Remprobleem Manta B

Forumindex Forums Modellen Manta Remprobleem Manta B

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17220134
    Manta_Matthijs
      Lid sinds:
      17 October 2009

      Beste forumleden,

      Ik zit met een behoorlijk probleem met de Manta. Ik rijd er erg veel in en dit eigelijk zonder problemen, maar kom er nu toch echt een tegen aangaande de remmen waar ik al een tijd last van heb, maar nu word het wel een stuk erger.

      Het gaat om het volgende, wanneer ik op het rempendaal druk remt de auto wel, maar binnen een vrij korte tijd (3 a 4 sec.) ligt het pendaal op de bodemplaat, dit zowel bij hard al zacht remmen. Wanneer ik vervolgens het pendaal omhoog laat komen en het opnieuw indruk bouwt hij weer druk op, maar daarna krijg je hetzelfde verhaaltje weer opnieuw. Dit is al een tijdje zo, maar niet in deze erge mate, die zijn namelijk deze week ontstaan.

      Nu heb ik natuurlijk niet stil gezeten en ben alle leidingen na gaan lopen op lekkages, dit is niet het geval en ook zijn de remsystemen voor en achter kurkdroog. Verder word er ook totaal geen remvloeistof ‘verbruikt’.


      De enige oorzaak van dit probleem wat ik me kan bedenken is dat de hoofdremcilinder versleten is, en hierdoor de remvloeistof langs de zuiger(s) komt??

      Heeft een van jullie misschien ervaring met dit probleem, want met mijn eigen technische verstand loop ik nu een beetje vast.

      Ik hoop van jullie te horen!

      #17657980
      manta2
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 July 2004

        Het is de hoofdremcilinder, goed schoonmaken met spiritus, en een revisieset erin en het probleem is opgelost. (tenminste in mijn zelfende geval)

        #17657981
        mantaei
          Lid sinds:
          18 February 2006

          Als je dit probleem hebt en geen lekkage dan zijn er maar twee mogelijke oorzaken.

          Lucht in remsysteem. Zou wel moeten betekenen dat je onlangs wat het vervangen en niet goed hebt ontlucht.

          inderdaad een versleten rempomp. Inwendig zijn dan de remcupjes versleten. Vloeistof kan dan inwendig terug lekken.

          Advies nooit mee door rijden en zo snel mogelijk verhelpen.

          Beter dat een auto niet start dan dat hij niet remt

          just my 2 cent

          #17657982
          Manta_Matthijs
            Lid sinds:
            17 October 2009

            Hartstikke bedankt voor jullie snelle reacties!

            Heeft een van jullie een idee waar ik een revisieset kan kopen voor dit type remcilinder (Iemand een idee wat voor merk/type dit is?) en aan welke prijs ik ‘ongeveer’ moet denken?

            #17657983
            Manta-aero
            Deelnemer
              Lid sinds:
              29 June 2004

              Dit is het delco type.

              #17657984
              opelgteetje
                Lid sinds:
                2 May 2008

                je kan het zien of je hoofdremcilinder inwendig lekt
                dan moet je even de vacuumslang van de bekrachtiger er af halen
                dan met een lamp of met een schroevendraaier even in het gat steken
                om te kijken of er ook olie in je bekrachtiger ligt

                #17657985
                Manta_Matthijs
                  Lid sinds:
                  17 October 2009

                  Nou, alles wijst erop dat het de hoofdremcilinder is. Nu heb ik op deze website een revisieset gevonden voor de het type Delco, is deze dan die ik moet hebben (€75,00)?

                  http://www.klassiekeopelonderdelen.nl/nl/shop/manta_b/sub,3/gid,104

                  Wat denken jullie? Is dit de beste en goedkoopste optie, of zijn er nog andere opties die beter zouden zijn?

                  Ik neem aan dat ze nieuw niet meer te krijgen zijn?

                  #17657986
                  mkopel
                    Lid sinds:
                    16 May 2005

                    75 euro voor een revisieset? Is niet echt goedkoop vergeleken met de prijs van een complete hoofdremcilinder.
                    Zou gewoon een complete kopen als ik jouw was, heb je er minder werk van.

                    Kijk hier maar eens.

                    Hoofdremcilinder Manta

                    #17657987
                    16v kadett c
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      2 January 2010

                      ik zou eerst even de remslangen af knijpen om tekijken of die stuk is wand kan ook lucht in ziten
                      afknijpen en dan het pandaal intrapen als het pandaal gewoon mooi blijft staan dan is die goed als die weg zakt dan is die stuk

                      #17657988
                      cruez
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        11 July 2006

                        origineel gepost door mkopel
                        75 euro voor een revisieset? Is niet echt goedkoop vergeleken met de prijs van een complete hoofdremcilinder.
                        Zou gewoon een complete kopen als ik jouw was, heb je er minder werk van.

                        Kijk hier maar eens.

                        Hoofdremcilinder Manta

                        Ik zou ook voor een nieuwe gaan, weet ik uit ervaring. Ik kocht ooit een tweedehands in ‘perfecte’ staat. Probleem is hiermee, net als met zoveel onderdelen, dat de binnenkant moet werken… en dat zie je niet. Reviseren is ook niet echt makkelijk, en als je dan tot de vaststelling komt dat de schacht ook al aangetast is, moet je sowieso een nieuwe kopen…

                        #17657989
                        Manta_Matthijs
                          Lid sinds:
                          17 October 2009

                          Nou, het is toch een nieuwe hoofdremcilinder geworden. Heb die gemonteerd en vervolgens de remmen ontlucht en de auto remt weer als een nieuwe!

                          Bedankt voor jullie reacties!;)

                          #17657990
                          knoll
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            16 July 2005

                            vind het wel jammer dat revisie setjes zo duur zijn

                            #17657991
                            jojonopel
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              7 September 2006

                              Voor een Delco Remy pomp koop je beter een nieuwe. De Italianen (LPR) leveren ze nog steeds nieuw. ATE pompen zijn meestal wel goed te reviseren. Grtz.

                              #17657992
                              MantasticB1
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                6 October 2006

                                wat sommigen wel eens verkeerd doen is het volgende…
                                bij “oude” hoofd remcilinders vormt zich een randje vuil aan de binnenwand van de hoofd remcilinder omdat de plunjer nooit verder dan een bepaalde slag maakt.
                                bij het vervangen van de remolie word er dan heftig gepompt met het rempedaal,
                                tot op de bodem en dan hobbel je met de rubberen manchetten over die rand vuil heen en zo overlijden je afdichtingen soms.
                                ik weet niet of dat bij jou ook het geval is maar dit kan wel waardevolle info zijn voor de minder ervarene monteurs op dit forum;)

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.