Vectra valt uit of start niet (update)

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra valt uit of start niet (update)

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17256785
    Maarten_Rekord_C
    Deelnemer
      Lid sinds:
      18 February 2008

      Ik heb het volgende probleem met mijn Vectra B2 x18xe1 uit 2000:

      De auto valt te pas en te onpas uit. Dit kan zijn na 20 km maar ook na een ritje van 2 km. Opnieuw starten gaat dan niet, de motor draait vlot rond maar slaat niet aan. Ook wil de auto niet meer starten als hij wel rijdend is aangekomen, bijvoorbeeld zonder uitvallen naar de supermarkt en na de boodschappen starten is er dan niet bij. De auto gaat tijdens of vlak voor het uitvallen niet in de noodloop, geeft geen storingslampje weer en stottert of stoot niet, hij gaat ineens plat.

      Het volgende is al gebeurd om het probleem op te lossen:

      – Alle zekeringen zijn nagekeken op mankementen of defecten.
      – Nieuwe en originele krukas- en nokkenassensor geplaatst. Hierbij zijn de stekkers opnieuw aangesloten en gecontroleerd op defecten, evenals de bekabeling ervan.
      – Gecontroleerd of er vonk is op de motor door remmenreiniger in de luchtinlaat te spuiten, hierop reageerde de motor wel, dus ik dacht aan een brandstoftoevoer tekort. Hierop heb ik de brandstofpomp uitgebouwd en meermaals gedurende de dag getest. De pomp deed het elke test krachtig.
      – De stroomaanvoer op de hoofdstekker van de brandstofpomp getest door de min en plus te verbinden met een testlamp en vervolgens de sleutel op contact te draaien. Hierbij viel op dat 4 van de 10 maal de testlamp niet ging branden.

      Weet iemand wat het probleem kan zijn dat de pomp af en toe geen aansturing krijgt?

      #18123934
      Maarten_Rekord_C
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 February 2008

        Vandaag weer even gekeken, gelijk de OPCOM eraan gehangen om te kijken of daar wat op te zien is. De auto koud gestart, geen enkel probleem. Stationair laten lopen, gas gegeven niks aan de hand. En ineens na 10 minuten gaat de motor weer plat. Gelijk naar de OPCOM gekeken en deze geeft alleen maar lege velden bij de meetwaardes weer. Geen enkele sensor geeft meer een waarde weer en krijg meteen de foutmelding op de OPCOM dat de communicatie met de ECM verbroken is…

        Ik krijg zo het vermoeden dat bij het warm worden van de motor de gehele ECU uitvalt, aangezien ook via de OPCOM geen waardes meer worden weergegeven en communicatie niet meer mogelijk is. Iemand hier ervaring mee?

        PS Het feit dat de brandstofpomp elke keer bij het op contact draaien van de sleutel niet altijd stroomaanvoer krijgt ligt volgens mij eraan dat de pomp dan al op druk is, dit betekend dus dat de pomp en de aansturing in orde is

        #18123935
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          ECU’s gaan helaas vaak stuk van dit motortype..

          Deze kan je laten repareren.

          Willem

          #18123936
          Maarten_Rekord_C
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 February 2008

            Heb de ECU met sleutels en transponder ring via de lokale garage opgestuurd naar ac tronics. Conclusie: Ecu was defect en niet meer te repareren. Dus gekozen om via AC tronics een nieuwe te bestellen. Inmiddels is het hele pakket weer terug. Vol goede moed aan de slag om te kijken of AC tronics de nieuwe ECU ook ingeleerd heeft op mijn transponder ringen en mijn sleutels. Wil ik mijn cilinderslot weer inbouwen op stand 1 (ook gedemonteerd op stand 1) met de transponder ring en wat gebeurd er… na het in stand 0 draaien van het cilinderslot zit het hele cilinderslot muur vast :fy1, niet meer uit stand 0 te krijgen

            Nu heb ik het cilinderslot kunnen demonteren, maar echter op stand 0. Is dit een probleem? Morgen maar even de VOD bellen of zij nog een cilinderslot kunnen bestellen.

            #18123937
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              Zij kunnen aan de hand van je Car pass een cilinder bestellen voor jouw eigen sleutel.

              mocht je geen car pass hebben, even legitimatie en kentekenbewijs meenemen.

              Willem

              #18123938
              Maarten_Rekord_C
              Deelnemer
                Lid sinds:
                18 February 2008

                Is het verder nog een probleem dat ik het huidige cilinderslot in stand 0 eruit gekregen heb? Lees namelijk hier en daar dat montage en demontage van het cilinderslot alleen mogelijk is in stand 1 (accu)

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.