Distributie 3.0SE

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 77)
  • Auteur
    Berichten
  • #17995828
    opelforever
      Lid sinds:
      22 November 2008

      volgens mij zij de tandwielen voor een 12V ook niet meer te krijgen :hmmz

      #17995827
      fredericki200
      Deelnemer
        Lid sinds:
        31 January 2007

        de bovenste is te krijgen verstelbaar

        #17995824
        Anoniem
          Lid sinds:
          1 January 1970

          …..vanwege de grote vraag ernaar zelfs geen goed 12V blok voor weinig !!!

          Je kan beter een 12V opknapper/sloper kopen dan een blok alleen,
          en dan maar hopen dat je het grote lot hebt getrokken :D

          nee, maar even serieus terug naar de 24V, zijn er nog users hier in dit forum,
          die zelf het 24V probleem hebben mee mogen maken, dan hier even reageren,
          dank u :wors

          Lees zelf ook wel verhalen van…… maar of die maatgevend moeten zijn voor elke 3.0 24V,
          dat valt te betwijfelen. Het schijnt meestal om de eerste serie te gaan die gemaakt zijn,
          waarvan de motorcodes ergens moeten staan. :hmmz
          Daar in die blokken schijnt bovenin een nokje op een raar plekje te zitten.
          Bij verslapping van de ketting, in blokken met ongeveer de 200.000 km op de teller.
          zou de ketting het nokje gaan raken, en daarmee extra slijtage aan de ketting toebrengen.
          [staat/stond ergens op een site met gedetailleerde fotos erbij, pff, moet er weer ff in komen]

          Mocht een ketting, na opening, zelf nog goed in tact zijn,
          zou een spanner, de veroorzaker van het geheel,
          en naar eigen gelang, evt een nieuwe ketting, afdoende kunnen zijn voor meer 24V rijplezier.

          Dat is wat ik her en der heb willen lezen op andere fora’s, int engels en duits :mrgreen:
          Dit leesvoer was voor mij een extra motivatie voor een overstap naar een 24V.

          grtz

          #17995821
          youngtimer
            Lid sinds:
            13 January 2009

            Ik denk dat de problemen wat overroepen zijn, slechte opmerkingen worden heel snel rondgestroid, de goede daarentegen veel minder.
            Niet iedereen gaat zeggen ” amai ik heb een goed motortje in men wagen ben er gelukkig mee”
            Ik heb ook het genoegen gehad om met een c30se24v te rijden, is echt wel een geweldige motor, misschien niet de beste zoals sommige zeggen, maar toch wel een waar plezier om mee te rijden.
            Ik heb er geen noemenswaardige problemen mee gehad, juist de stroomverdeler eens stuk, 100 eurokes verder en we reden er weer mee.
            Ok je kan er moeilijk onderdelen van vinden en ok ze zijn duur, maar so what, er zijn mensen die duizenden eurokes in een motor steken en deze dan ook stuk draaien,
            Het is gewoon wat je zelf wil en kan.
            Ik denk ook dat als dat nokje waar je over spreekt de ketting heeft doen verslijten, Is daarom nog niet gezegd dat de tandwielen versleten zijn .
            Vroeger was er nooit spraken van een distributieketting te vernieuwen, nu ja met deze motor is het iets ander.
            In ieder geval als je ketting versleten is en je spanner dan zou ik deze gewoon vernieuwen,En nog wat genieten van men wagen dan.
            Als je de ketting monteerd zie je vanzelf ookwel of de tandwielen echt weg zijn.
            Zo dit is mijn zicht op dit onderwerp, ieder zijn eigen mening daarover, niet iedereen heeft dezelfde, uiteindelijk kan je raad vragen, en je zal tientallen antwoorden krijgen, maar uiteindelijk zul je zelf moeten beslissen wat je doet.
            Zoals ik daarstraks al zei, slechte reclame is snel gemaakt,
            groeten
            dirk

            #17995812
            Anoniem
              Lid sinds:
              1 January 1970

              Beetje snuffelen hier en daar op de foras leert je al snel
              dat de problemen idd wel eens overtrokken worden.

