Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Misschien dat mijn Manta b 2.0S 1980 iets voor jullie is. Het gaat hier om een B1 model in redelijk nette en originele staat, dus ook moet de chromen bumpers. Wat ik wel heb aangepast zijn o.a. de wielen (nu 15” ipv 13”) en de koplampen, deze zijn nu namelijk rond ipv de originele. Het is (nog) geen gerestaureerde en heeft daarom hier en en daar een plekje en zal de lak eens goed moeten oppoetsen.
Ik hoor het wel!
Zoo.. Vandaag eventjes met meetwerk verricht om enkele dingen uit te sluiten. Gelukkig kwam ik al redelijk snel bij de oorzaak terecht, namelijk een slechte massa tussen de accu en de carrosserie. Er zat namelijk behoorlijk wat oxidatie tussen de carrosserie en de massa strip. Ik heb alles even netjes schoon geschuurd en alle problemen waren voorbij!
Nogmaals ontzettend bedankt voor al jullie info!
Ontzettend bedankt voor alle reacties.
Ik heb idd ook al gedacht aan het contactslot, maar wat Thijsje ook al aangeeft, de verlichting zou dan wel moeten functioneren. Verder lijken er geen kabels gebroken te zijn of los te zitten.
Wat ik morgen eerst ga controleren is de massa. Zou een slechte massa (bij het uitlaatspruitstuk) dit kunnen veroorzaken?
Verder dacht ik ook nog aan een eventuele ”hoofddraad” naar de zekeringkast toe die onderbroken is. Zou dit ook een mogelijke oorzaak kunnen zijn?
Van de accu wel, maar de andere heb ik nog niet onderzocht. Weet je zo de vaste plekken van deze massapunten?
Dag Gert,
Onzettend bedankt voor deze duidelijke uitleg. Ik zie er de logica absoluut van in!
De LPG komt idd boven de chokeklep binnen. Nu heb je het over de eerste trap en de tweede trap. Wat bedoel je hiermee?
Moet ik de bovenste plaatjes demonteren?
Thanks!!
Ik moet de handchoke carburateur nog overnemen.
Ik hoop gewoon ontzettend dat het daarmee is opgelost.
Mijn Manta rijdt wel op LPG, maakt neem ik aan gewoon verschil met de choke werking?
Dan toch maar ombouwen naar injectie?! :(
Check je PM aub!
Thanks voor de snelle reactie! Nu kan ik mee eens gaan verdiepen in deze ingewikkelde fabriek.
Enorm bedankt voor de moeite en fijn dat je nog één Varajet II handchoke hebt liggen.
Als deze verder in orde is zou ik hem graag van je over willen nemen. Dan is het voor mij een kwestie van de sproeier bezetting overzetten en monteren.
Kan je me ook nog helpen aan de choke-hendel voor in het dashboard en de kabel die daaraan gekoppeld moet worden? Dit zijn dan toch de enige onderdelen die ik naast de carburateur nodig heb?
Thanks voor je tip!
Thanks voor de reactie!
Een Zenith zou ook een optie kunnen zijn inderdaad, maar het nadeel daarvan is dat ik dan ook het lpgsysteem moet gaan aanpassen voor dit type carburateur.
Wanneer je een Varajet II met handchoke hebt liggen hoor ik dat graag! Hoef ik idd alleen de sproeierbezetting over te zetten.
Het is niet mogelijk mijn huidige carburateur met automatische choke om te bouwen naar een handchoke?
Nou, het is opgelost. Oorzaak: BOBINE.
Daarnaast waren de bougies niet meer om aan te zien en heb hem gelijk maar een grote beurt gegeven!:)
Iedereen hartelijk dank voor de hulp!!
@ Postbusmanta: Ik heb gedaan wat je me hebt uitgelegt. Ik meet geen spanning op de rode draad wanneer ik dit doe.
Nu is me wel opgevallen dat de rode van de bobine niet vanuit de startmotor komt, maar dat deze naar het dashboard gedeelte gaat. Hier zit ook nog een zekering tussen.
Ik heb zo’n vermoeden dat die met de LPG installatie te maken heeft.
Hartstikke bedankt voor de reactie en de goede duidelijke uitleg!
Ik heb verder niet aan de rotor gedraaid of de ontstekingsvolgorde veranderd.
