Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Blijft een mooi model.
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Klopt. Ik heb de afgelopen 4 jaar 50 zelfgebouwde Egr cheaters aangeboden aan mede Speedster eigenaars. Ze werken goed op de Z22se. De Ecu word dan in pricipe in de maling genomen. De cheater word meestal direct op de bedrading gesoldeerd. EGR klep verwijderen en afdoppen.
Als deze zo word aangeboden voor de Z1.6xe, dan zou ik het gewoon proberen.
Verstuurd van mijn GT-I9505 met Tapatalk
Ja. Duuh toch maar 140pk van gemaakt :grin:
Hi Austranaut,
Ik heb ook de 1.6T Astra J met 180pk van juni 2011 en ik ben ook al een tijdje aan het kijken naar wat tuningopties, ik lees dat je tevreden bent. Kan je me vertellen waar je het hebt laten doen ?
vr.gr. Richard
@Astralfred wrote:
J-tje, mooie wagen hoor :thumbup en dan ook nog een Speedster erbij?
Uhm ja, alleen nog een Speedster, de Manta is weg ! :cry
Ook maar eens hier plaatsen..
Mijn eigen Opel Astra J Sportstourer Sport 1.6T
o.a. Leren bekleding, AFL, 19″ Genesis Volt zomervelgen, navigatie, donkere ruiten, Infinity Audio, RVS dubbel uitlaat, deurlijsten in kleur, voor achter parkeersensoren etc..Binnenkort 217 Pk 280Nm ?
Op de Z22SE motor EGR verwijderen:
http://www.verboom.net/projects/speedster/20070729/index_nl.html
Yup het verhaal kan voor de Z22YH wel kloppen, ik heb na Frankrijk vakantie kuren gekregen met de Vectra 2.2i D6 van 2006 (Z22YH), brandstofpomp is in NL vervangen.
1.8 C1 gehad, maar nu een 2.2 C2, veel fijnere motor…
Wat er standaard in zit is toch troep. Meer omhulsel dan radio.
Neem een radio waarbij de lage tonen uit de deurspeakers gefilterd kunnen worden en een subwoofer uitgang waar de lage tonen heen gaan. Dan klinkt het allemaal best goed.Ik heb goede ervaringen met Kenwood + stuurwielbediening + meteen bluetooth voor je telefoon (carkit).
Stuurwielbediening hangt af van je model Vectra, voor C is het er in ieder geval wel. En met deze Kenwood setup kan je gelijk je klok ook goed blijven zetten.[rquote=1836849&tid=140044&author=tmug]Aah ook niet onbelangrijk om te melden dat je op gas rijd, waarschijnlijk moet je verdamper schoongemaakt worden. [/rquote]
Dan zou een test op benzine dit LPG probleem kunnen aantonen toch ?
Post aangepast, ik heb op de 18″ 225/45/R18 zitten…. excuses.
De verwarring komt door een discussie over dat je ook 25/40/R18 kan plaatsen, die zijn goedkoper door groter aanbod.
Heb hetzelfde gehad bij mijn C2 2.2i bij volgas, niks in de Opcom , na twee dagen zoeken bleek het de brandstofpomp te zijn, misschien een idee…
[rquote=1836593&tid=140036&author=janneman vectra c]Ik heb op mijn station 225x45x18 zomer velgen/banden en die wijken zelfs nog 3 km af (navi geeft 3km meer aan) bij 100km pu
Jan
[/rquote]
hmmm, moet jouw band dan niet 225/40/R18 zijn zoals bij mij ?
Ik heb vanaf de koop 18″ 225/45/R18 ET42 eronder zitten.
In de winter TS830 205/55/R16 op 16″ ET38 antracietkleurig lichtmetaal. Teller heeft wel wat afwijking tussen 16″(130 km/uur op teller, 120km/uur op tomtom) en 18″ (130 km/uur op teller, 126km/uur op tomtom).
8 januari 2011 om 11:37 In reactie op: ga jullie alweer verlaten , vec is ingeruild op een astra SW #17782936C2 GTS Sport 2.2i, 64.000km, 2006
Bridgestone Potenza 225/40/18 cupping, gingen al herrie maken bij 10.000km, kreeg gewoon hekel aan rijden, radio hard…
Michelin Sport (a 300 euro) bij 27.000 km , weer cupping bij ongeveer 45.000km , bij 50.000km uit laten lijnen achter (voor het eerst en alles stond er flink naast, Profiletyre Tyrecenter Kersten) en banden laten trimmen, nu nog stil bij 64.000km (75 euries en wat een rust…)
Nu antraciet set lichtmetaal 16″ met Continental 205/55/R16 TS830 winterbanden.
Voorjaar gaan de 18″ er weer op met nieuwe 225/40/R18 banden, Kersten bood een band aan die hij vaak monteert voor Opel met cupping gevoeligheid (met name de Sportonderstellen), weet merk niet meer.En nog net binnen de verlengde garantie van 4 jaar de brandstofpomp vervangen (650 euro) bij 48.000km.
Probleem bij hard gasgeven (zeg maar oprit snelweg) met een onwijze knal inhouden.pas een accu.
Aankomende maand achterschijven en blokken vervangen.
Altijd netjes beurten, verder nooit problemen gehad.
Voorwiel en achterwiel eraf gehaald, iets piept/krast op de achteras na 64.000km remmen, blokken achter zo goed als op en schijven ook, dus binnenkort aan de knutsel.
[rquote=1592582&tid=119681&author=Rayz25]Nou ik heb een porsche gereden en ben over gegaan naar speedster turbo..:D[/rquote]
LL = laten l*llen :angel
Alles bij elkaar zoeken voor de schijven en blokken vervanging op de achteras.
@TCAT
waar hebbie die genomen dan ?
Dat moet een tijd geleden zijn, de rode Manta komt de laatste jaren zo weinig op straat… afgelopen jaar maar 130 km…nieuwsgierig…
Vers van de Pers (1 dec 2005).
“Standaard” :
Opel Corsa Sport 1.8i 125 Pk, half leder, 16″ 9 spaaks 195mm banden, Airco, Cruise Control, rondom Airbags, verlaagd sportonderstel etc..Aangepast: blauwe leds in dashboard, TID, “kachelbediening paneel”
Staat al sinds de jaren 80 binnen, ik heb hem al sinds 1994 en staat sinds die tijd ook weer binnen, uit elkaar geweest in 1997 (1 schade hersteld, de rest keihard), klaar in 1998 (gespoten en dak opnieuw bekleed en heel veel dingen vervangen), onze trouwauto geweest in 1998, weer orgineel opgebouwd behalve stoelen en wielen en op de zijkant roestvast stalen rogjes (gemaakt door collega). Ongeveer 300km per jaar rijd de auto…minimaal 1 compliment per rit
-
AuteurBerichten