              En zekers, er zijn daar ook wel een paar positieve tussen,
              dat er iemand nog rijdt met ruim 3 ton op de teller heeft, met org ketting :shock:

              en dan weer een negatieve, 1 met nog geen 120.000km op de teller, ketting gebroken, tja :hmmz

              Deze ketting schijnt het ook fijner te vinden onder warme dan onder koude ‘werk-temp’ vol gas rond te gaan.

              Ook gelezen op een van de forums,
              de verstevigde ketting zou aan de een kant ong 0.1 mm dikker zijn dan de andere kant. :thumb

              #17995805
              fredericki200
              Deelnemer
                Lid sinds:
                31 January 2007

                mijn senator staat momenteel bij de garge met dit probleem.

                m’n ketting is nog net niet geknapt, alleen versprongen.
                gelukkig 2 tanden en niet meer, oftewel alle klepjes nog recht.
                daar word van de week m’n nije ketting met gelijders ingezet, want mijn beide geleiders waren ook gescheurd.

                #17995804
                Anoniem
                  Lid sinds:
                  1 January 1970

                  Zou je even een foto van de geleiders na demontage kunnen maken,
                  schijnt meestal wel eens stukkies kunststof van los te laten of ze gaan inscheuren.
                  Dit zijn vaak de veroorzakers van het probleem, ketting gaat losser zitten en grrr.

                  Hoe heb je het opgemerkt dat er iets mis was, tijdens een start, of onder het rijden? :hmmz

                  #17995831
                  fredericki200
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    31 January 2007

                    miste vermogen, en de keer erna wilde hij niet meer starten omdat hij van tijd sprong met starten.
                    bij mij waren ze gescheurd dat zie je snel genoeg

                    #17995801
                    champo
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      19 May 2006

                      Mooi dat je er op tijd bij was :thumb .

                      Ik heb trouwens de meeste onderdelen inmiddels binnen en ik moet nu alleen de heer Bolz nog even een mailtje sturen voor die spanner, die andere geleider en waterpomp+riem.

                      Inmiddels binnen:

                      spangeleider
                      pakking stuurhuis
                      keerring nokkenas voor
                      2x versterkte kettingen
                      pakkingset spruitstuk
                      pakkingset kleppendeksel

                      Hoe onmogelijk is het eigenlijk om dit te vervangen als de motor nog in de auto hangt, en de auto zo goed als op straat staat? En is er nog speciaal gereedschap nodig?

                      #17995833
                      fredericki200
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        31 January 2007

                        mijn blok hangt er ook nog in, je moet wel de radiateur eruit halen anders heb je niet genoeg ruimte.
                        maar volgens mij is het verder redelijk te doen op straat

                        #17995810
                        opelforever
                          Lid sinds:
                          22 November 2008

                          volgens mij zit er maar een spanner en een geleider in

                          hoe kan je dan nog een geleider nodig hebben als je er al een hebt??

                          gr rob

                          #17995807
                          noci
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            26 March 2010

                            Ik denk dat die de bovenste tussen de 2 tandwielen bedoelt Rob.
                            Dit is de geleider en spanner in een.
                            Voor de lange ketting zit er 1 geleider, en 1 geleider/spanner die door oliedruk op de spanner de ketting spant .
                            Dit geld ook voor de bovenste spanner .

                            Euh Champo ,

                            Ik denk dat je de keering van de krukas bedoelt, de nokkenassen zitten geen keerringen op !
                            En wat moet je met de stuurhuis pakking doen ???

