    Manta-aero
    Bijdrager
    • Topics 18
    • Reacties 843
    Lid sinds:
    29 June 2004

    Ziet er goud uit hoor!! Zou alleen niet alle carroserienaden dichtplamuren, zoals tussen het front en het voorscherm. Moet ie er een keer af heb je een probleem.

    #17371093
    mantaei
    • Topics 2
    • Reacties 40
    Lid sinds:
    18 February 2006

    Ach is maar hoe je het bekijkt. Als ze eraf moeten dan heb je schade. Ze zijn trouwens dicht gelast. de plamuur is alleen om het strak te maken en is ongeveer 1 tot 2mm dik

    Bijna iedereen kit ze vast en spuit ze dan over. Als je die loshaalt moet je alsnog een ander deel spuiten wat eraan vast zit.

    Enigste verschil is dat ik hem los moet slijpen, no big deal.

    Ik heb dan geen problemen meer met een kitnaad die weer los gaat etc. Tevens wordt carosserie nog iets steviger ( is al doorgelast ).

    #17371094
    manta_dennis
    Bijdrager
    • Topics 11
    • Reacties 1079
    Lid sinds:
    30 June 2004

    Dacht dat het een brede 400rr zou worden maar zie hier niets meer van. Kan dat kloppen?

    #17371095
    bettus accu
    Bijdrager
    • Topics 40
    • Reacties 2088
    Lid sinds:
    14 March 2009

    mooi werk zeg!

    ga dit zeker volgen!!

    #17371096
    mantaei
    • Topics 2
    • Reacties 40
    Lid sinds:
    18 February 2006

    Klopt, mijn zwager heeft de topic titel aangemaakt en kan deze dus niet wijzigen.

    Eerst zou het een 400 breedbouw zijn. Ik had alles in huis inclusief brede achtervelgen 9j ( ats cup) en nieuwe banden.

    Toch de beslissing genomen dat ik hem qua uiterlijk bijna origineel maak. Zeg maar een sleeper look.

    Belangrijkste voor mij nu is dat ik binnen afzienbare tijd dit project een keer klaar heb zonder de bouw kwaliteit aan te tasten. Gebeurd dus wel goed.

    Technisch was hij bijna klaar, alleen de laatste puntjes op de i moesten nog. Toen geheel weer uit elkaar en nu zorgen dat koetswerk goed is.

    De achterzijde van de auto staat nu in spuitplamuur. Er zit dus schot in.

    Voorzijde is nagenoeg strak.

    Verdere update’s volgen

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 45)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.