m400

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 417)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Distributie 3.0SE #17995842
    m400
      Lid sinds:
      22 November 2004

      @GSE wrote:

      Bouw toch om naar 12V ik snap die hele 24V hype niet…

      Hoop electronica en poes pas en je hebt maar een beetje meer en zo geweldig zijn die 24V blokken niet,en een onderdeel der van vinden is een ramp…

      Wat je voor een distrubutie set compleet betaal nieuw heb je een 12V C30NE voor 3x denk ik..

      Het ziet der wel leuk uit moet ik zeggen maar thats it,geluid is hetzelfde verbruik is bijna gelijk en je hebt maar een beetje meer in een 24V..

      Sorry hoor, maar wat een onzin weeer….

      In reactie op: Mijn Ascona’s 2.5l en Rallyauto #17581556
      m400
        Lid sinds:
        22 November 2004

        Ik heb ‘t ooit al eens vermeld maar die hoofdrem cilindertjes samen met Volvoklauwen gaat niet echt werken… Of je moet al serieuze bovenbenen hebben.

        In reactie op: verbruik opel rekord 2.3 diesel E1 #17921713
        m400
          Lid sinds:
          22 November 2004

          die dingen zijn ook niet echt zuinig, 1 op 10, misschien 1 op 11 is redelijk normaal.

          In reactie op: startmotor opel rekord.E1 #17816229
          m400
            Lid sinds:
            22 November 2004

            @flashnr1 wrote:

            @m400 wrote:

            Er zit een 12V startmotor in met ook een 12V anker…. Vroeger het wel veel gedaan, er een 9volt anker in zetten.

            jazeker vooral bij de wat oudere (versleten) motoortjes :thumb

            Ook bij frisse motortjes, die Dieseldingen gaan gewoon slecht aan bij kou.

            In reactie op: startmotor opel rekord.E1 #17816228
            m400
              Lid sinds:
              22 November 2004

              Er zit een 12V startmotor in met ook een 12V anker…. Vroeger het wel veel gedaan, er een 9volt anker in zetten.

              m400
                Lid sinds:
                22 November 2004

                Deze was ook in Zennewijne dit jaar. Zal ook wel een beste poos gepoetst hebben nadat ie vertrokken was daar.

                @mantallica wrote:

                even gezocht maar is toch een andere :D

                In reactie op: Ja ja Het wie neemt wat mee naar de filmavond topic !!! #17983873
                m400
                  Lid sinds:
                  22 November 2004

                  Nou en, ik heb je gemist….

                  In reactie op: start relais opel rekord E1 2.3 diesel #17987075
                  m400
                    Lid sinds:
                    22 November 2004

                    Nou, dat ombouwen naar 9volt lukt ook nu nog wel. Kan je verzekeren dat hij veeeeel beter start.

                    m400
                      Lid sinds:
                      22 November 2004

                      Kunnen we ruilen?

                      m400
                        Lid sinds:
                        22 November 2004

                        Ik vergeet steeds even te kijken voor een schema, zullen we vast hebben…..

                        m400
                          Lid sinds:
                          22 November 2004

                          Die bakken schakelen redelijk vlug op, juist doordat er veel koppel in de V8 zit. Hierdoor wordt het koppel ook “voelbaar”.

                          In reactie op: 400er schokdempers gevonden #17972812
                          m400
                            Lid sinds:
                            22 November 2004

                            Tja, jammer voor jou, maar bij mij past het wel :angel

                            In reactie op: 400er schokdempers gevonden #17972804
                            m400
                              Lid sinds:
                              22 November 2004

                              Hela, en ik dan??

                              m400
                                Lid sinds:
                                22 November 2004

                                @giuliettaevo wrote:

                                BMW heeft een getande schijf in het diff zitten met een sensor in het deksel. Dat moet relatief makkelijk na te maken zijn lijkt mij… Voor iemand die een V8 in een a manta schroeft toch zeker wel. ;)

                                Dit is bij het type wat gebruikt wordt voor deze ombouw niet het geval. en al was het te maken, het blijft lastig om de mechanische teller dan goed te laten werken.
                                Die setjes met zo’n pulsgever voor op een cardanas werden vroeger gebruikt voor een navigatie styeem in auto’s waarbij er wel met een tellerkabel werd gewerkt. Worden ook nog wel gebruikt voor een tripmaster e.d.

                                In reactie op: rekord ombouwen naar 5 gaats #17960905
                                m400
                                  Lid sinds:
                                  22 November 2004

                                  Maar wat nog niet gemeld is, is of er iemand nog wat heeft liggen voor een ombouw. Ben ook op zoek naar wat delen…..

                                  m400
                                    Lid sinds:
                                    22 November 2004

                                    @GSE wrote:

                                    My probleem is echt stuurkant uitlaat…….Links of rechts van het stuurhuis is echt geen plaats enkel tussen tussen stuurhuis en flexplaat is 5.5cm ruimte….