Ik ben bang dat ik er zelf niet meer uit kom. Heb er vandaag opnieuw veel aan gewerkt. Ook heb ik om eventueel brandstofproblemen uit te sluiten remreiniger in de carburateur gespoten onder het starten. Ook hier reageert de motor totaal niet op.
Wat ik eerder dus al vertelde is dat de bougies nu dus wel vonken, maar niet overduidelijk. Ik weet niet of dit een goede vonk is, of juist een ‘zwakke’ vonk.
Kent iemand een goede garage ergens in zuid-brabant die misschien wat meer weet van Opel. Ik ben bereid een stuk te moeten slepen.
Opnieuw alvast bedankt!
Vandaag weer bezig geweest van het zoeken van een oplossing.
Ik heb nu ook de condensator vervangen en het goede nieuws is dat de bougies vonken. Toch start de motor niet. De contactpuntjes hebben een goede afstand van 0.35.
@Postbusmanta: ik heb de draden doorgemeten die je me hebt uitgelegt.Als ik de zwarte pen op de groene draad hou (bij de gesloten contactpuntjes) en de rode pen op de twee (rode en zwarte) dradad hou bij de bobine meet het 5,7Volt. Wanneer ik de stekker met de groene draad van de bobine loshaal en dan de zwarte pen opnieuw bij met gesloten contactpuntjes tegen de groene draad hou en dan met de rode ben de contacten op de bobine meet, meet ik 12,6Volt.
Hoort dit zo te zijn?
Bedankt voor de reactie! Nou, ik ben maar gelijk verschillende automaterialenzaken afgegaan en het was nog niet zo makkelijk dezelfde condensator te vinden. Uiteindelijk heeft de Mevo er eentje kunnen bestellen en die is morgenvroeg alweer binnen.
Dus ik ben heel benieuwd of het probleem hiermee is opgelost. Zo niet, dan kunnen we de contactpuntjes en de condensator in ieder geval uitsluiten
Nou, ik ben op dit moment bezig het probleem op te lessen, maar kom er niet echt uit.
@Postbus manta: Ik heb de contactpuntjes op de juiste manier gemonteerd met de juiste speling. Nu heb ik net even wat doorgemeten (in de gesloten stand van de contactpuntjes en met contact aan), maar om eerlijk te zijn weet ik niet waar ik nu moet meten.
Hopende snel wat te horen, sta te popelen dit probleem vandaag nog op te lossen:)
Bedankt voor de moeite!
Gisteren avond even op en neer geweest naar Almelo (Eddie) die voor mij een mooi setje ATE remklauwen klaar had liggen. Ik heb ze vandaag even goed schoongemaakt en ze zien er weer perfect uit.
Aangezien ik erg benieuwd was of het probleem hierdoor opgelost was heb ik de klauwen gelijk gemonteerd. JA HOOR!!!! hij remt weer als nieuw!:) Bij het remmen blijft hij netjes rechtdoor rijden en trekt niet meer weg.
Ik wil iedereen ontzettend bedanken voor alle goede hulp die jullie gegeven hebben. Zonder jullie goede kennis en ervaringen heb ik dit probleem niet zo voorspoedig op kunnen lossen.
BEDANKT!
Oke, bedankt voor de tip!! :)
Ik krijg volgens mij de remslangen bij de ATE klauwen, dus heb altijd een extra setje. Maar ik vraag me af hoe die gemonteerd zitten. Er zit toch een soort koppeling aan de bovenkant van de wielkas. Moet je die dan gewoon losdraaien?
Dat heb ik nog niet gedaan. Maar nadat ik de rechter klauw helemaal schonngemaakt had en gesmeerd had was het wel wat minder maar nog niet goed. Ik ga er vanuit dat het toch aan de klauw ligt.
Vandaag toch meer even de linkerklauw eraf gehaald in die onder handen genomen. Deze glijbussen zaten ook wel wat vast, maar lang niet zo vast als de rechter klauw. Toch geen effect op het probleem.
Dus ga morgen avond even op en neer naar Almelo, Eddie had nog een mooi setje ATE klauwen over die ik op m’n Manta ga monteren. Daarmee hoop ik alles opgelost te hebben.:angel
Is de ATE klauw voor de Manta B hetzelfde model van een 2.2 Rekord klauw alleen dan smaller?
-
AuteurBerichten