                            #17995806
                            champo
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              19 May 2006

                              Is een vertaling. Er staat op de lijst: dichtung steuergehause oid. (ben het briefje even kwijt, dus er zullen wel wat spelfouten inzitten)

                              Wat je nodig hebt volgens Bolz:

                              Benötigte Teile für zusätzlichen Wechsel der Steuerketten Motor C30 SE ( 24V )

                              1 Stk. Kettenspanner Sekundärkette 0 638 153

                              1 Stk. Führungsschiene Primärkette 0 636 814

                              1 Stk. Spannhebel Primärkette 0 636 802

                              1 Stk. Dichtung rechts 0 638 254

                              1 Stk. Dichtung links 0 638 253

                              1 Stk. Steuerkette klein Sekundär 0 636 374

                              oder alternativ: IWIS Teile-Nr.: 50026956 für KFZ Porsche
                              Bezeichnung: G 68 VC-7 42GLD endlos
                              SWAG-Nr.: 99110192
                              oder alternativ: FEBI Teilenummer: 09424

                              1 Stk. Steuerkette Gross Primär 0 636 572
                              oder alternativ: IWIS Teile-Nr.: 50031370 für KFZ RACING
                              Bezeichnung: G 68 V-2 104 GLD endlos
                              oder alternativ: FEBI Teilenummer: 15547

                              1 Stk. Zahnrad Einlass klein 0 636 333

                              1 Stk. Zahnrad Auslass gross 0 636 332

                              1 Stk. Zahnrad Kurbelwelle 0 614 552

                              Alleen zie ik verder niets over een klepdeksel pakking of andere afdichtingen behalve die keerringen. Lijkt me toch dat je die nodig hebt.

                              #17995838
                              Anoniem
                                Lid sinds:
                                1 January 1970

                                Hou wel rekening met een flink aantal pakkingen,
                                heb hier een complete beschrijving in het duits,
                                hmm, helaas een zeer lang verhaal om hier te plakken.

                                die gast, uit die beschrijving, heeft er zeg maar een goede ‘revisie’ van gemaakt,
                                en daarbij meerdere pakkingen, waaronder ook de koppakking, vernieuwd.

                                Heeft het blok er verder ook niet uitgehaald,
                                en de koeler niet verwijderd, maar er een houten plaatje op maat ervoor gezet,
                                om evt beschadigingen te voorkomen aan de koeler.

                                Dus bij een evt ketting vernieuwen zijn er meerdere wegen die naar …… een revisie leiden :thumb

                                #17995839
                                champo
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  19 May 2006

                                  Waarom de kop demonteren? Kan je anders de geleider niet demonteren/monteren? Als het een complete revisie moet worden, schop ik dat blok er zeker weten uit.

                                  #17995840
                                  Anoniem
                                    Lid sinds:
                                    1 January 1970

                                    eerst even kijke of er bij jou ‘schade’ is aan de geleiders,
                                    zo ja, dan voor de zekerheid de carterbak losmaken, niet er helemaal onderweg halen,
                                    wel zorg voor dragen dat de oliepomp natjes blijft.

                                    Kan zijn dat er evt stukjes van de geleider of spanner onderin zijn terecht gekomen.

                                    De kop is ieder zn keus, maar met evt schade aan de geleiders euh spanner,
                                    zou het, let op: verstandig kunnen zijn de pakking te vernieuwen, tis geen moetje,
                                    maar om evt ongemakken die ketting troubels aan kunnen richten, uit te sluiten.

                                    Zou het iig wel gaan doen, dit om het geheel weer goed te willen hebben en houden,
                                    mocht bij mij de ketting raar gaan doen, dan check ik op schade bij ketting,
                                    is er verder geen noemenswaardige schade, dan alleen de kettingzooi,
                                    is er wel schade, in welke vorm dan ook, dan optie om koppakking erbij te doen, dit om op zeker te spelen,
                                    zodat er weer een aantal jaren geen problemen kunnen onstaan. :wors

                                    Oh ja, ben je toch bezig, dan ook de waterpomp vernieuwen en evt de spanrol,
                                    die lagers schijnen wel eens wat van zich te laten horen, echte winstpakkers :thumb

                                    Een 24V die stationair loopt, zou bijna moeten spinnen als een naaimachine,
                                    de injectienaalden moet je zachtjes horen tikken, en eerlijk gezegd, die van mij doen dat beide,
                                    alleen gromt de A1 bij het intrappen van het gas, de rvs uitlaat laat zich dan wolfachtig gelden. ;)

                                    #17995841
                                    champo
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      19 May 2006

                                      Achzo, bedankt.