                                    Zal morgen mijn kanaal afstand ook eens meten,misschien zijn BMW spruitstukken wel een goede oplossing…Deze zijn teminste te lassen die gietijzeren dingen zijn niet te lassen..

                                    Ik dacht dat die V8 ombouw bij jou wel zo’n beetje plug and play was???? Je koopt gewoon een Holden weet ik veel V8 want dat is het zelfde als een Sennie A en hoppa….. Maar zo simpel is het dus niet?

                                    In reactie op: voorgloeilampje opel rekord 2.3 diesel #17821375
                                    m400
                                      Lid sinds:
                                      22 November 2004

                                      Als het goed is dan brand het start-lampje tijdens het gloeien. En gloeien doet ie niet door de sleutel iets verder te draaien maar door de sleutel in de 2de stand te draaien. Dus in de stand waar ie in staat als de motor loopt.

                                      m400
                                        Lid sinds:
                                        22 November 2004

                                        Dan heb ik wel een idee voor wie deze gaat worden!

                                        In reactie op: aansluiting kachel a1+weer geen doorstroming. #17939184
                                        m400
                                          Lid sinds:
                                          22 November 2004

                                          De Rekord was een Diesel en daar zat bij de onderste water aansluiting een nippel in het blok. Hier zat de slang overheen maar er zat maar een klein gaatje in die nippel. Er ging dus wel water door de kachel maar gewoon te weinig aangezien het gaatje ook nog eens half dicht zat…. Nu is het een benzine en bij de motorombouw zijn de kachelslangen van die motor gebruikt. Weer koud, en dus gelijk die onderste slang van de nippel afgetrokken. Helaas, nippel open. Maar laat er nu in de slang een vernauwing zitten…. Slang was origineel Opel en voor een B-Sennie. Slang vervangen en weer lekker warm! Ik moet wel zeggen dat ik er een jaar of 5 geleden een nieuwe kachelradiateur in heb gezet. Dus ik wist dat deze goed moest zijn. Je kunt em wel doorspoelen met de tuinslang maar of dan alle kanalen ook open gaan weet je niet, druk genoeg op de waterleiding dus er komt altijd wel water uit. Ook belangrijk, worden de slangen tot aan de kachel goed warm? Beide?

                                          In reactie op: aansluiting kachel a1+weer geen doorstroming. #17939180
                                          m400
                                            Lid sinds:
                                            22 November 2004

                                            Nou weet je wat, kom bij mij in de auto zitten en je gaat gegarandeerd je jas uit doen. Als ie niet warm wordt zit er ergens iets niet goed. Ik ben er ook geruime tijd mee bezig geweest maar bij mij is het opgelost.
                                            En goed, het is wel een Rekord maar in m’n Commo wordt het net zo warm……

                                            Wat zeker niet gaat werken is een kachel motor monteren die nog sneller draait want deze koel de kachel nog meer af. Het wordt dan alleen maar kouder…..

                                            In reactie op: aansluiting kachel a1+weer geen doorstroming. #17939176
                                            m400
                                              Lid sinds:
                                              22 November 2004

                                              Dan kijk eens of er wel voldoende stroming is van het koelwater tot aan de kachel.

                                              In reactie op: aansluiting kachel a1+weer geen doorstroming. #17939174
                                              m400
                                                Lid sinds:
                                                22 November 2004

                                                @GSE wrote:

                                                Warmpje is een groot woord…Ik vind de koel capaciteit van een Monza/Senator A veels te klein,in alle Monza/Senators zonder airco is de kachel inclusief kachel motor erg krap bemeten dwz…tot 0 graden is het wel uit te houden maar bij -10 word het amper 10 graden binnen…

                                                Ik heb het lekker warm maar ook enkele probleempjes er mee gehad. Deze lagen alle niet aan de kachel maar aan de motor of een van de slangen. Een keer zat er in een slangaansluit nippel een vernauwing waardoor de doorstroming te laag was. Een andere keer zat de vernauwing in de slang zelf.

                                                m400
                                                  Lid sinds:
                                                  22 November 2004

                                                  Als er niemand wil dan is er vast nog wel de reservebank……..Die willen altijd wel ondanks dat ze er al gestaan hebben.

                                                  In reactie op: kleppen stel gereedschap KM140 en KM141 ? #17933492
                                                  m400
                                                    Lid sinds:
                                                    22 November 2004

                                                    Ik weet niet aan wie je het vraagt maar ik verkoop het niet……

                                                    m400
                                                      Lid sinds:
                                                      22 November 2004

                                                      Sjee, ik heb hier voor een paar weken terug dat hele zootje weg gekiept. Lag al jaren klaar voor ooit maar ik dacht, wie wil dat nog hebben……

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 417)