Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Is het verder nog een probleem dat ik het huidige cilinderslot in stand 0 eruit gekregen heb? Lees namelijk hier en daar dat montage en demontage van het cilinderslot alleen mogelijk is in stand 1 (accu)
Heb de ECU met sleutels en transponder ring via de lokale garage opgestuurd naar ac tronics. Conclusie: Ecu was defect en niet meer te repareren. Dus gekozen om via AC tronics een nieuwe te bestellen. Inmiddels is het hele pakket weer terug. Vol goede moed aan de slag om te kijken of AC tronics de nieuwe ECU ook ingeleerd heeft op mijn transponder ringen en mijn sleutels. Wil ik mijn cilinderslot weer inbouwen op stand 1 (ook gedemonteerd op stand 1) met de transponder ring en wat gebeurd er… na het in stand 0 draaien van het cilinderslot zit het hele cilinderslot muur vast :fy1, niet meer uit stand 0 te krijgen
Nu heb ik het cilinderslot kunnen demonteren, maar echter op stand 0. Is dit een probleem? Morgen maar even de VOD bellen of zij nog een cilinderslot kunnen bestellen.
Heb de ECU met sleutels en transponder ring via de lokale garage opgestuurd naar ac tronics. Conclusie: Ecu was niet meer te repareren. Dus gekozen om via AC tronics een nieuwe te bestellen. Inmiddels is het hele pakket weer terug. Vol goede moed aan de slag om te kijken of AC tronics de nieuwe ECU ook ingeleerd heeft op mijn transponder ringen en mijn sleutels. Wil ik mijn cilinderslot weer inbouwen op stand 1 (ook gedemonteerd op stand 1) met de transponder ring en wat gebeurd er… na het in stand 0 draaien van het cilinderslot zit het hele cilinderslot muur vast :fy1, niet meer uit stand 0 te krijgen
Nu heb ik het cilinderslot kunnen demonteren, maar echter op stand 0. Is dit een probleem? Morgen maar even de VOD bellen of zij nog een cilinderslot kunnen bestellen.
@Arontje zie topic viewtopic.php?f=6&t=175386
Vandaag weer even gekeken, gelijk de OPCOM eraan gehangen om te kijken of daar wat op te zien is. De auto koud gestart, geen enkel probleem. Stationair laten lopen, gas gegeven niks aan de hand. En ineens na 10 minuten gaat de motor weer plat. Gelijk naar de OPCOM gekeken en deze geeft alleen maar lege velden bij de meetwaardes weer. Geen enkele sensor geeft meer een waarde weer en krijg meteen de foutmelding op de OPCOM dat de communicatie met de ECM verbroken is…
Ik krijg zo het vermoeden dat bij het warm worden van de motor de gehele ECU uitvalt, aangezien ook via de OPCOM geen waardes meer worden weergegeven en communicatie niet meer mogelijk is. Iemand hier ervaring mee?
PS Het feit dat de brandstofpomp elke keer bij het op contact draaien van de sleutel niet altijd stroomaanvoer krijgt ligt volgens mij eraan dat de pomp dan al op druk is, dit betekend dus dat de pomp en de aansturing in orde is
Heb er ook eentje uit zoetermeer. In de verpakking zat een cd’tje met een sticker waarop stond: “Let op! Niet updaten, gebruik alleen geleverde software.” Verder heb ik er geen problemen mee, had alleen de engels talige versie op cd, maar kreeg daarna alsnog de nederlands talige versie.
@R2K wrote:
Ik heb al het halve topic gelezen, maar wil toch nog voor de zekerheid even checken. :D
Volgens mij hebben wel veel mensen ervaring met deze verkoper…iedereen nog tevreden ?
Ik lees verschillende ideeen over de software, de ene zegt gebruik de clone de ander de bijgeleverder cd. Dit is een bijgeleverde cd met NL talige software, wat denken jullie dat ik moet nemen ?Thanx
Ik heb bij deze verkoper twee weken geleden een opcom aangeschaft. Goede service en bij vragen altijd antwoord. Trof wel op de CD de engels talige versie aan van OPCOM, heb hem hierover gemaild en kreeg daarna een link toegestuurd om de NL versie te downloaden. Verder geen problemen met de software of OPCOM zelf, de verkoper zegt wel de OPCOM niet te updaten en alleen de software te gebruiken die hij levert.
16 april 2012 om 06:53 In reactie op: Koelmiddeltemperatuursensor gemaakt, toch nog foutcodes #17926271Gisteren een extra draad getrokken vanaf de gele draad bij de LMM direct op de massa van de accu. Tot nu toe nog geen storing gehad…
Gisteren een extra draad getrokken vanaf de gele draad bij de LMM direct op de massa van de accu. Tot nu toe nog geen storing gehad…
11 april 2012 om 18:24 In reactie op: Koelmiddeltemperatuursensor gemaakt, toch nog foutcodes #17926269Vandaag de luchtmassameter en de koelmiddeltemperatuursensor vervangen.
Gelijk daarna opcom aangesloten om te kijken of er weer waardes gemeten werden. En ja, de waardes zijn weer normaal.Nu ging ik op familiebezoek en op de terugweg weer het MM-lampje aan.
Thuis gekomen de opcom er weer aan en nu krijg ik de volgende foutcodes:
P0110 en P0100, met de melding dat het voltage te hoog is, deze gecheckt en bedroeg 5,1 Volt.Waar moet ik dit probleem zoeken?
4 april 2012 om 14:33 In reactie op: Koelmiddeltemperatuursensor gemaakt, toch nog foutcodes #17926267Gevonden.
Waar precies kan ik de koelvloeistof aflaten om deze sensor te vervangen?
4 april 2012 om 13:19 In reactie op: Koelmiddeltemperatuursensor gemaakt, toch nog foutcodes #17926266Okay, zal even kijken of ik em kan vinden
@sw_reijnders wrote:
maakt niet uit
allemaalals het maar een opcom is
Okay, dus origineel of china maakt niet uit?
Welke OP-COM kan ik aanschaffen voor mijn Opel Vectra B2 X1.8XE1 uit 2001 ?
Hoor hier en daar al verhalen dat er een compleet nieuwe achterruit in moet :shock:
Toch morgen maar eerst een dat kastje onder de hoedenplank zoeken.Okay, gaan we woensdag eens even proberen :thumb
Het is inderdaad een sedan met de antenne in de achterruit. Echter ik heb net gekeken in de kofferbak onder de hoedenplank maar daar kan ik geen kastje vinden…
Moet ik er de hoedenplank of panelen voor demonteren?
Mijn Rekord C uit december 1968 heeft ook origineel stuurversnelling :thumbup
Welkom!
Klinkt goed al die snufjes, dus :kewlpics
Welkom en veel veilige km’s
Voor welke motoren geldt dit allemaal?
Okay, bedankt :thumbup
6 juni 2011 om 12:14 In reactie op: Wiellager achter vervangen, hels karwei of goed zelf te doen #17877526Hoppa, hij zit erop. Het is eigenlijk heel goed zelf te doen als je een beetje handig bent. Bedankt voor de tips :thumbup
Ik heb een B2 met een X1.8XE1 115 pk. Mis wel het vlotte als je em echt een keer los wil trekken hier op de duitse autobahn, maar je komt er een heel eind mee. Gebruik m’n B2 wel als gezinswagen, dus veel scheuren is er niet bij en dan rij je zo’n 1 op 12 a 13. Heb echter geen ervaring met de 2.2
Welkom en een mooie vec! :kewlpics
-
AuteurBerichten