                                      Als het even kan, dan laat ik de kop gewoon zitten. Die set pakkingen en bouten kost mij dan ook weer richting de 150 of 200 euri en als het even kan geef ik die niet uit. Is voor mij toch een hoop geld, zeker omdat ik nu ook al flink wat heb uitgegeven. Voor niets gaat de zon op, maar het moet wel een klein beetje leuk blijven en ik word al aan alle kanten kaal geplukt.
                                      Waterpomp moet sowieso vervangen worden want die klinkt als een koffiemolen die stenen probeert te malen. Ook heeft de as een beetje speling. Ik heb ook een lpg installatie met injectoren. Die injectoren maken echt veel herrie en die hoor je altijd (beetje jammer). Gelukkig is wel dat het systeem goed werkt. Alleen denk ik dat misschien de stappenmotor een beetje aan zijn eind is. Soms als ik van het gas ga, duikt hij naar 500rpm en gaat soms terug naar normaal stationair of slaat af. Heel erg irritant, maar dit doet hij ook als hij op benzine staat Dus of het echt door de lpg komt weet ik niet.

                                      #17995842
                                      m400
                                        Lid sinds:
                                        22 November 2004

                                        @GSE wrote:

                                        Bouw toch om naar 12V ik snap die hele 24V hype niet…

                                        Hoop electronica en poes pas en je hebt maar een beetje meer en zo geweldig zijn die 24V blokken niet,en een onderdeel der van vinden is een ramp…

                                        Wat je voor een distrubutie set compleet betaal nieuw heb je een 12V C30NE voor 3x denk ik..

                                        Het ziet der wel leuk uit moet ik zeggen maar thats it,geluid is hetzelfde verbruik is bijna gelijk en je hebt maar een beetje meer in een 24V..

                                        Sorry hoor, maar wat een onzin weeer….

                                        #17995843
                                        champo
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          19 May 2006

                                          Ieder zijn mening denk ik.

                                          Status update:

                                          Ik heb de Monza toch maar naar Romijn gebracht omdat ik toch geen zin had om in de kou op straat te liggen en ik 7dagen in de week werk. Ik heb geluk gehad. De geleider was gebroken, maar verder was er gelukkig geen schade. Nu moeten er nog een paar dingetjes gedaan worden en ik mag hem waarschijnlijk eind deze week weer ophalen :D :D :D :D :D .

                                          Voor de 12v rijders:

                                          Tijdens mijn zoektocht kwam ik natuurlijk meer tegen en ook site’s die hele sets hadden.

                                          http://www.mijnautoonderdelen.nl/auto-onderdelen/opel/monza/monza-coupe-00-1978-00-1986/30-gse-kat-09-1985-06-1986-115kw#distrubitie-riemen” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                          http://www.mijnautoonderdelen.nl/auto-onderdelen/opel/monza/monza-coupe-00-1978-00-1986/30-gse-kat-09-1985-06-1986-115kw/distrubitie-riemen/distributiekettingtandwiel” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                          Kan de site met de complete set even niet meer vinden :( . Dacht dat het bij Copeparts was, maar kan nu niets meer vinden op die site omdat deze is veranderd.

                                          #17995844
                                          bettus accu
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            14 March 2009

                                            je monza is klaar. loopt weer als een zonnetje! :thumb

                                            trouwens, die distibutieset van de gewone 12v cih kunnen wij kompleet nieuw leveren, alleen de nokkenastandwiel niet. deze is niet meer leverbaar(wel verstelbare).

                                            #17995845
                                            opelforever
                                              Lid sinds:
                                              22 November 2008

                                              die tandwielen bestelde ik altijd bij Febi Bilstein kon je daar gewoon bestellen

                                              veel van verkocht trouwens :D

                                              #17995846
                                              GSE
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                5 August 2006

                                                @m400

                                                Is het jou die poespas van de 24V waard?
                                                Geen schroef meer van te vinden…..

                                                Persoonlijk vind ik de 24 niet slecht alleen hij is zwakker dan de 12:
                                                Olie lekkages tussen kop en blok
                                                olie lekkages bougie afdichtingen
                                                verdelers die kapot gaan door slechte smering
                                                dure onderdelen (bv setje bougie kabels)
                                                lastige opbouw (verwissel bv eens de hydro,s of bougies tegen over een 12V)
                                                geen onderdeel meer van te vinden..

                                                Je hebt wel iets meer power dat geef ik toe en een look van waw…maar ik heb 2x een 24v ingebouwd in een Monza en ik persoonlijk kies toch voor de 12V als ik een keuze moet maken…Laten we de kosten van een goed blok + vliegwiel en koppeling voor een gertag 265 eens vergelijken met een 12V blok met koppeling…dan heb ik snel de keuze gemaakt..

                                                #17995847
                                                Anoniem
                                                  Lid sinds:
                                                  1 January 1970

                                                  Jammer, Ben, je slaat idd wel een beetje door met je gedram om die motorblokken, koetswerk, bla bla

                                                  Laat AUB een ieder met z’n koets of motorblok in haar waarde. :thumb

                                                  Ik vind een 24V geweldig, terwijl een 12V ook geweldig is, niets mis mee,
                                                  zelfs een 30E, ook een 12V, is met goed onderhoud lang op de weg te houden. :D

                                                  Als mn 24V niet meer betaalbaar of de onderdelen niet meer bijeen te krijgen is,
                                                  dan weer tijd naar een 12V, tot die tijd, als de mogelijkheden er zijn, heerlijk verder met de 24V. :wors

                                                  so what’s the problem ? :wtf

                                                  #17995848
                                                  GSE
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    5 August 2006

                                                    Ik sla niet door…Ik probeer mensen alleen derop te wijzen dat die 24V ook niet je van het is,heb die dingen 2x zelf ingebouwd..En vaak genoeg mee gereden dus ik weet wat ik bedoel.

                                                    Als ik kijk de kosten en wat je der voor krijgt…Zeg ik nee niet doen voor mensen die zo,n ombouw willen doen,10 jaar terug toen die Sennies en Omega,s op de schotplaat lagen als warme broodjes en der genoeg van te krijgen was toen waren de tijden anders maar nu.

                                                    Als ik kijk naar mijn broer zijn ombouw:
                                                    Motor 500€ (kompleet)
                                                    koppeling met vliegwiel 550 of 600€
                                                    bougies en nieuwe nieuwe bougie kabels 200€
                                                    en dan nog nieuw inlaat spruitstuk pakking en afdichtingen voor de bougies klepdekselpakking 100€
                                                    Dynamo steun met CD spanner uitlaat laten omlassen en nog vloeistoffen en filters en klein spul 100€
                                                    24V veerpootbrug 100-150€ (weet het niet meer)

                                                    En dan heb je een 2de hands motor met xxxx op de klok in een Monza hangen…1500€ veel goedkoper zal het niemand lukken als je met een getrag 240/265 werkt ala nu 2012-2013 (die prijzen zijn uit 2008/2009)

                                                    En als je ook nog een distrubutie set wilt vervangen 100% nieuw dan tel der maar een 400-500€ meer bij.

                                                    Daarom beveel ik niemand die ombouw aan:
                                                    Motoren zijn niet slecht en presteren goed,maar ik vind dat beetje extra wat ze hebben tegenover een 12V erg duur betaalt en das mijn mening.

                                                    #17995849
                                                    Anoniem
                                                      Lid sinds:
                                                      1 January 1970

                                                      Het enige argument van jou is de hoge ombouwprijs, en evt de moeilijk verkrijgen onderdelen.
                                                      Maar je komt wel negatief over, als het om een 24V gaat,
                                                      Wat jouw broer heb betaald, behoeft niet altijd het kostenplaatje van een ander te zijn. :???:

                                                      Als de kettingzooi goed is, heb je over het algemeen een goed blok,
                                                      met een beetje geluk is ie bij aankoop ook nog mooi of netjes onderhouden.

                                                      We weten dat in het distributie gedeelte de ‘zwakke schakel’ heerst bij de 24V,
                                                      maar dan vaak bij blokken met een flink aantal km’ters op de org klok.

                                                      Koop je zo’n blok, dan revisie kettingzooi mee plannen/berekenen, voor zorgvrij rijden.

                                                      Een goede 30 12V heeft tegenwoordig ook zijn prijskaartje,
                                                      ook bij deze types is het dan uitkijken, koop je bagger of iets voortreffelijks,
                                                      voor voortreffelijk moet je nu ook diep in de buidel tasten.
                                                      voordeel is de plug en play inbouw en de onderdelen zijn makkelijker te verkrijgen.

                                                      Ik heb zelf ook de overweging gemaakt, blijf ik origineel of toch iets anders,
                                                      mn 3traps had lekkerij, of revisie, of naar 4traps was de optie,
                                                      zoekend naar een prijswaardige goede 4traps bracht niet zoveel op in mijn periode,
                                                      wat wel op mn weg kwam, was een ‘kant en klare’ 24V,
                                                      stond bij toeval net een paar uur op ebay, en snel afgehandeld.

                                                      Toen kon ik mijn overweging voor origineel laten varen, blokkie 24V was nl aanwezig,
                                                      met een doos vol leuke spulletjes erbij, maar nog geen 4traps.
                                                      denk dat gaat een prijzige worden, duurde eventjes en prompt bij mij in de buurt,
                                                      een 4traps, had een probleem erbij, moest compleet kopen met……..nog een 24V blokkie,
                                                      voor de prijs van een doorsnee 4traps, dat werd geen moeilijke keus dus.
                                                      kreeg de bevestigingen en aanbouwdelen erbij, blokkie kwam voorheen uit een senator a.

                                                      Zo kreeg ik mijn spulletjes bijeen, met een beetje geduld en de ogen open houdend,
                                                      het net op, en bracht mij naar datgene wat ik nodig had voor een ombouw naar 24V.
                                                      Mijn oude spulletjes weer verkocht, dus drukte dat de prijs van het 24V gebeuren.
                                                      Die ‘winstpakker’ heb ik nadien geinvesteerd als meerprijs tov origineel naar een RVS uitlaat.

                                                      Dat het blokkie na of tijdens inbouw grote beurt krijgt is normaal,
                                                      bougies en evt kabelzooi vervangen, riemen vernieuwen, waterpomp,
                                                      pakkingen hier en daar, tja, die kosten gaan ik persoonlijk niet vol mee rekenen bij ombouw,
                                                      had bijna gratis monteur, ook daar heb ik kunnen besparen wat de uitgaves betreft.

                                                      Zie je, bij mij geen paniek, zou het zo weer willen gaan doen,
                                                      belangrijkste is het geduld en de planning, dat heb je nodig, om niet te duur uit te zijn voor een ombouw.
                                                      bezuinig niet op een motor, ga voor gevoel op safe, of neem evt een distributie revisie voor lief,
                                                      tenzij zeker is, dat het blokkie prima in orde ís. Probeer om je heen te kijken naar een goedkope monteur,
                                                      of misschien dat jezelf in staat bent om het te doen, dat scheelt ook weer een flinke duit.

                                                      Mij heb het een flinke duit gekost, maar heb daarentegen wel ombouw met complete RSV uitlaat..

                                                      grtz

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 77)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.